Hakan ÇelikBu projeler Türkiye için hayati önemde

HABERİ PAYLAŞ

Bu projeler Türkiye için hayati önemde

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile CNN Türk’te çok kapsamlı bir yayın gerçekleştirdim. Bakan Uraloğlu daha önce Karayolları Genel Müdürlüğü görevinde bulunuyordu ve çok önemli çalışmalara imza atmıştı. Çevresinde ciddiyeti ve çalışkanlığıyla tanınıyor. Ben de kendisini konusuna son derece hakim, iş odaklı bir insan olarak tanıdım. İletişimde de sıcak ve samimi. Bu dönem önemli projelere imza atarken güzel gönül köprüleri de kuracağına inanıyorum.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Türkiye’de çalışma alanlarının genişliği ve sorumluluklarının büyüklüğü açısından son derece stratejik bir kurum. Demiryollarını Türkiye’nin geleceği açısından en önemli ulaşım projeleri arasında görüyorum. Bakanlıkta bu konuda ciddi bir vizyon var ve raylı sistemler öncelikli olarak ele alınıyor. İstanbul-Ankara arasında yapımı hedeflenen yeni, süper hızlı tren projesini daha önce POSTA Gazetesi’nde aktarmıştım. Bakan Uraloğlu’ndan bu konudaki kararlılığın sürdüğü ve çalışmalara başlandığı bilgisini aldım: Ankara-İstanbul arası 80 dakika olacak. Haydarpaşa’ya kadar gelecek. Yapımına başlanması ile 5 yıl içinde bitecek.

Haberin Devamı

Bu projeler Türkiye için hayati önemde

Bakan Uraloğlu, satır başlarıyla şu değerlendirmeleri yaptı:

Ben inşaat mühendisiyim. Bir mühendis olarak büyük projeler heyecan veriyor. Birçok eser kazandırdık. Şehirler arası yollarda ortalama hız 40 km/saatti, şimdi 90 km/saate çıkardık. 29 bin km’nin üzerine çıkardık bölünmüş yollarımızı. Araç sayısı 2002’de 8 buçuk milyon civarındaydı şimdi 27 milyonu geçti. 500 noktada araç sayılarını ölçüyoruz. Taşıt kilometrelerde 10 kata varan artış var. 5’te bire düşürdük ölümleri. 2053’te sıfır emisyon anlayışımız var. Elektrikli gemilere kadar çalışmamız mevcut. Elektrikli araç şarj istasyonlarının kurulmasını teşvik ediyoruz, ciddi bir mesafe alındı. Türkiye’de otoyol işletmeciliğinde önemli seviyeye geldik. 7 firmamız bu alanda. Ülkemizin ulaştırma ve ticarette nerelere gelebileceğini konuşuyoruz. İstanbul Boğazı en zor su yollarından biri. Tehlikeli yük olduğunda römorkörlük hizmeti de veriyoruz. Boğaz iki yönlü gemi trafiği için çok emniyetli değil. Mühendislik hesabı yaptık, Kanal İstanbul’a ihtiyaç var.

Haberin Devamı

Deprem bölgesinde 4 veya 5 kata müsaade edilecek. Kalıcı konutlara insanlarımız taşındığında yol veya altyapı sorunu olmayacak. 350-400 kilometre yol yapacağız. Gelecek yılın sonuna kadar hepsini bitiririz. Mobil operatörlerimiz deprem gibi kriz anında sistem paylaşımına gidecek. Mümkün olduğunca bu tür afetlerden etkilenmeyecek binalar yapmak önemli. Hatay Havalimanı ağır hasar gördü. Hızlı bir onarımla ekipler için kullanılabilir duruma getirdik. Havalimanını bulunduğu yere inşa etme kararı aldık. Terminal binasında bir hasar yok. Önümüzdeki günlerde ihalesini yapacağız. 3 bin metre standardında, tamamen yeni bir pist olacak. Zeminde ciddi iyileştirmelerle sudan etkilenmeyecek. Önümüzdeki sene içinde inşallah bitireceğiz. Sabiha Gökçen Havalimanı’nda yeni pist bu ay içinde açılacak. 57 havalimanımız var, rekorlar kırıyoruz. Ankara-İstanbul arasına yeni otoyol projesi yapıyoruz. Direkt Kuzey Marmara Otoyolu’na bağlanacak. 3-3.5 saat mesafe olacak. Proje 7-8 senelik süreçte bitecek.

Haberin Devamı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder