İstanbul sadece Türkiye’nin değil Avrupa’nın en büyük metropolü durumunda. Dünyanın her bakımdan en önemli ekonomik, sosyal ve kültürel merkezleri arasında. Kuşkusuz 2024 yerel seçimlerinde en dikkat çekici yarış İstanbul’da yaşanacak. İstanbul’un özellikleri ve etki alanı nedeniyle seçimin sonucu dünyada da yakından izlenecek. Dışarıdan bakıldığında çok güzel ve çekici bir şehir olmasına karşın yaşam kalitesi endeksinde en düşük yerler arasında yer alıyor. Bu tablonun gerisinde, göçün doğurduğu sonuçlardan trafik ve altyapı sorunlarına, yeşil alan azlığından ekonomik güçlüklere kadar bir dizi neden var. Şehrin sorunlarına nasıl yaklaşıldığı ve çözüm için hangi vizyonun ortaya konulduğu Türkiye’nin geleceği açısından da hayati önemde. Bu bakımdan şimdiden seçimdeki adayların bilgi/beceri/yetenek ve referanslarıyla İstanbullu bir yurttaş olarak yakından ilgileniyorum. Kısa süre öncesine kadar Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı görevini sürdüren Adil Karaismailoğlu, 2024 yerel seçimlerinde -İstanbul yarışında- AK Parti tarafının en güçlü ve iddialı adaylarından biri olarak dikkat çekiyor. Kendisi hâlen Trabzon milletvekili, ayrıca TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı. Ulaştırma benim de yakın ilgi alanıma girdiği için yoğun bakanlık sürecinde Karaismailoğlu ile pek çok kez bir araya gelme, çalışmaları takip etme fırsatı buldum. Çanakkale Köprüsü açılışı dâhil bir dizi stratejik projeyle ilgili canlı yayınlar gerçekleştirdim. Bakan, 6 Şubat depreminden saatler sonra Adıyaman’da hızlıca çalışmalara başlamıştı. Orada, kurulan çadır kentte yapılanları yerinde takip etmiştim.
Türkiye’nin deprem gerçeği, yapıların niteliği kadar şehirleşmeyle ilgili alanlarda bilgi ve deneyim sahibi isimlerin liderliğinin önemini gösterdi. Adil Karaismailoğlu ile konuştum. Yeni mezun bir mühendis olarak 1995 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde iş hayatına başladığını hatırlattı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın İBB Başkanlığı dönemini bir okul olarak nitelendirdi. Türkiye ve dünya vizyonunu kazandığı yer olarak tanımladı. Bakanlıktaki başarısını da bu dönem edindiği tecrübelerin yansımasıyla açıkladı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin şimdiki yönetimine ciddi eleştiriler getirdi. “2019 seçiminden sonra hiçbir yatırım konuşulmuyor, arızaların ve sıkıntıların konuşulduğu bir ortamdayız” dedi. Kaynakların acil olmayan faaliyet alanlarında harcandığını, en fazla ihtiyaç duyulan yatırımların öne çıkmadığını söyledi. Kayıpların telafisi için bir zihniyet ve yönetim değişikliği gerektiğini savundu. Karaismailoğlu’na göre İstanbul’da yığınla sorun arasında öncelikle çözülmesi gereken beş başlık şunlar:
- Ulaşım
- Deprem
- Kentsel dönüşüm
- Çevre
- Sosyal projeler
Karaismailoğlu’nun bakanlık dönemi büyük projelerde ciddi mesafe alınan bir dönem oldu. Demiryolları hakkında benim de katıldığım zirvelerde önemli hedefler ortaya konulmuştu. Ankara İstanbul’u 90 dakikada kat edecek süper hızlı tren projesinin detaylarını açıklamıştı. Bu dönem Kuzey Marmara Otoyolu’nun Türkiye’nin ulaşım şebekesine sağladığı ciddi katkı kayıtlara geçti. Raylı sistem tutkunu, gençlerin mühendis abisi Adil Karaismailoğlu’nun İstanbul’la ilgili vizyonunu ve çözüm önerilerini yakından izlemeye devam edeceğim.