Sigorta şirketlerinin yöneticileriyle son günlerde daha sık görüşüyorum. Görüyorum ki sigorta şirketleri üzerine düşen görevi yapmakta oldukça kararlı. Ve sigortalılarına şöyle diyorlar; “Siz kendinize ve sağlığınıza dikkat edin, gerisini bize bırakın.” Gerçekten böyle.
Çünkü sigorta beklenmeyen durumlar için geçerli bir olgu. Yaşadıklarımızda aynen bu kapsamda değerlendirilebilir. Sigorta şirketlerinin sigortalılardan isteği ise sadece şu: Bu zor durumları fırsat bilerek suistimale başvurulmaması. Şayet suistimale başvuran olursa bu gerçekten mağdur olan kişi ve kurumların tazminat süreçlerinin uzamasına da neden olacaktır. Olay bu kadar basit.
SİGORTALILAR DA ÜZERİNE DÜŞENİ YAPMALI
Son salgın krizi bize göstermiştir ki sigorta olmadan hayatımızı sürdürmek gerçekten büyük risk. Sigorta bilincinin toplumda yaygınlaşması için bu yaşananlar bir farkındalık yaratacaktır mutlaka. Fakat diğer taraftan da sigorta şirketlerinin bundan sonrasında yeni ürünler ve sigorta primlerinin artmaması için çaba sarf etmesi lazım. Bunu yapacaklarını da düşünüyorum.
Sektörde fiyat artışları yaşanırsa bu sigortanın sigortası dediğimiz yurtdışı reasürans piyasalarından kaynaklanan bir durum olarak ortaya çıkabilir. Ülkemizde sigortalılık oranı düşük olduğu için yaşananların sektörü toptan etkilemesi ABD’deki sigorta pazarı kadar olmayacaktır.
ŞİRKETLER ACENTELERİ DESTEKLİYOR
Sigorta şirketlerinin mali yapıları güçlü. Bu durumun da üstesinden gelecektir. Ama diğer taraftan sigorta sektörünün en önemli dağıtım kanalı acentelerin birçoğu küçük şirketler olmasından dolayı zor bir süreçten geçiyorlar. Sigorta şirketleri ellerinden geldiğince acenteleri için tedbirleri devreye alıyor. Sektör bunu avazı çıktığı kadar bağırarak yapmıyor. Ama usturuplu bir şekilde acentelerine destek veriyorlar.
Sosyal medyadan çokça dile getirdiğim bir cümle var. Sektör bir gemiyse bu geminin fırtınadan kurtulup eksiksiz karaya yanaşması gerekiyor. İnşallah da öyle olacak. Sağlıkla kalın, Evde kalın!