Bilal Emin TuranDönüşü muhteşem oldu

HABERİ PAYLAŞ

Dönüşü muhteşem oldu

Kısa süre önce Sabancı Holding ve Skoda ortaklığına geçen Temsa, sahalara çok hızlı döndü. İlk elektrikli otobüs ihracatını aralıkta İsveç’e yapan Temsa’nın hedefinde şimdi de ABD var. Şirket, elektrikli otobüslerinde kullandığı batarya paketlerini de Adana’daki tesisinde üretmeye başladı.

53 yıl önce Anadolu'nun bağrından çıkarak küresel marka haline dönüşen fakat 1 yıl önce yaşadığı sıkıntılar nedeniyle üretime ara vermek zorunda kalan Temsa, küllerinden yeniden doğuyor. Temsa’da son dönemde yaşananları kısaca hatırlayalım... Sabancı Holding, Mayıs 2019’da Temsa’da sahip olduğu hisseleri, 182.7 milyon liraya İsviçre merkezli True Value Capital Partners’a satmıştı.

Haberin Devamı

Dönüşü muhteşem oldu

SIKINTILARLA BOĞUŞTU

Satıştan kısa süre sonra borç ve hacizler nedeniyle üretimini durduran şirket, 25 Aralık 2019’da da konkordato ilan etmişti. Yaşanan durum kamuoyunda üzüntüyle karşılanmış ve şirketin geri alınarak tekrar ayağa kaldırılması konusunda görüşler artmıştı. Bunun üzerine Sabancı Holding devreye girerek, sattığı Temsa’yı Skoda’nın ana ortağı PPF Grup ile yüzde 50-50 ortaklık yapıp geri almıştı.

İSVEÇ’E ANLAMLI İHRACAT

2020’nin sonlarına doğru gerçekleşen hisse devriyle birlikte, bankalarla yeniden yapılandırma konusunda anlaşan ve konkordatodan çıkan Temsa, gelinen noktada ihracata dahi başladı. Bunlar arasında en fazla öne çıkan ve Temsa tarihinde de bir ilk olan İsveç’e elektrikli otobüs ihracatıydı. Peki şirketin planı ne? Temsa’nın hedeflerini Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanı ve Temsa Yönetim Kurulu Başkanı Cevdet Alemdar ile Temsa Üst Yöneticisi (CEO) Tolga Kaan Doğancıoğlu’dan dinledik.

ARTIK TEKNOLOJİ ŞİRKETİ

Temsa’nın elektrikli araçlar konusunda birden fazla modeli seri üretime hazır hale getirmiş dünyadaki sayılı şirketlerden biri olduğunu ifade eden Cevdet Alemdar, “Temsa’yı bugün sadece otomotiv şirketinden çok, otomotiv odaklı bir teknoloji şirketi olarak görüyoruz. Elektrikli araçlarımızı ve tüm teknolojileri de Adana’daki tesisimizde kendi mühendislerimizle geliştiriyoruz” dedi.

Haberin Devamı

BİR ELMANIN İKİ YARISI GİBİ

Sabancı Holding ve PPF Group ortaklığının Türkiye’ye duyulan güvenin göstergesi olduğunu vurgulayan Cevdet Alemdar şunları söyledi: “Skoda Türkiye’ye olan güvenini eylemle gerçekleştirdi. Zor bir dönemde 50 milyar Euro’luk dünya devini Türkiye’ye getirdik. Skoda ve Temsa, bir elmanın yarısı gibi birbirini çok iyi tamamlıyor. Temsa’nın kasları şehirlerarası ulaşımda daha güçlüyken Skoda daha çok şehir içi ulaşıma, raylı sistemlere odaklı ürün geliştiriyor. Yurtdışına baktığımızda Temsa, Avrupa’da Fransa, Almanya, İtalya gibi büyük pazarlarda güçlüyken, Skoda Orta ve Doğu Avrupa, Baltık ve İskandinav ülkelerinde ciddi bir etki alanına sahip.”

BATARYASI DA YERLİ ÜRETİM

Elektrikli araçlar söz konusu olduğunda pil ve batarya teknolojisinin her zaman sorgulandığını belirten Alemdar, “Biz artık Temsa’nın Adana’daki tesislerinde, elektrikli araçlarımızda kullandığımız pil ve batarya paketlerini geliştirip üretiyoruz. Son olarak geçtiğimiz ay içinde ihraç ettiğimiz elektrikli araçlarda da kendi ürettiğimiz bataryaları kullandık” diye konuştu.

Haberin Devamı

2 SAATTE ŞARJ 400 KİLOMETRE MENZİL

Temsa’nın uzun yıllardır araştırma geliştirme (Ar-Ge) ve inovasyona büyük yatırım yaptığının altını çizen Temsa CEO’su Tolga Kaan Doğancıoğlu da elektrikli araçların yanı sıra otonom araçlar, güç dağıtım ve araç şarj ünitesi, şarj istasyonları gibi çok farklı alanlarda çalışmalar yaptıklarını söyledi. Doğancıoğlu, “Bugün geliştirdiğimiz araçlar en fazla 2 saatte şarj olabiliyor. Seri üretime hazır hale getirdiğimiz araçlarda 300-400 kilometre arasında menzil imkanı sunuyoruz” dedi.

Dönüşü muhteşem oldu

KAMU İHALELERİNİ TAKİPTE

Skoda işbirliğiyle yeni ürünlerin de Temsa tarafından üretilebileceğini ifade eden Doğancıoğlu, “Skoda Transportation raylı sistemlerde çok büyük tecrübesi olan bir şirket. Bunların üretimi için Temsa’nın Adana’daki fabrikası altyapı ve bilgi birikimi anlamında yeterli donanıma sahip. Tren ve tramvaylar da yine düzenli olarak takip ettiğimiz ürün alanları. Ayrıca Skoda ile birlikte kamunun açtığı ihaleleri de yakından takip edeceğiz” diye konuştu.

ABD YOLLARINA ÇIKMAYA HAZIR

ABD’de dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinin, çalışanlarının ulaşımı için Temsa otobüslerini kullandığını belirten Alemdar, şu bilgileri paylaştı: “ABD’de en çok satan araç modelimiz TS45. Bu aracımızın elektriklisini üretmeye hazırlanıyoruz. Bir adet prototip şu an Kaliforniya’da test ediliyor. Yakın zamanda batarya paketleriyle, kaportasıyla tüm teknolojisiyle Adana’da ürettiğimiz elektrikli araçlarımız, Silikon Vadisi başta olmak üzere ABD’nin farklı bölgelerinde yollarda olacak.”

Sıradaki haber yükleniyor...
holder