MODANIN PODYUMUNDA GÜÇLENDİ
Türk tekstil sektörüne Damat, Tween ve D’S damat gibi önemli markaları kazandıran Orka Holding, yurtdışında büyümeye devam ediyor. Avrupa’dan Asya ve Afrika’ya kadar 5 kıtada faaliyet gösteren ve yurtdışında 200 mağazası bulunan grup, global marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Dünya modasının podyumu olan İtalya ise holding için özel bir öneme sahip. Bologna’nın en iyi lokasyonlarından birinde mağaza açacaklarını ve ülkedeki mağaza sayısını 16’ya çıkaracaklarını söyleyen Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Damat için çok önemli bir gelişmenin de detayını paylaştı:
TOPLAM 50 MAĞAZA DÖNÜŞECEK
“İtalya’da çok büyük bir grupla anlaşma yapmak üzereyiz. Netleşti diyebilirim. Farklı markalarda 200’ün üzerinde mağazada operasyonları, 3 tane AVM’si ve Avrupa’da farklı şehirlerde mağazası olan grup, üç yıl içinde İtalya’daki 50 mağazayı D’S Damat veya Damat Tween’e çevirecek. Bu, franchise olacak. Yani oradaki giderlere karışmıyoruz ama ürün tedariğini biz yapacağız. İşletme İtalyanlara ait. İlk 6 mağaza bu yıl dönüşecek, ikinci yılda 20’ye çıkacak. Bizi, fiyat, kalite ve tasarım segmentinde ‘ulaşılabilir lüksü’ marka haline getiren dinamik bir firma olarak konumlandırıyorlar.”
ONLINE SATIŞ 60 ŞUBEYE BEDEL
Koronayla birlikte mağazalaşma stratejilerini değiştirdiklerini aktaran Orakçıoğlu, “Mağaza sayısını artırmak yerine dijitalleşmeye önem veriyoruz. Online mağazamızdan günde 3 bin 500-4 bin adet ürün satıyoruz. Bir mağazada günde 50 tane ürün satıldığını düşünürsek bu da yaklaşık 50-60 mağaza anlamına geliyor. Gelirin yaklaşık yüzde 18’i online satışlardan sağlanıyor” diye konuştu. Damat Tween’in Metaverse’te ilk mağaza açan marka olduğunu hatırlatan Orka Holding Pazarlama Grup Başkanı Büşra Orakçıoğlu Biberoğlu da “Metaverse’te 10 bin civarı takipçimiz bulunuyor. Discord’a da girdik. Burada da pazarlama ve kampanyalar yapıyoruz” dedi.
FABRİKALARIN GELECEK 8 AYI DOLU
Süleyman Orakçıoğlu, tekstil sektöründe siparişlerin canlanmaya başladığını söyledi. Kendi faaliyetlerine de değinen Orakçıoğlu, “Giresun’da 2 fabrika var. Birinde yüzde 40 kapasite artırım yatırımı yapıyoruz. Fabrikalarımızın önümüzdeki 8 aya ilişkin üretim projeksiyonu dolu. Bu yıl yurtdışında 35 mağaza daha açmayı hedefliyoruz” dedi.
100 MİLYON TARAFTARLI ATLETICO MADRID’E SPONSOR
Orka Holding, markaları D’S Damat ve Damat Tween ile Türkiye’de ve Avrupa’da futbol ve basketbol takımlarının giyim sponsorluğunu yapmaya devam ediyor. Milli Takım, Fenerbahçe, İspanyol Deportivo Alaves, İtalyan Cenova... Süleyman Orakçıoğlu, şimdi de dünya çapında 100 milyon taraftarı olan Atletico Madrid’le sponsorluk için ön protokol imzaladıklarını söyledi. Resmi imza töreni mayısta. Anlaşma ile D’S Damat 3 sezon boyunca Atletico Madrid futbol kulübünün resmi moda giyim partneri olacak.
DÖVİZSAVAR STRATEJİ: KATMA DEĞERLİ ÜRETİM!
İhracatçıların son dönemde en önemli gündem maddesi kur. ‘Rekabeti koruyacak döviz kuru istiyoruz’, ‘artmalıdüşmeli’... Her fırsatta bu konu üzerinde fikirler beyan ediliyor. Gelirlerinin önemli bir kısmını ihracat yoluyla sağlayan tekstil sektörünün duayen ismi Orakçıoğlu ise “Damat olarak kura bakmıyoruz. Çünkü katma değerli üretim yapıyoruz. İtalya’dan kumaşı 1 birime alıp, işleyip model haline getirdikten sonra en az 5 birime yine bu ülkeye satabiliyoruz. Ama birçok firma kur nedeniyle sorun yaşıyor. 10-20 sent kârlılıkla üretim yapma alışkanlığı en büyük handikaplardan biri” diye konuştu.
DIŞ TİCARETTE KDV AVANTAJI
Dış ticaret için lojistik merkezini İtalya’ya taşımak istediklerini belirten Süleyman Orakçıoğlu, bunun da sebebini şöyle açıkladı: “Farklı ülkelerde farklı KDV’ler var. Bazı ülkeler o ürünün ülkeye girişinde KDV alıyor. Bu büyük bir finansman yükü. İtalya’da ise ürünü sattıktan sonra KDV (yüzde 21) ödüyorsunuz.”