Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk’in İsviçre’nin Davos kasabasında söyledikleri dikkatimi çekti. Şahenk “özel sektör olarak daha ileriye bakarken -artıkdevletin gücünü ve kapasitesini hissettiklerini” anlatıyordu. Devlet, son 10 yılda devasa projelerin yapımında lokomotif rol üstlendi. Bu sayede, dünyayı saran ekonomik kriz ortamında, birçok sektörde istihdamın korunması ve hatta bir miktar artması sağlandı.
Şahenk’in vurguladığı gibi Türkiye, istikrarlı bir görünüm ortaya koyduğu için yabancı yatırımcı açısından da güven ortamı yarattı. Derecelendirme kuruluşlarının not artırımı biraz bu havayla da ilgili. 3. havalimanı projesi, Cumhuriyet tarihimizin en büyük yatırımlarından biri olacak. Türk Hava Yolları, sivil havacılıkta yüzde 20’ye varan büyümede çok önemli rol oynadı.
[[HAFTAYA]]
Şiddetli rekabet ortamında Pegasus da çok iyi performans gösteriyor. Ali Sabancı, geçtiğimiz günlerde Avrupalı üretici Airbus’a 100 uçaklık sipariş vermişti. Körfez’deki zengin Arap ülkeleri dışında dünyada, böyle bir çırpıda bu kadar büyük sipariş verebilen şirket çok az. Türkiye’de havacılığın gelişmesinin önündeki en büyük engel Atatürk Havalimanı!
Çünkü buradaki mevcut fiziki kapasitenin limitlerine zaten yıllar önce ulaşıldı. Genişleyebilecek yer de kalmadı. Bu nedenle 3. havalimanı hayati önemde; makro ölçekte Türkiye’nin ekonomik gidişatını etkileyebilecek özellikte. Yeni havalimanının tamamlanmasıyla İstanbul -yıllık ziyaretçi sayısında- rahatlıkla Paris ve Roma ile yarışabilir hale gelecek. Bütün makro projelerde olduğu gibi 3. havalimanı çalışmasını da bizzat Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın takip ediyor olması, yatırımcılar ve sürecin muhatapları açısından da güven veren bir durum.
Diğer taraftan kabinenin en çalışkan ve ciddi isimlerinden Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın, 3. havalimanı çalışmasını mümkün olan en kısa zaman yetiştirme çabası, girişimcileri motive ediyor. 7 milyar euro’ya mal olacak 3. havalimanı, yaratacağı ekonomik faaliyet açısından da dünyanın en heyecan verici işleri arasında. Bittiği zaman sadece en büyük havalimanı olmayacak, yapım süreci içinde 120 bin kişiye de iş imkânı sağlayacak.
Binlerce metre kablo, akıllı ampul, klima ünitesi, bilgisayar, armatür, ahşap, demir, parke ve daha binlerce kalem malı düşününce, yüzlerce sektörde büyük hareketlilik olacak. Türkiye’nin dünyada ilk 10 ekonomi arasına girebilmesi, Avrupa’da daha rekabetçi olmak, Ortadoğu pazarından daha çok pay elde etmek, hep yeni havalimanının seyriyle bağlantılı konular. Erken biterse Türkiye kazanır, gecikirse kapımıza kadar gelen birçok fırsatı kaçırırız.
26 Ocak 2013, Cumartesi 04:00
Haberin Devamı