Şayet bu haktan faydalansaydı hiçbir mühendislik-mimari hesaba göre yapılmayan, üç katı kaçak bu bina bir anda yasal hüviyete kavuşacaktı.
Şimdi burada sorulması gereken soru şu: İstanbul genelinde acaba kaç çürük bina imar barışı sayesinde “kaçak” statüsünden çıkacak?
Yetkilileri uyarıyorum: İktidarın tamamen iyi niyetle başlattığı imar barışı bir anda korkunç bir vebale dönüşebilir. Kartal’daki acı tecrübe bunun farkına varmak için bir vesile sayılmalıdır.
Özellikle deprem kuşağındaki yapılar için sağlam raporu olmayan hiçbir başvuru imar barışından faydalanamamalıdır. İnsan hayatından daha mı kıymetli? Gerekirse geriye dönük başvurular incelensin.
Yarın öbür gün Türkiye’nin başka bir yerinde bir bina çöker ve imar barışından faydalandığı ortaya çıkarsa bu vebalin altından kimse kalkamaz.
1 NİSAN’DAN SONRA TRAFİKTE BÜTÜN BİLDİKLERİNİZİ UNUTUN!
Her yıl binlerce insanı trafik terörüne kurban veriyoruz. Aslında trafiğin Türkiye’de adeta bir terör haline gelmesinin sebebi biliniyor. İçişleri Bakanlığı ilk defa trafik terörünün önlenmesiyle ilgili bilimsel çalışmalar yapıyor.
Sebepler verilerin ışığında uzmanlar tarafından teker teker ortaya çıkarılıyor. Çözüm önerileri üretiliyor.
Trafikte araç kullanıcılarına dair üç büyük sorunumuz var: Emniyet kemeri kullanımı, cep telefonu kullanımı ve sürat. Bu üç başlıkla ilgili yapılan çalışmalar neticesinde trafik kazalarında ölüm oranı yüzde 33 azaldı.
Şimdi sıra trafik terörünün en çok can yaktığı yaya güvenliğinde. İçişleri Bakanlığı çok güzel bir iş yaptı, trafikte artık yayalar öncelikli. Tıpkı Batı’daki gibi araç kullananlar karşılarına bir yaya çıktı mı duracaklar.
Teoride şahane ancak uygulama bu dönüşümün hayata geçmesi için bakanlık il emniyet müdürlüklerine özellikle yaya geçitlerinde denetimlerin artırılması yönünde talimat verdi.
Yayaya öncelik vermeyen şoförlerin gözünün yaşına bakılmıyor. Baharın gelmesiyle birlikte trafikte yaya öncelikli dönemde işler çok daha sıkı tutulacak. Bakanlıktaki çalışmalar muhtemelen 1 Nisan’da bitmiş olacak ve düğmeye basılacak.
O tarihten sonra eğitim ayağı, ceza ayağı ve tedbir ayağı olmak üzere üç alanda yaya öncelikli trafik dönemine geçildiğini çok daha fazla hissedeceğiz. Özellikle yaya kazalarının sık olduğu yerlerde kameralar, yaya önceliğine uymayan sürücülere caydırıcı cezalar ve zorunlu eğitim geliyor.
BİR YIL EVLİ KALIP ÖMÜR BOYU NAFAKA ÖDEMEK...
Bir avukat arkadaşım anlattı. Aynı yaşta bir çift tanışıp hemen evlenmeye karar vermişler. Bir yıl evli kalmışlar. Geçinemeyip boşanmaya karar vermişler. Mahkeme kadın evlenene ya da bir işe girene kadar ömür boyu nafaka bağlamış.
“Ortada çocuk var mı?” diye sordum. Yok. “Kadının evlilikten kaynaklanan mağdur olduğu bir durum var mı?” diye sordum. O da yok. Bir yıl evli kalıp geçinemeyip iki medeni insan gibi anlaşarak boşanan bir çiftten bahsediyoruz. Bu adamcağız niye ömür boyu nafaka ödemek zorunda biri bana anlatabilir mi?