ÜÇ ÖNEMLİ MARKA
Otomotiv dünyasının dev ittifakı PSA Grubu’nda üç önemli marka bulunuyor. Bunlar; Peugeot, Citroen ve Opel. Bu tip birleşmeler genellikle kimi üreticiler açısından biraz gerilemeye sebep olabilir. Fakat PSA Grubu; tasarım, pozisyonlanma ve teknolojik açıdan her üç markanın da kendi yolunda ilerlemesini sağladı. Ortak platform, motor ve parça kullanımı maliyet yönetimi açısından büyük fayda getirdi.
Kullanıcılara da donanım ve teknolojileri birbirine çok yakın ancak tasarımları bambaşka otomobiller sundular. Köklü Alman şirketi Opel ittifaka en son katılan marka olmasına karşın özellikle SUV ürün gamında dikkat çekici modeller geliştiriyor. Bunlar; Mokka, Crossland ve Grandland.
Opel Mokka gelişmiş teknolojileri, kullanım kolaylığı ve kompakt ölçüleriyle farklı şartlara kolay uyum sağlayabilme özelliğine sahip.
130 BEYGİR GÜCÜNDE
Geçtiğimiz hafta B-SUV segmentindeki Mokka ile uzun bir sürüş gerçekleştirdim. Mokka kompakt ölçüleri ile aslında Crossover tanımına tam uyan bir model. Opel Türkiye Genel Müdürü Alpagut Girgin, toplam satışların yüzde 15’inin Mokka’dan gelmesini hedeflediklerini söylemişti.
Mokka, dinamik, kullanımı zevkli, yüksek oturma pozisyonuyla da SUV ambiyansına sahip. 130 beygir gücünde, 3 silindirli 1.2 litrelik turbo beslemeli benzinli motor görevini çok iyi yerine getiriyor. Alt devirlerden itibaren canlılık sağlıyor. Vites geçişleri de sarsıntısız. 230 Nm torka sahip olan motor 9.2 saniyede aracı 0’dan 100 kilometre (km) sürate ulaştırıyor. Şehir içi ortalama yakıt tüketimi 7.5 litre dolayında.
SÜRÜŞ İZLENİMLERİM
Kullandığım ‘Ultimate’ paketinde güvenli bir sürüş için gerekli pek çok özellik bulunuyordu. Fakat park mesafe kontrolü çok hassas çalıştığı için özellikle şehir içi kullanımda dur kalklarda aşırı uyarı verdiğinden sistemi kapatmayı tercih ettim. Kokpit, sürücü odaklı pozisyonlanmış. Opel Mokka’da sunroof hiçbir modelde sunulmuyor. Torpido gözünde aydınlatma faydalı olurdu.
Tavanda tutamaç bulunmamasını bir eksiklik olarak gördüm. Mokka’da eleştirdiğim noktalardan biri arka koltuktan iniş oldu. Otururken değil ama inerken zorlandım. Aracın bagaj hacmi 350 litre. Yeni Mokka, 385 bin liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu ancak kullandığım modelin fiyatı paketlerle birlikte 420 bin lira. Mokka’nın merakla beklenen yüzde 100 elektrikli versiyonu Mokka-e ise 2022 yılında Türkiye yollarıyla buluşmaya hazırlanıyor.
Opel Mokka tasarımıyla dinamik ve dikkat çekici. Yeşil renk ve siyah tavan seçeneğiyle yollarda epeyce ilgi odağı oldu.
İKİNCI EL ARAÇ ALTIN DEĞERİNDE
Ikinci el otomotiv sektörüne 1.5 yıl önce giriş yapan ‘2plan’ kısa sayılabilecek bir sürede sektöründe referans noktalarından biri haline geldi. 2plan Icra Kurulu Başkanı Orhan Ülgür, arz sorunu, yüksek kur ve faizler nedeniyle tüketicinin ikinci ele yöneldiğini söyledi.
Gelecek yıl sıfır araç pazarı 750 bin adet olursa, ikinci elin de 7.5 milyon adet olarak gerçekleşeceğini belirten Ülgür, ‘2plan olarak 15 bayimiz, deneme sürecinde olan 8 noktamız ile bu yıl için sektörün küçülmesine rağmen belirlediğimiz 4 bin adetlik hedefimize ulaşmış olacağız. Yılı 4150 adet ile kapatacağız” dedi.
AHMET YÜCE’YE ÇEK MADALYASI
Çekya Dışişleri Bakanlığı tarafından ‘Diplomasiye Üstün Katkı Madalyası’na layık görülen Yüce Auto Skoda Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yüce’ye madalyası Istanbul’da düzenlenen bir törenle Çekya Istanbul Başkonsolosu Jiri Cistecky tarafından sunuldu. 2019 yılından bu yana Çekya Cumhuriyeti’nin dış ilişkilerinin gelişmesine katkı sağlayan yabancı ülke vatandaşlarına verilen madalya, geçen yıl Yüce’ye verilmiş, tören pandemi kısıtlamaları nedeniyle bu yıla ertelenmişti.
Ahmet Yüce’nin Doğuş Grubu ile ortak Türkiye temsilcisi olduğu Skoda markası, VW Grubu’na katıldıktan sonra pazar payını ciddi oranda artırdı. Scala, Octavia ve Superb modellerinin yanı sıra SUV kategorisinde Kodiaq, Karoq ve Kamiq en çok satan araçlar arasına yerleşti.