SUV, MPV, station, sedan ve ticari özelliklerini bir arada sunan Dacia’nın yeni Jogger modeli fiyat, kalite dengesinde sınıfında çığır açmayı hedefliyor.
Renault Grubu dünyesindeki Dacia markası giderek daha çekici hale gelen tasarıma sahip kaliteli modelleri ulaşılabilir fiyatlarla satışa sunmasıyla dikkat çekiyor. Marka bu yönüyle Türkiye dahil bütün Avrupa’da önemli satış başarılarına ulaşıyor.
Dacia, son dönemde en çok aranan donanımları farklı gelir gruplarının ulaşmasına imkan vererek ‘teknolojiyi demokratikleştiren bir üretici’ kimliğini de kazandı. Dacia, yeni aile otomobili Jogger modeliyle C segmentindeki varlığını güçlendiriyor. Geçen yıl Fransa’nın başkenti Paris’te yakından inceleme imkanı bulduğum araç bir hafta önce Güney Fransa’daki uluslararası test sürüşüyle dünya kamuoyunun karşısına resmen çıkmış oldu.
ÖZELLİKLERİ NELER?
Yeni Jogger bir station wagonun uzunluğu, bir MPV’nin genişliği ve bir SUV aracın görünümü olmak üzere her sınıfın iyi özelliklerini bir araya getiriyor. Başlı başına yeni bir sınıf yaratan araçta 2.90 m dingil mesafesi daha dengeli olmasını, 16 inçlik jantları yola da iyi oturmasını sağlıyor. Kabin içi ergonomi, ses yalıtımı ve baş mesafesi olmak üzere üçüncü sıraya kadar tüm yolculara yüksek konfor sunuyor. 5 ve 7 koltuklu versiyonları bulunan Dacia Jogger; Comfort ve Prestige olmak üzere iki donanım seviyesine sahip.
TUTUMLU MOTORLAR
Dacia Jogger 6 vitesli manuel şanzımana sahip yeni TCe 110 beygir benzinli motor dışında benzin ve LPG yakıtlı ECO-G 100 beygir motor olmak üzere iki motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. 2023 yılında ürün gamına bir de hibrit eklenecek. Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, “2022’nin üçüncü çeyreğinde (temmuz, ağustos, eylül) Türkiye’de satışa sunmayı planladığımız Jogger, Türkiye’de halihazırda başarılı bir grafik çizen Dacia markamızın ürün gamını daha da güçlendirerek pazardaki iddiamızı artıracak” dedi.
TÜRKİYE’YE İLAVE SORUMLULUK
200 KİŞİ ALINACAK
Mercedes Benz Türk mevcut sorumluluklarına ek olarak, bu yıl bünyesinde Satın Alma Servis Merkezi’ni de oluşturmayı hedefliyor. Yeni oluşum ile Mercedes Benz Otomotiv, global pazarlarda otomobil ve hafif ticari araçlar için satın alma projesi yürüten küresel ekiplere Türkiye’den destek sağlayacak. Mercedes Benz halen Türkiye’ye yayılmış 38 satış, 56 servis noktası ve 3 bin 800’ü aşkın bayii çalışan ağıyla otomobil ve ticari araç müşterilerine hizmet veriyor. Mercedes Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, “Yeni sorumluluklarımızla birlikte bu yıl 200 kişilik ek istihdam yaratmayı amaçlıyoruz” dedi.
Mercedes Benz, yenilenen Mercedes AMG GT 4-Kapı Coupe, Mercedes-Benz C 200 4MATIC All-Terrain, Mercedes-AMG SL ve Yeni GLC gibi otomobil modellerini yıl içinde Türkiye pazarına sunmayı hedefliyor.
YENİ MODEL ATAĞI
Ektrikli otomobillere olan konsantrasyonlarını bu yıl daha da artıracaklarını belirten Bekdikhan, şunları söyedi:”Model yelpazemizi EQS, kompakt sınıftaki SUV modelleri EQA ve EQB ile EQS’in elektrik mimarisine dayanan sportif üst sınıf sedan olan EQE ile genişleteceğiz. 2022’de elektrikli otomobillerimizin toplam satışımızın yüzde 10’unu oluşturmasını planlıyoruz.” Mercedes Benz Otomotiv Hafif Ticari Araçlar Ürün Grubu İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz ise “Hafif ticari araç pazarında 2021 yılında yüzde 17.87’lik artışla toplam 6 bin 100 adetlik satış gerçekleştirdik” diye konuştu.
BİSİKLETLERE DESTEK
Toyota, 13 ülkeden 23 takım ve 161 sporcunun katılımıyla gerçekleştirilen Tour of Antalya 2022 Bisiklet Yarışları’nın resmi destekçilerinden biri oldu. Her yıl farklı bir tema ile düzenlenen Tour of Antalya’da bu yıl pedallar, ‘iklim değişikliği’ konusunda farkındalık yaratmak için döndü. Dün koşulan ‘İklim Değişikliği Farkındalığı Sürüşü’ de Toyota’nın hibrit ürün gamı refakatinde gerçekleştirildi. Yarışlarda Toyota’nın hibrit ürün gamındaki C-HR, RAV4, Corolla, Corolla Hatchback ve Yaris, ekiplerin kullanımına sunuldu.