Ölümlü trafik kazaları uzun tatil dönemlerinde artıyor. Temel kurallara uyarak hem kendi hayatınızı hem de başkalarını koruyun.
Türkiye’de her yıl trafik kazalarında binlerce vatandaşımızı kaybediyoruz. Özellikle uzun bayram tatillerinde çok sayıda ölümlü kaza meydana geliyor. Kurban Bayramı bu yıl daha uzun bir tatil şeklinde yaşanacak. Vatandaşlarımızın bir kısmı hafta sonundan yollara çıktı. İşleri ve planlamalarını yeni organize edenler ise bugün ve yarın yollarda olacak.
Volvo Cars, daha güvenli araçlar üretebilmek için son dönemde otomobilleri yüksek noktadan vinçle kaldırıp yere bırakarak dayanıklılık seviyelerini test ediyor. Bu kaza simülasyonuyla, uçurumdan yuvarlanan otomobillere kurtarma ekiplerinin nasıl müdahale edileceği de incelenmiş oluyor.
Sağlık, mutluluk ve güzel dileklerin öne çıktığı bu günlerin üzücü kazalarla gölgelenmemesi için çok dikkatli olmak zorundayız. Trafik canavarı olmayalım. Sorumlu, dikkatli araç kullanalım. Yola çıkınca hedefimize birkaç saat önce ulaşmak hiçbir şeyi değiştirmez fakat hızla yetişmek uğruna yapılabilecek hatalar can kayıplarına yol açabilir.
KURALLARA DİKKAT
Lütfen bu bayramda şu kuralları aklımızdan çıkarmayalım:
- Yüksek hızla seyretmek kaza ve ölüm riskini artıran bir faktör. Hızla giden bir aracın durma mesafesi çok daha uzundur.
- Sıcak havalarda yorgunluk artar ve konsantrasyon kolay dağılır.
- Otomobillerin lastiklerini ve hava basınçlarını mutlaka kontrol edin.
- Silecek su deponuz dolu olsun.
- Otomobildeki herkes mutlaka emniyet kemerlerini bağlasın.
- Araç içinde patlayabilecek, kırılabilecek veya kesici objeleri taşımayın, bunlar varsa mutlaka bagaja koyun.
- Uzun süreyle direksiyon başında bulunmayın. Araçtakilerle dönüşümlü araç kullanmaya gayret edin.
- Otomobildeki insanlarla tartışmayın, kavga etmeyin, yüksek sesle müzik dinlemeyin.
- Düşük süratlerde bile olsa çocukların açılır tavandan dışarı bakmasına, sarkmasına izin vermeyin.
- Trafik ve kasko sigortalarınızı yenilediğinizden emin olun. Araçta trafik kaza zabıt tutanağı, ehliyet ve ruhsat fotokopisini bulundurun.
- Güneş altında, gündüz seyrederken bile mutlaka farlarınız açık olsun.
- Uykusuz ve yorgun yola çıkmayın. Doğru sürüş pozisyonunda araç kullanın. Erken saatte seyahate başlayın. Belli aralıklarla mola verin, ağır ve yağlı içeceklerden uzak durun, bol su tüketin. Hafif ve rahat kıyafetleri tercih edin.
- Eğer kaza yaparsanız emniyet şeridine çekin ve arkadan gelenlerin size fark edebileceği önlemleri alın.
İDDİALI GELİYOR
HİBRİT TEKNOLOJİSİ
Köklü Alman otomobil üreticisi Opel, Fransız PSA grubu bünyesine katıldıktan sonra bir dizi yeniliğe imza attı. Geleneksel muhafazakar tasarım felsefesini terk edip daha cesur bir yol izlemeye başlayan Opel, bu adımlarını en iddialı olduğu kompakt sınıfta da gösteriyor.
Opel Astra, en büyük rakibi Volkswagen Golf ile tasarım alanında da rekabet ediyor. Yeni Golf ile bazı benzer tasarım dokunuşları olsa da yeni Astra bu alanda daha cesur adım atıyor.
Opel en çok satan modeli Astra’nın altıncı nesline dair ilk görüntüleri paylaştı. Tamamen yenilenen yeni Astra, Mokka, Crossland ve Grandland’ın ardından cesur ve saf tasarım felsefesiyle yorumlanan Opel’in ilk hatchback modeli olmasıyla ön plana çıkıyor. Yeni Astra, şarj edilebilir hibrit teknolojisine sahip versiyonlarıyla da ilk kez elektrikleniyor.
İÇ VE DIŞ TASARIM
Markanın yeni yüzü ve temel dış tasarım öğesi olan Opel Vizör’le daha dinamik bir görünüme kavuşan yeni Astra’nın iç mekanında ise geniş ekranlar ve sezgisel kumandalarıyla tamamen dijital Pure Panel dikkatleri üzerine çekiyor. Güç seçenekleri benzinli ve dizel versiyonlarda 110 beygir ile 130 beygir arasında değişiyor ve şarj edilebilir hibrit versiyonlarda ise 225 beygire kadar uzanıyor. Benzinli ve dizel motor seçeneklerinde 6 vitesli manuel şanzıman standart olarak sunulurken, daha güçlü motor seçeneklerinde ise isteğe bağlı olarak 8 vitesli otomatik şanzıman da seçilebiliyor.