Bu yıl test ettiğim ve dikkatimi çeken bazı otomobilleri bir araya getirdim. Farklı segmentlerdeki otomobillerin bazıları Türkiye’de yeni sunuldu. Birkaç model ise 2020’de satışa çıkacak. Ford Mustang ve Fiat 500 ise zamansız araçlar kategorisinde yer almaya devam ediyor.
AUDI A6
Lüks Alman markaları model değişikliğine gittiklerinde artık dış tasarımda daha hafif dokunuşlar yapmayı tercih ediyor. Bunun; maliyet, ikinci el değeri ve tüketicinin önceki modellerle bağının kopmasını istememesi gibi birçok nedeni var.
Yeni A6 kaslı görünümü, rijid yapısı ve başarılı konfor özellikleriyle ‘ben bir premium Alman otomobiliyim’ mesajını veriyor. Audi A6’nın iç tasarımı diğer premium Alman rakiplerine göre daha modern ve yenilikçi bir izlenim yaratıyor. Kumanda panelleri tamamen dokunmatik iki dev ekranın içine yerleştirilmiş. 2.0 litrelik dizel motor özellikle üst devirlerde çok daha canlı ve şanzıman uyumu çok başarılı.
MERCEDES GLB
İspanya’nın Malaga şehrinde kısa süre önce test etme imkanı bulduğum yeni Mercedes GLB, büyük aileler kadar, sportif şehirdışı kaçamaklara düşkün kullanıcıların da ilgisini çekecek. GLB şehirde olduğu kadar Offroad şartlarında da iddiali. İsteğe bağlı olarak iki çekişli veya dört çekişli 4 Matic olarak alınabiliyor. GLB’nin güçlü dizel ve benzinli motorları yüksek verimlilik seviyesine sahip.
Bunlar arasında Türkiye’deki vergi düzeninde avantaj sağlayan 1.3 litrelik benzinli bir model de var. GLB 200 adı verilen bu araç 150 beygir güç sunuyor. Diğer benzinli model GLB 250 4Matic ise 2.0 litrelik motordan 224 beyir güç sağlıyor. Teknolojisi, güvenlik seviyesi, donanımları ve getirdiği yeniliklerle 7 koltuklu GLB, sınıfında çok iddialı olacak. Araç 2020’de satışa sunulacak.
VOLVO XC40
Volvo XC40 çekici tasarımı, kullanım kolaylığı, gelişmiş güvenlik sistemleri ve teknolojisiyle sınıfının en başarılı modellerinden biri. Bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük ilgi gören bu aracı test etmek için hayli uzun zaman bekledim.
Fakat bu kompakt SUV’u o çok beğendim. SUV’lara ilgi artarken Volvo akıllı bir strateji izleyerek bu alandaki bütün ürünlerini güçlendirme kararı aldı. Nitekim XC90 ve XC 60 bugün Türkiye ’de sınıfının en çok satan modelleri arasında.
FIAT 500C
Otomobil tarihinde iz bırakmış, ikonik modellerden biri olan Fiat 500C’yi geçen hafta kullandım. Fiat 500 insanın duygusal bağ kurabileceği kadar sıcak ve sevimli. Üstelik bunu sadece direksiyon başında değil, çevredeki insanların meraklı bakışlarında da hissetmek mümkün. Fiat, minik otomobil üretimi konusunda ciddi deneyimi olan bir marka. Ünlü modelin Fiat 500C Collezione isimli versiyonunu kullandım.
Bu model için ‘otomobil ve modanın buluşma’ noktası diyebilirim. Neredeyse bütünüyle açılabilen tavan sayesinde, otomobil bir anda cabriolet görünümüne kavuşuyor. Fiat 500’ün dışı kadar içi de güzel, hatta benim gözümde direksiyonu ve ön paneli otomobil tarihinin en iyilerinden. Fiat 500 park sorunundan bıkıp usanan sürücüler için ilaç gibi gelecek bir otomobil. Bu otomobili neredeyse bir motosikletin sığabileceği kadar bir yere park edip gidebilirsiniz. Otomobilin 1.2 litrelik motoru 69 beygir gücünde.
RENAULT CLIO
Büyük merakla beklenen yeni nesil Renault Clio, 2020’de Türkiye’de satışa sunulacak. Yeni Clio’yu Portekiz’de test etme imkanı buldum. Dinamik sürüş becerisi, yol tutuşu ve tasarımdan üretime kadar kalitesi ile bugüne kadar sunulan en iyi Clio versiyonu olarak öne çıkıyor.
Dış tasarımıyla oldukça dinamik görünen Clio’nun iç mekanında da kaliteli malzemeler ve fonksiyonel ergonomi seviyesi benden tam puan aldı. Yeni Clio’nun motor seçenekleri arasına yeni 1.0 SCe, 1.0 TCe ve 1.3 TCe benzinli motorlar da ekleniyor.
BMW 3 SERİSİ
Kısa süre önce Türkiye’de satışa sunulan yeni 3 Serisi, sadece motor ve teknolojik özellikleriyle değil konfor, sessizlik, rahatlık ve zengin donanım listesiyle de bir üst sınıf çizgisini zorlayacak. 3 Serisi geçmişten günümüze sportifliği ve kullanım zevkiyle öne çıkan bir otomobil olarak bilinir.
Başarılı motorları sınıfının bir adım önündedir. Ben yeni 3 Serisi ’nin artık konfor ve rahatlık açısından da bir üst sınıf araçları zorlayacağını düşünüyorum. Yeni 3 Serisi ’nin özellikle geliştirilen süspansiyonu, otomobili gerçekten çok daha konforlu hale getirmiş. Yeni BMW 3 Serisi, yeni süspansiyon teknolojisi, rijitliği artırılan gövdesi ve geliştirilen şasi geometrisi ile daha keskin bir sportif sürüş karakterine kavuşmuş durumda.
FORD MUSTANG
Rüya otomobiller arasında farklı bir yeri olan Ford Mustang’in 8 silindir hacminde, 5.0 litrelik 450 beygir gücündeki modeli ile uzun bir sürüş gerçekleştirdim. 10 ileri otomatik şanzımanın motorla uyumu çok iyi. Otomobilin hızı 249 km ile sınırlanmış.
Aracın 100 kilometredeki yakıt tüketimi şehiriçinde doğal olarak 20 litre sınırlarına ulaşıyor. Aktif Valf Egzoz ile Mustang’in çıkardığı sesi kontrol etmek mümkün. Dört kişilik bir otomobil olan Mustang’de arka koltuk diz mesafesi sınırlı ancak arka koltuk bölümünün ergonomisi başarılı.