Elektronik müziğin sevilen ismi Bedük, 12 Haziran’da çıkacak albümü ‘Intergalactic’in ilk şarkısı ‘Push The Button’ı tüm dijital platformlarda yayınladı. Yeni albümüne çok güvenen Bedük, albümün tarzını soranlara ‘Bedük Müziği’ diyormuş. Sanatçı albümü Londra’da kendi stüdyosunda kaydetmiş ve tüm prodüksiyon sürecini de kendi üstlenmiş.
Alternatif sahnelerden tanıdığımız Jabbar, bir Türk sanat müziği klasiği olan, sözleriyle hepimizin aklına kazınan ‘Gel Gönlümü Yerden Yere Vurma Güzel Ne Olursun’ şarkısını elektronik bir düzenleme ve kendine has vokal tarzıyla yorumladı. Universal Müzik Türkiye etiketiyle yayınlanan tekli tüm dijital platformlarda.
Genç şarkıcı Canozan’ın dördüncü albümü ‘Armut Ağacı’, her müzisyenin ev stüdyolarında kendi bölümlerini kaydetmeleri ve Canozan’ın daha sonra bu bölümleri aranje ederek birleştirilmesiyle hazırlandı. Ruhunuza iyi gelecek bu akustik albümdeki şarkılar yalnızlık, doğa, varoluş, toplum, aşk ve delilik temalarına sahip...
Kundura Sinema'yla karantinaya kısa bir ara
Kundura Sinema tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını döneminde, ‘İçeriden Bir Gezinti’ teması altında bir araya getirdiği 10 kısa filmi internet sitesi üzerinden izleyicileriyle buluşturuyor. Evlerimizden çıkmadığımız için özel hazırlanan bu seçki, hem doğayla bağ kurup hem de içimizdeki gizli doğayı keşfetmemizi sağlıyor. 11 Haziran’a kadar www.beykozkundura.com adresi üzerinden yayınlanacak olan filmleri ücretsiz izleyebilirsiniz.
Arter'den rehberli sanat turları
Arter’in geçici olarak ziyarete kapalı olduğu dönemde, sanat etrafında buluşmanın birleştirici gücüne odaklanan çevrimiçi rehberli turların ilki, 22 Mayıs Cuma akşamı 18:30-19:15 saatleri arasında ücretsiz olarak gerçekleşecek. Sanattan uzak kalmak istemiyorsanız çevrimiçi rehberli turlara katılmak için ogrenme@arter.org.tr adresi üzerinden rezervasyon yaptırmanız yeterli.
Evin sahnen olsun
7 yıldır devam eden ve bu yıl ilk kez yalnızca dijital olarak sürdürülecek Red Bull Warm Up yeni nesil sanatçıları destekliyor. Müziği seven ve özgün müzikler üreten herkese açık olan projede, bestelerini ve performanslarını bir video aracılığıyla gösterecek olan katılımcılar, 3 Haziran’a kadar RedBull.com/Warmup adresinden başvuru yapabilecek. Türkiye’nin her yerinden katılımın gerçekleşeceği projede, seçilen bir müzisyen ya da grup, kendi video klibine kavuşacak ve donanımlı bir müzik stüdyosunda kayıt yapma şansı yakalayacak.
Haftanın önerileri
Extraction: Tek kişilik dev ordu
Netflix’in çokça umut bağladığı aksiyon filmi ‘Extraction’ın çekim süreci neyse ki tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgınından önce bitmiş. Böylelikle filmi, evde rahat koltuklarımıza uzanıp izleme şansına sahibiz. ‘Extraction’ın senaryosu, ‘Avengers’ (Yenilmezler) serisinin arkasındaki isimlerden olan Joe Russo’nun elinden çıktı. Filmin yönetmen koltuğundaysa Hollywood’da yüzlerce filmde dublör ve dublör koordinatörü olarak çalışmış olan Sam Hargrave oturuyor.
Yönetmen Hargrave filmde kendine de küçük bir rol vermiş. ‘John Wick’ serisinin yönetmeni Chad Stahelski de eski bir dublördür. Bu örneği de göz önünde bulundurursak bu tercihin aksiyon sineması için tatmin edici sonuçlar doğurduğunu söyleyebiliriz. ‘Extraction’ı sanatsal beklentileri asgari düzeyde tutarak izleyince keyifli ve sıkı bir aksiyon sineması örneği olmuş denebilir. ‘Extraction’, ağırlıklı olarak Bangladeş’in başkenti Dakka’da geçiyor.
Bangladeş ve Hindistan’ın birbirine düşman iki uyuşturucu baronu var. Bangladeşli uyuşturucu baronu Amir Asif, rakibinin oğlu Hindu Ovi Mahajan’ı kaçırıyor. Baba Mahajan, oğlunu kurtarmak için kolluk kuvvetleri yerine paralı askerlerden yardım istiyor. Böylece Marvel evreninin Thor’u olarak tanıyıp sevdiğimiz Chris Hemsworth, gözü kara Tyler Rake karakteriyle devreye giriyor.
Dakikada onlarca kişiyi dövebilen, kurşunlara adeta kafa atan, defalarca silahla vurulan, bıçaklanan ama asla yılmayan Tyler Rake hem mafyanın adamları hem de güya şehri koruyan kolluk kuvvetleriyle tek kişilik bir ordu gibi savaşıyor. Yüksek bütçeli bir aksiyon olan ‘Extraction’, senaryosunda birçok Hollywood klişesi barındırıyor.
Yozlaşmış mafya esiri kolluk kuvvetleri ise karakter değil adeta karikatür olmuş. Baş kahramanımızın olmazsa olmaz bir geçmiş travması var ve havada vızır vızır uçuşan kurşunlar çok kritik anlarda kimseye isabet etmiyor. Bangladeş, ne hikmetse her sahnede sapsarı, tozlu, puslu ve pis görünüyor.
Çünkü Hollywood’a göre bütün ‘üçüncü dünya ülkeleri’ böyle görünmek zorunda! Bu tür detayları elinizden geldiğince görmezden gelirseniz hayli iyi çekilmiş ve kurgulanmış aksiyon sahnelerine sahip. Tek plan görünecek şekilde çekilmiş arabalı takip sekansı da takdire şayan bir yönetmenlik becerisi içeriyor. Bu film, keyifli vakit geçirip kafanızı boşaltmak için yerinde bir tercih olacaktır.