BMW X2, kompakt ölçüleriyle şehir içinde pratik kullanım imkanı sunarken, yüksek oturma pozisyonu ve SUV algısı veren nitelikleriyle ilave avantajlar getiriyor.
ŞIK VE KONFORLU
BMW, son dönemde bütün sınıflarda bir ürün sunmak ve farklı tüketici eğilimlerine yanıt vermek için oldukça agresif bir stratejiyle yeni modelleri art arda pazara sundu. X2 bu planlamanın bir ürünü. Benim uzun bir parkurda izlenim sürüşü gerçekleştirdiğim metalik turuncu renkteki otomobilin tam model adı, BMW X2 sDrive 16d idi. Araçta M Sport X paketi bulunuyordu.
İç mekanda siyah alcantara, kumaş koltuklar şıklık ve konforu bir arada sunuyor. Otomobilin standart donanımı gayet yeterli. Bu donanımlar arasında geri görüş kamerası, bagaj kapağı açma düğmesi, çok fonksiyonlu direksiyon, otomatik klima, fren fonksiyonlu cruise control, sürüş asistanı, aydınlatma ve led paketleri de vardı.
ZENGİN DONANIMLAR
M Sport X paketi ile antrasit tavan ve spor dış görünüm aksesuvarları ilave oluyor, koltuklar değişiyor ve deri direksiyon geliyor. Bu araçta ‘comfort’ ve ‘executive’ paketler de bulunuyordu. Bu sayede head up display, Navigasyon Plus Sistemi, elektrikli, ısıtmalı ve hafızalı koltuklar donanıma ilave oluyor. BMW X2’nin sürüş pozisyonunu çok beğendim, ergonomik olarak gayet başarılı.
Kabin akustik açıdan iyi yalıtılmış. Ön ve arkada oldukça yeterli bir yaşam alanı mevcut. 1.5 litrelik 116 beygir gücündeki dizel motorun kullanımı çok keyifli. Özellikle uzun kullanımda farkını ortaya koyuyor ve tüketimi 5 litreler civarında tutabilmek mümkün oluyor.
Motorun şanzıman uyumu da BMW standartlarında. Otomobilin fiyatı 564 bin liradan başlıyor. Ancak benim test ettiğim çoklu paketlere sahip otomobilin fiyatı 640 bin lira. Rakamın bu mertebeye ulaşmasında ülkemizin hayli yüksek vergi dilimlerinin etkisi büyük.
ADETA YENİDEN DOĞDU
SATIŞA ÇIKIYOR
Dinamik tasarım, modern ekipman seviyesi ve güçlenen marka algısıyla tamamen yenilenen üçüncü nesil Dacia Sandero ve Sandero Stepway Türkiye yollarına çıkıyor. Renault Grubu’nun CMF-B platformunda üretilen modeller, aralarında X-Tronic şanzıman, kör nokta uyarı sistemi, kablosuz Apple Car Play ve elektrikli park freninin de bulunduğu birçok yeniliği de beraberinde getiriyor.
Yeni Sandero Stepway lansmana özel 160 bin 900 liradan başlayan fiyatlarıyla satışa sunuldu. Yeni Sandero ise mart ayında 134 bin 900 liradan başlayan, özel lansman fiyatlarıyla showroom'lardaki yerini alacak. Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, “Geleceğin mobilitesi bizi daha sürdürülebilir tüketime, temel ihtiyaçlara ve gerçekten önemli olana yönelmeye davet ediyor.
Yeni Sandero ve yeni Sandero Stepway de işte bu temellere bağlı olarak tepeden tırnağa yenilendi. Yeni Sandero Stepway ile artık B-SUV segmentinde de söz sahibi olacağız” dedi.
ATLETİK GÖRÜNÜM
Tamamen yeniden tasarlanan Yeni Sandero ve Sandero Stepway, atletik ve iddialı bir yorumla eski nesline kıyasla çok daha modern bir görünüme kavuştu. Otomobilin ağırlığı yaklaşık 60 kg artmasına rağmen, yeni tasarımla aerodinamik direnç katsayısı yüzde 11.1 oranında azaltıldı. 8 inç multimedya ekranı Dacia markası için bir ilk olma özelliği taşıyor.
410 litrelik bagaj hacmi genişliğiyle segmentlerde iddialı bir konumda. Yeni elektrik takviyeli ayarlanabilir direksiyon kullanımda önceki nesile göre yüzde 36 daha az güç gerektiriyor. 90 beygir güce sahip turbo beslemeli 1.0 litre TCe motor, 6 ileri manuel ya da X-Tronic şanzımanla sunuluyor.
Turbo beslemeli 100 beygir gücündeki ECO-G LPG motor seçeneğine ise 6 ileri manuel şanzımanla sahip olunabiliyor. 5 ileri manuel şanzımanla donatılmış 65 beygir gücündeki SCe motor ise yalnızca yeni Sandero’da mevcut.
ENGELSİZ İLETİŞİM
Toyota Türkiye, bir ilki gerçekleştirerek işitme engelliler için işaret diliyle konuşma olanağı sunan görüntülü iletişim hattını hizmete açtı. İşitme engeli bulunan tüketiciler böylelikle, ‘toyota.com.tr/engelsiziletisimhatti’ linkinden ‘engelsiz iletişim hattı’na hızlıca ulaşıp, sadece işaret dili ile hizmet veren çalışanlar tarafından Toyota ve modelleri hakkında her türlü bilgiyi alabilecekler.