"Aylık 7 milyon görüntülenme "
Sigorta şirketlerinin en büyük sorunu medya da yeteri kadar yer alamaması. Aldığında da kötü şekilde anılması. Her gün şirketler on milyonlarca TL hasar ödemesi yaparken 200 TL'lik tampon çiziği ödenmedi diye ana haber bültenlerine çıkanları çok defa gördük. Başta Hürriyet, Posta ve Dünya gazetelerinde düzenli sigorta ile ilgili haberlerin olduğunu biliyoruz. Noyan Doğan, Dünya Gazetesi'nde başlattığı sigorta sayfasını bugün Hürriyet Gazetesi'nde devam ettiriyor. Biz de son 3-4 yıldır tüketiciye yönelik haberler ile Posta Gazetesi'nde sayfa hazırlıyoruz. İnanılmaz geri dönüşler alıyoruz.
Eski moda iletişim teknikleri!
Yıllardır para ile satın alınarak içine sigorta haberi doldurulan gazete sayfaları vardı. Yirmi yıl önce belki bir değeri olabilir ama yeni medya da ne yazık ki yukarıda yazdığıma ilave olarak Sabah, Milliyet ve Sözcü gazeteleri hala okunmaya devam ediyor. Ama buralarda da okunma sayıları yeni medya düzeninde artık basılı mecralardan dijitale geçtiği diyebiliriz. Artık vatandaşlar haberleri sosyal medyadan ya da bu 5 büyük gazetenin com.tr'lerinden takip ediyor. Yani modası geçmiş iletişim organizasyonları pek ilgi görmüyor. Zaten bu sayfalar reklam sayfası olarak düşünüldüğünden buralardaki haberler gazetelerin internet portallarına pek alınmıyor. Diğer taraftan gençlerin artık basılı gazete almadığı da istatistiklerde mevcut.
Son yıllarda sık sık belirtiyorum. Sigorta sektörünün mesajları, haberleri gençlere ve orta yaş grubuna iletilmeli. Gençlere ulaşmanın en kolay yolu ise dijital mecralar. Bu kesimin sigorta mantığını çok daha rahat anlayabilecek bir bakış açısı lazım. Yani bir ev otomobil aldığında ilk aklına gelecek şeyin sigorta olması gerekiyor.
Sektör iletişiminde devrim!
Tam bu aşamada Tur Assist firması, MEDYA ASSİST organizasyonu ile sektörü gençlerle buluşturmak için bir proje geliştirdi. POSTA ve diğer dijital platformlarda sigorta haberleri yayınlamak için anlaşma yaptı. Bu sektörün önünü açacak önemli bir iletişim atağıdır. Biz de Sigorta Medya olarak bu organizasyonda yer almaktan gurur duyduk. 1,5 aydır gazetelerin dijital kanallarına içerik oluşturuyoruz. Ocak ayında daha tam organize olamadan sadece 15 günde 3.476.220 sayfa görüntülenme yapılırken, 2.739,774 tekil ziyaretçi de hazırladığımız sigorta haberlerine bakmış. Şubat ayında bu rakamın 7 milyonun üzerine çıktığını da söylemeden geçmeyeyim. Tam rakamlar geldiğinde de sizlerle paylaşacağım. Medya Assist'in yaptığı büyük bir organizasyon ve sigorta sektörünün bu kanalla iletişim konusunda hedefi tam 12'den vurduğunu söyleyebilirim. Biz de Sigorta Medya olarak okunabilir, ilgi çekebilecek sigorta ile ilgili içerik üretebilmek için var gücümüzle ekip olarak çalışıyoruz.