Hakan ÇelikElektrikli SUV sürüşe hazır

HABERİ PAYLAŞ

Elektrikli SUV sürüşe hazır

Fiyat, performans ve sürdürülebilirliği bir arada sunan ID.4, Çin, ABD ve Avrupa’da üretilip Türkiye’nin de arasında olduğu uluslararası pazarlarda satılacak.

Sınırlı sayıda üretim

Volkswagen’in tamamen elektrikli ilk SUV modeli hazır. ID.4 adını taşıyan model, markayı dünyanın en büyük segmenti kompakt SUV sınıfında temsil edecek. Aerodinamik bir tasarıma sahip yeni model birçok fonksiyonu sürekli geliştirilebilen bir yazılım içeriyor.

Yarı otonom sürüş asistan sistemleriyle daha güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi sunan ID.4’te, 10 inçlik, sesli kontrol özelliğine sahip dokunmatik ekran ve kokpit boyunca uzanan akıllı ID.light konsepti standart olarak sunuluyor. İlk olarak sınırlı sayıda üretilecek araçlar, 204 beygir güç üretirken maksimum 520 kilometreye kadar menzil sağlıyor. ID.4, Türkiye’de satışa sunulacak ilk tam elektrikli Volkswagen modeli olacak.

Haberin Devamı

Elektrikli SUV sürüşe hazır

Lounge tarzı iç mekan

ID.4’ün kapı kolları standart olarak elektrikli kilit açma özelliğine sahip ve gövdeye sıfır konumda bulunuyor. Sürücüler ve yolcular geniş kapı açıklıklarından geçerek rahat bir şekilde yüksekte oturuyor. 2.77 metrelik uzun aks mesafesi aracın iç alanının, bir üst segment SUV modeli kadar geniş ve ferah olmasını sağlıyor.

543 litrelik geniş bagaj hacmi, arka koltuklar katlandığında 1.575 litreye kadar çıkıyor. Fiyat, performans ve sürdürülebilirliği bir arada sunan ID.4, Çin, ABD ve Avrupa’da üretilip satılacak ve grubun elektrikli araç atılımında stratejik bir kilometre taşı olacak. Volkswagen, 2029 yılına kadar 75 civarında tamamen elektrikli model piyasaya sürmeyi ve bu dönemde yaklaşık 26 milyon elektrikli araç satmayı planlıyor.

Türkiye'de araç kamerası neden yok?

Araçların ön camına entegre edilen kameralar, yoldaki olası kazaların ve istenmeyen durumların kaydedilmesi açısından son derece önemli. Bu görüntüler gerektiğinde delil olarak kullanılabiliyor ve özellikle ihtilaflı sigorta işlemlerinin daha hızlı sonuçlanmasını sağlıyor. Ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarında da emniyet güçleri açısından son derece faydalı bilgiler sunuyor.

Rusya gibi bazı ülkelerde bu donanımın araçta yer alması zorunlu. Trafik kazalarının yüksekliği ve emniyet kültürünün geri kalmışlığı nedeniyle ben bu donanımı Türkiye açısından da hayati görüyorum. Ancak otomobil üreticileri kamera seçeneğini satış listelerine almıyor.

Haberin Devamı

Elektrikli SUV sürüşe hazır

Bildiğim kadarıyla sadece Citroen, C5 Aircross modelinde Connected Cam adıyla bu donanımı sunuyor. Premium sınıftaki üreticiler Mercedes, BMW, Audi ve Volvo başta olmak üzere markaları Türkiye’de pazarladıkları araçlarda güvenlik açısından son derece hayati bu donanımı hiç değilse opsiyon olarak sunmaya davet ediyorum.

Hibrit dünyasının lideri

Japon otomotiv devi Toyota, ilk kez 1997 yılında otomobil dünyasına devrim niteliğindeki hibrit teknolojisine sahip modelini sunmasından bu yana hibrit araç satışlarında 16 milyon adedi aşmayı başardı. 2020 yılının ilk 8 ayında 979 bin 855 adetlik hibrit otomobil satışı gerçekleştiren Toyota, toplamda 16 milyon 7 bin 441 adetlik satışa ulaştı.

Toyota bu satış rakamıyla hibrit teknolojisindeki açık ara liderliğini de devam ettirdi. Türkiye’de üretilen Toyota C-HR da yılın aynı dönemindeki 79 bin 132 adetlik satışıyla üretilmeye başlandığı günden bu yana toplamda 655 bin 687 adetlik satışa imza attı. Bugün Türkiye’de trafikte bulunan her 100 hibrit araçtan 93’ü Toyota logosunu taşıyor.

Haberin Devamı

Elektrikli SUV sürüşe hazır

1.5 motorla geldi

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu Land Rover’ın premium kompakt SUV’u yeni Range Rover Evoque, Plug-In Hybrid versiyonuyla Türk tüketicisinin beğenisine sunuldu. Performanslı sürüş keyfini, yakıt tasarrufu ve vergi avantajıyla birleştiren Range Rover Evoque Plug- In Hybrid, 300 beygir güç sunarken, 100 kilometrede WLTP verilerine göre ortalama sadece 1.4 litrelik bir yakıt tüketim değerine sahip.

Çekiş gücünü dört tekerleğe birden ileten 1.5 litrelik Plug-In Hybrid motor, Range Rover Evoque’u 6.4 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırabiliyor. WLTP verilerine göre yalnızca elektrikle 66 kilometre gidebilen Evoque Plug-In Hybrid’in pilleri 32kW DC şarj ünitesi ile 0’dan yüzde 80 doluluk oranına 30 dakikada ulaşıyor.

Elektrikli SUV sürüşe hazır

Sıradaki haber yükleniyor...
holder