Atatürk Havalimanı sadece Türkiye’nin değil dünyanın en önemli buluşma noktalarından biriydi. Bugün hüzünlü vedasını yapan meydan, TAV tarafından başarıyla işletildiği son 20 yılda tam 665 milyon yolcuya hizmet vererek rekor kırdı...
İGA tarafından işletilen İstanbul Havalimanı’nda bugünden itibaren yoğun operasyonlar başlıyor. THY başta olmak üzere farklı havayolları tam kapasiteye geçiyorlar. Türk havacılığı, turizmi ve ekonomisine neredeyse 100 yıl boyunca büyük katkı sağlayan Atatürk Havalimanı’nda ise hüzünlü bir sayfa açılıyor. Dünyanın dört bir yanından milyonlarca insanı buluşturan, tarihi olaylara tanıklık eden Atatürk Havalimanı önümüzdeki günlerde yeni fonksiyonlarına bürünecek.
20 YILDIR TAV’DA
Atatürk Havalimanı’nı son 20 yıldır TAV şirketi işletiyordu. TAV bugün Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde devam eden operasyonlarıyla Avrupa’nın havalimanı işletmeciliğinde en önemli 5 şirketi arasında yer alıyor. TAV CEO’su Sani Şener ve TAV Kurumsal İlişkiler Direktörü Sermet Severöz benim de arasında bulunuduğum bir grup basın mensubunu son bir veda yemeğine davet etti.
BOŞ HALİYLE GÖRDÜK
Atatürk Havalimanı’nın artık faaliyetlerini durdurmuş olan Airport Otel’de buluştuk. Yemekten önce dış hatlar terminalinde çok etkilendiğimiz bir tur attık. Bugüne kadar hepimizin hatıralarının biriktiği yerleri bomboş haliyle görmek beni gerçekten hüzünlendirdi. Uçağa yetişmek için koşturduğumuz pasaport ve güvenlik sıraları, check-in kontuvarları, ışıl ışıl duty free mağazaları terk edilmiş durumdaydı. Kararmış salonlar, titrek ışıklar, boşalmış raflar bir film setini andırıyordu.
Havalimanındaki ekipman ve donanımlar da DHMİ’ye geçecek ve muhtemelen Anadolu’nun farklı şehirlerindekimeydanlara dağıtılacak.
YENİ DÖNEM BAŞLIYOR
Havalimanı ay sonundan itibaren bütünüyle Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ne (DHMİ) devredilecek. TAV Airport ise İstanbul’da havacılık faaliyetlerinden bütünüyle çekilmiyor. Havalimanı’nda ortakları aracılığıyla bazı operasyonları sürdürecek. Örneğin yer hizmetleri şirketleri TGS’de TAV ve THY’nin ortaklığı bulunuyor. TAV, Antalya, Ankara, Bodrum, Gazipaşa Havalimanı’nın yanında dünyada da birçok havalimanını işletiyor.
TAV CEO’su Sani Şener, terminalin bakımı ve onarımı için bugüne kadar çok emek verdiklerini, boşalan tesiste çökme veya farelerin basması vb gibi istenmeyen durumların oluşmaması için otoritelerin hızla şekilde Atatürk Havalimanı’nı kontrol altına almaları gerektiğini anlattı.
TEK PİST HAZIR OLACAK
Sani Şener, yeni havalimanına taşınma süreciyle birlikte Atatürk Havalimanı’nda görev yapanların önemli bölümünün İGA’da görevlerine devam edeceklerini anlattı. Atatürk Havalimanı da havacılık faaliyetlerine bütünüyle kapatılmayacak. Tek pist, devlet protokolü, özel uçaklar ve gerektiğinde tarifeli sefer yapan uçakların acil inişleri için hazır tutulacak. Diğer kısımlar ise daha önce açıklandığı gibi devasa bir millet bahçesi ve fuar alanları olarak kullanılacak.
ŞANİ ŞENER'DEN AKADEMİ ÖNERİSİ
Sani Şener’in çok güzel bir önerisi daha var. Atatürk Havalimanı’nın bir kısmının havacılık akademisi ve üniversitesi olarak faaliyet gösterebileceğini söylüyor. İngiltere’deki Cranfield Üniversitesi’ne rakip, kaliteli ve dinamik bir eğitim merkezi kurulabileceğini dile getiriyor. Ben bu görüşü çok beğendim. Zira Cumhurbaşkanı Erdoğan milli savunma endüstrisini çok önemli buluyor ve savunma sanayi alanındaki gelişmeleri her bakımdan destekliyor. Kendi uçağını, füzesini ve savunma sistemlerini yapmak isteyen Türkiye’nin, kendi pisti, eğitmen kadrosu ve ‘havacılık’ uzmanlığı olan bir üniversite ile büyük yol katedebileceğini düşünüyorum. Bu arada Sani Şener’in çok önem verdiği bir notun altını çizmek istiyorum. 1 milyar dolar değerindeki terminal binasının zarar görmemesi için bundan sonra çok hızlı ve dikkatli bir çalışma yapmak gerekiyor.