Gün geçmiyor ki bir kadın kocası ya da sevgilisi tarafından öldürülmesin. Maalesef her gün farklı bir bahaneyle kadınlar öldürülüyor, yaşam hakları ellerinden alınıyor. En acısı da katilleri, en yakınları oluyor. Dün yine bir kadın kocası tarafından baltayla öldürüldü daha Güleda’nın acısı dinmeden. Bir süre önce şiddet gördüğü için şikayetçi olduğu ve sonrasında şikayetini geri çektiği kocası tarafından!
İki olayda da şikayet var ama…
İki olaydaki detay dikkatimi çekti. Öldürülen kadınlardan biri gördüğü şiddet yüzünden şikayetçi olup sonrasında şikayetini geri çekiyor diğeri ise hiç şikayetçi olmuyor.
Güleda Cankel… Öldürülmeden önce eski sevgilisi tarafından sokak ortasında darp edildiği ortaya çıktı olay sonrası. Görgü tanıkları olayı doğruladı. Polis çağırıldı ama Güleda şikayetçi olmadı. Çevresindeki insanların tüm ısrarlarına rağmen hem de. Keşke…
İzmir’de dün 48 yaşındaki kadın daha önce şikayetçi olduğu kocası tarafından baltayla öldürüldü. Biri engelli 4 çocuk annesi kadın şiddet gördüğü için bir süre önce kocasından şikayetçi olmuş ancak sonrasında çocukları için şikayetini geri çekmiş. Keşke…
“Keşke”ler bitmiyor maalesef.
Kadın Destek Uygulaması (KADES)
Mutlaka haberiniz vardır bu uygulamadan ama hatırlayalım istedim. Haberi olmayanlar varsa da umarım bu yazımı okurlar. Dilerim hiçbir kadın bu uygulamayı kullanmak zorunda kalmasın ama lütfen bu uygulamayı telefonunuza indirin. Ben daha ilk günden uygulamayı indirdim telefonumun ilk ekranında duruyor. Kadına şiddetin yeri ve zamanı yok. “Benim başıma gelmez” diye düşünmeyin.
Kadın Acil Destek İhbar Sistemi (KADES), Emniyet Genel Müdürlüğü’nün (EGM) geçen yıl devreye soktuğu bir uygulama. Şiddete uğrayan kadınlar bu uygulama sayesinde tek bir buton ile yardım alabiliyor.
KADES uygulaması, giderek artan kadına şiddet olaylarının önüne geçebilmek ve kadınlara yardım edebilmek amacıyla geliştirilmiş resmi bir uygulama.
Şiddet gören kadın bu uygulama sayesinde cihaz konum bilgisini açarak Kadın Acil Destek İhbar Sistemi’ne ulaşabiliyorlar.
Nasıl kullanılır?
Yapmanız gereken şey çok basit, uygulamayı akıllı telefonunuza indirmek.
Kadınlar, akıllı telefonlar üzerinden İOS ve Android marketlerden bu uygulamayı telefonlarına indirerek, isim, soyisim, T.C. kimlik numarası, doğum yılı ve telefon numarası bilgileri ile uygulamaya giriş yapabiliyor.
Sisteme kayıt olduktan sonra uygulamayı yükleyen kişinin kadın olduğu MERNİS Veri Tabanı'ndaki nüfus bilgilerinden teyit ediliyor ve telefona SMS doğrulama kodu gönderiliyor. Bu kod sisteme girilerek uygulama aktif hale getiriliyor.
Kendinizi tehlikede hissettiğiniz anda konum bilgisi açıldıktan sonra uygulama ekranında gördüğünüz "Acil Destek" butonuna dokunarak ihbarı gerçekleştiriyorsunuz.
İhbarın teyidi ekrana gönderilen "Evet" cevabı ile doğrulandıktan sonra ihbarın başarıyla alındığı ve bulunduğunuz konuma ekip gönderileceği, telefonunuza uyarı mesajı olarak gönderiliyor.
Aynı zamanda telefonunuza gönderilen bu mesaj, eş zamanlı olarak 112, 155 ve 156 Acil Çağrı Merkezindeki görevli personelin takip ettiği ekranda ihbar olarak görünüyor ve bulunduğunuz konuma en yakın olan ekip sevk ediliyor.
Şiddete maruz kaldığınızda ya da kendinizi tehlikede hissettiğinizde başvurulabileceğiniz kurum ve kuruluşlar:
Şikayet ve İhbar İçin:
1- Valilik - Kaymakamlık
2- Polis Merkezi
3- Jandarma Karakolu
4- Adli Makamlar (Cumhuriyet Başsavcılığı ve Aile Mahkemeleri)
5- Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlükleri
6- Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri
7- Sağlık Kuruluşları
Acil telefon hatları:
1- ALO 155 Polis İmdat,
2- ALO 156 Jandarma İmdat
3- ALO 183 Aile, Kadın, Çocuk ve Özürlü Sosyal Hizmet Danışma Hattı (7 Gün 24 Saat Ücretsiz Hizmet Verir)
4- 112 ACİL
5- Aile İçi Şiddet Acil Yardım Hattı- 0212 656 96 96
6- GELİNCİK HATTI 444 43 06
Tedavi ve şiddeti belgeleyen sağlık raporu için: Sağlık Kuruluşları
Danışma, destek, sığınmaevi/konukevi ve maddi yardım için:
1- Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü (Sığınmaevi/Konukevi Hizmeti, Destek ve Danışmanlık)
2- Sivil Toplum Örgütleri Sığınmaevi/Konukevi Hizmeti, Destek ve Danışmanlık, Ayni-Maddi Yardım)
3- ALO 183 Aile, Kadın, Çocuk ve Özürlü Sosyal Hizmet Danışma Hattı (7 Gün 24 Saat Ücretsiz Hizmet Verir)
4- Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri
5- Barolar ve Baroya Bağlı Kadın Hakları Merkezleri
6- Belediyeler (Sığınmaevi/Konukevi Hizmeti, Destek ve Danışmanlık, Ayni-Maddi Yardım)
7- Aile Danışma Merkezleri ve Toplum Merkezleri
8- Valilik, Kaymakamlık
9- ALO 144 Sosyal Yardım Hattı
Tehlikeye karşı kendinizi koruyun. Şiddet görüyorsanız şikayetçi olun.
Lütfen destek alın!