Hakan ÇelikGüçlenerek döndü

HABERİ PAYLAŞ

Güçlenerek döndü

Geçen seneki 911 bin üretim adediyle, dünya genelinde en iddialı Volkswagen modeli olan Tiguan, yenilenen tasarımı, ileri sürüş destek, bilgi-eğlence ve klima kontrol sistemleriyle, Türkiye’de satışa sunuldu. Model, verimli ve performanslı 1.5 litre TSI 150 beygir 7 ileri DSG benzinli ve 2.0 litre TDI 150 beygir 7 ileri DSG dizel motor seçenekleriyle alınabiliyor.

Güçlenerek döndü

LED farlar dikkat çekiyor

Yeni Tiguan’ın dış tasarımında en dikkat çekici unsurların başında yeni LED farların bulunduğu tamamen güncellenmiş ön profil geliyor. Tiguan, artık daha güçlü görünen, daha yüksek konumlandırılmış ve genişletilmiş ön radyatör ızgarasıyla çok daha karizmatik bir görünüme sahip. Yeni Tiguan’ın tasarımındaki sportif detaylar, 17-20 inç arası değişen boyutlara sahip alüminyum alaşım jantlar ile güçlendiriliyor. Life, Elegance ve R-Line olmak üzere 3 farklı versiyonla satışa sunulan modelin tüm donanım seviyeleri, önceki eşdeğer versiyonlara göre zenginleştirilmiş olarak karşımıza çıkıyor.

Haberin Devamı

Zengin donanım listesi

Yeni modelde akıllı telefon uygulamalarının kablosuz entegrasyonunu sağlayan Discover Pro navigasyon sistemine entegre olarak ‘Apple CarPlay’ ve ‘Android Auto’ fonksiyonlarının kullanıldığı ‘App-Connect Wireless’ da ilk kez opsiyonel olarak sunuluyor. Bir başka yenilik olan yüksek kalitede ses deneyimi sunan Harman Kardon’un 480-Watt’lık ses sistemi de opsiyonel olarak tercih edilebiliyor. Life donanım seviyesinden itibaren tüm Tiguan modellerinde üç bölgeli dokunmatik klima ‘Climatronic’ mevcut. Kaydırılabilir ve katlanabilir koltukları sayesinde modelin bagaj kapasitesi 615 ile 1.655 litre arasında geniş bir hacim sunuyor.

Elektrikle büyüyecek

Renault Grubu, ‘eWays’ etkinlikleri kapsamında yeni ürünler ve teknolojilerin yanında ilkeler ve sıfır karbon emisyonlu mobiliteye geçiş vizyonunu paylaştı. Renault, yeni yaklaşımında sürdürülebilir mobilite ekosisteminde ana aktör olarak konumlanıyor. Etkinlikte konuşan Renault Grubu CEO’su Luca De Meo, “Grup olarak 2050 yılına kadar Avrupa’da sıfır karbon emisyonu taahhütümüzü yerine getirmek için çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz.

Haberin Devamı

2030 itibarıyla emisyon oranımızı 2010 yılına kıyasla yüzde 50 azaltmayı hedefliyoruz. 2022 yılıyla birlikte tüm modellerimiz elektrikli ya da elektriklendirilmiş versiyonlara sahip olacak. 5 yıl içinde pazardaki araçlarımızın yüzde 50’sinin elektrikli ya da hibrit olmasını planlıyoruz. Renault Megane eVision, elektrikli Dacia Spring ve yeni Arkana E-TECH Hibrit bu planlarımızın önemli birer parçası” ifadelerini kullandı.

Güçlenerek döndü

350 bin adet araç

Yaklaşık 10 yıl önce ZEO lansmanını gerçekleştiren Renault Grubu, bugün 8 farklı model olmak üzere 350 bin araçla dünyanın dört bir yanında elektrikli mobilite sunuyor. Grup elektrikli ürünlere ek olarak, Clio, Captur, yeni Megane ve Megane Estate modellerle E-TECH Hibrit ve Plug-in Hibrit teknolojisine sahip hibrit ve plug-in hibrit versiyonlardan oluşan bir ürün gamı sunuyor.

285 bininci kamyon banttan indir

Mercedes Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası, 285 bininci kamyonunu üretim bandından indirerek sahibine teslim ediyor. Alman markasının tüm dünyadaki 3 kamyon fabrikasından biri olan Aksaray Kamyon Fabrikası’nın bu özel sayılı kamyonu, Mercedes çekici ailesinin en donanımlı araçlarından Actros 1851 LS 4x2. Kurulduğu günden bu yana yatırımlarıyla kendini yenilemeye ve geliştirmeye devam eden Mercedes Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası, bugün gelinen noktada Daimler AG’nin en önemli kamyon üretim üslerinden biri konumunda ve dünya standartlarında üretim yapıyor.

Haberin Devamı

Güçlenerek döndü

Türkiye’deki her 10 kamyondan 7’sini üreten fabrika, üretimiyle, istihdamıyla, AR-GE faaliyetleri ve ihracatı ile Türkiye’nin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkı sağlamayı sürdürüyor. Fabrika, Almanya, Fransa, Hollanda, Italya, Ispanya, Portekiz, Belçika, Litvanya, Çek Cumhuriyeti, Polonya, Avusturya, Macaristan, Slovakya, Slovenya, Romanya ve Bulgaristan gibi Avrupa ülkelerine kamyon ihraç ediyor. Mercedes Benz Türk Kamyon Üretimden Sorumlu Icra Kurulu Üyesi Dr. Andreas Bachhofer, 2022’de 300 bininci kamyon üretimi hedefine ulaşmayı amaçladıklarını söyledi.

En ekonomik hibritler

Cardata, Türkiye’de satışa sunulan hibrit otomobil modelleriyle ilgili kapsamlı bir analiz hazırladı. Buna göre; Türkiye pazarında yer alan 12 otomotiv markası hibrit motorlu otomobil satışa sunuyor. Bu 12 markanın toplam 24 farklı hibrit otomobil modeli bulunuyor. Türkiye’de satışa sunulan hibrit otomobillerin fiyatları 220 bin TL’den başlayarak 3 milyon TL’ye kadar uzanıyor.

Türkiye’deki en uygun fiyatlı hibrit otomobil modellerini de sıralayan Cardata’ya göre; listenin başını 216 bin 900 TL’lik fiyatıyla Suzuki Swift Hibrit çekiyor. Bu markayı 218 bin TL’yle Hyundai i20 ve 224 bin 850 TL’lik satış fiyatıyla Toyota C-HR izliyor. Türkiye’de en çok hibrit modeli bulunan markaların başında Toyota ve Lexus var.

Güçlenerek döndü

Toyota’nın Corolla HB, Corolla Sedan, C-HR, RAV4 ve Camry; Lexus’un ES, LS, RX, LC ve NX olmak üzere 5 farklı hibrit modeli ülkemizde satışa sunuluyor. Ardından 4 hibrit modelle Volvo geliyor. Volvo markası XC90, XC60, XC40 ve V90 Cross Country ile tüketicilerin karşısına çıkıyor. Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın’a göre elektrik ve hibrit payının 2021’de iki katına çıkması mümkün.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder