Türkiye, turizmde tartışmasız dünyanın en iyi markalarından biridir. Türkiye’yi avantajlı hâle getiren çok faktör var:
Mükemmel coğrafi konum.
Yeni altyapı.
Geniş ulaşım ağı.
Yüksek servis kalitesi.
Zengin tarih ve kültür mirası.
Çok çeşitli ürün arzı.
Yelkencilikten raftinge, dağcılıktan sualtı sporlarına, inanç turizminden gurme seyahatlerine, uluslararası konferanslardan spor kampçılığına kadar farklı seçeneği bir arada sunabilen başka bir ülke yok. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, televizyon programımda destinasyon odaklı bölgesel turizm markaları oluşturacaklarını açıklamıştı.
Güneydoğu Anadolu bölgesinin “Mezopotamya” adıyla tanıtılacağı kampanya, bu hedefin ilk adımlarından. Mardin-Hatay-Şanlıurfa benim hayran olduğum bir üçlüdür. Gaziantep bunların arasında ekonomisiyle farklılaşır. Diyarbakır ise dinamizmiyle bölgenin en önemli şehirlerinden biridir. Mezopotamya’ya gelecek ziyaretçilere bisiklet yollarından arkeoparklara kadar çok çeşitli imkânlar sunulacak. Detaylı bilgiler GAP Bölge Kalkınma İdaresi’nin www.mezopotamya.travel sitesinden takip edilebilir.
Dünyanın en güzel koylarından birinde yer alan NG Phaselis Bay geçen ay Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından açıldı. Konfor, konum ve yeme içme kriterlerinde Avrupa’nın en iyilerinden biri olma iddiasında. (Ödüllü yeme içme ekibi soldan sağa, Salih Topçu, Ziya Karakoç, Engin Öztürk, Selçuk Ünlü, Ömer Kavak).
MARKA TESİSLER
Turizmde öne geçmenin ve yüksek gelir grubundan ziyaretçileri çekmenin en önemli yolu, sunulacak seçenek sayısını artırmak ve kalite çıtasını yükseltmektir. Antalya bölgesi bana göre St. Tropez ve Miami ile rahatlıkla yarışabilecek durumda. Belek’ten Kemer’e kadar uzun bir sahil hattında çok iyi tesisler var. Fethiye ile Bodrum, Türkiye’yi Yunanistan ve Hırvatistan’ın; resort turizmi açısından da İtalya’nın önüne geçiriyor.
Bodrum’da Mandarin, Fethiye’de Hillside ve D Maris, Antalya’da Regnum, Maxx Royal, uluslarası ölçekte premium yerler arasında. Bu lüks segmente şimdi bir tesis daha katılıyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan kısa süre önce Antalya Kemer Göynük’te NG Phaselis Bay Oteli’nin açılışını yaptı. Otel için 1.5 milyar TL’lik yatırım gerçekleştirilmiş. Bölge ekonomisi ve nitelikli turizm personelinin kalıcı istihdamı açısından çok önemli bir girişim.
Belek’ten Kemer’e kadar uzanan kuşakta yıl boyunca hizmet veren yüksek nitelikli tesisler kış aylarında uluslararası kongreler açısından hayli elverişli. Avrupa’nın seçkin spor kulüpleri de kamp alanı olarak bu mekanları tercih edebilir. Turizm sektöründe, personeller tam işi öğrendiğinde işsiz kalabiliyor, o bakımdan bölge otellerinin 12 ay açık kalması güzel gelişme.
NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral’ın “2021 sektörde yaraları sarma dönemi olarak geçti fakat 2022’den çok umutluyuz” açıklamasını okudum. Gerçekten sunulan tesislerin kalitesi, hizmet seviyesi ve doğal güzellikleri birlikte ele alınca Türkiye, rekabette kesinlikle bir adım önde. Üstelik uluslararası ziyaretçiler açısından benzer klasmandaki destinasyonlara göre daha uygun fiyatla konaklama yapmak mümkün. Ancak Türkiye algısını rafine turizm destinasyonu olarak pekiştirebilmek için hâlâ daha fazla çalışmaya ihtiyacımız var.