Hakan ÇelikHerkesin gözü bu sınıfta

HABERİ PAYLAŞ

Herkesin gözü bu sınıfta

B-SUV segmenti Türkiye’de en hızlı büyüyen araç kategorilerinden biri durumunda. Yüksek oturma pozisyonu, dikkat çekici tasarım, pratiklik ve 1 milyon TL’nin altındaki fiyatlar otomobilseverlerin bu sınıfa yönelmesini sağlıyor. SUV modellere bütün dünyada büyük ilgi var.

ABD’de bu ilgi, araç almanın kolaylıkları ve görece yakıt fiyatlarının uygunluğu nedeniyle büyük SUV ve Pick-up’lara yöneliyor. Avrupa’da ise C ve D segmenti SUV satışları yüksek. Ülkemizde bu kategorideki modellerin fiyatları vergi ve kur seviyesi nedeniyle 1 milyon TL’nin çok üzerine çıktı. Türkiye otomobil pazarında fiyatları 1 milyon TL’nin altında kalan B-SUV segmenti çok daha fazla ilgi görüyor. Hatta bu kategoriye hatchback ve sedan modellerden büyük kayış var.

Haberin Devamı

PAZARIN YÜZDE 60’I

Ülkemizde toplam SUV pazarında B-SUV’un oranı yüzde 60’a yaklaşmış durumda. Satılan araçların önemli kısmı benzinli ve otomatik versiyonlardan oluşuyor. Metalik boya, otomatik şanzıman, açılır tavan, elektrikli koltuklar, park mesafe kontrolü ve kör nokta asistanı tüketicilerin en fazla aradığı donanımlardan.

Herkesin gözü bu sınıfta

Pratik kullanım özellikleri, çevikliği ve çekici tasarımı Toyota Yaris Cross’un öne çıkan yönleri arasında. Uzun garanti süresi de büyük avantaj. Keşke kullandığım bu versiyonda elektronik klima, elektrikli açılır tavan, park sensörleri ve arka koltukta USB / güç girişi de olsaydı.

%50 BENZİNLİ

Ülkemizde bu sınıfın iddialı modellerinden Toyota Yaris Cross ile gerçekleştirdiğim detaylı izlenim sürüşünden notlar aktarmak istiyorum: Yaris Cross, Türkiye’de satışa sunuldu. B-SUV segmentinin yeni temsilcisi Yaris Cross’un 1.5 litrelik benzinli modeliyle bir izlenim sürüşü gerçekleştirdim.

Aracın lansmana özel fiyatı 667 bin 800 TL. Segmentindeki tek tam hibrit seçeneği olan Toyota Yaris Cross Hybrid’in fiyatı 702 bin 600 TL’den başlıyor. Benim kullandığım benzinli aracın başlangıç fiyatı ise 740 bin TL. Toyota Satış ve Pazarlama CEO’su Ali Haydar Bozkurt Yaris Cross’un, satış hedefini yüzde 50 hibrit, yüzde 50 benzinli model olarak açıklamıştı. Toyota’nın yeni modeli Yaris Cross ile markanın SUV tasarım dili küçük sınıfta da güçlü ve dinamik hatlara sahip olan bir görünüme taşınmış.

Haberin Devamı

Yaris Cross’un dış tasarımında dikkat çeken diğer unsurlar arasında LED ön farlar, LED ön sis farları, 17 inç’e kadar tercih edilebilen alüminyum alaşım jantlar, panoramik cam tavan, LED arka farlar ve sıralı efektli arka sinyal lambaları oldu.

Herkesin gözü bu sınıfta

Renault Captur’u hem Atina’daki uluslararası lansmanda kullanmış hem de bir süre önce Dr. Berk Çağdaş ile inceleme fırsatı bulmuştum. Captur, sınıfının en şık ve en fazla donanım seçeneği sunan modellerinden biri.

İKİ SEÇENEKLE SATILIYOR

Geniş iç hacmi ve cam tavan opsiyonuyla ferah ve aydınlık sürüş deneyimi sunan Yaris Cross, Yaris hatchback modeline göre 95 mm daha uzun, 20 mm daha geniş ve 240 mm daha uzun olarak tasarlanmış. 2.560 mm ölçüsüyle Yaris hatchback ile aynı aks aralığına sahip Yaris Cross’un 170 mm yerden yüksekliği bulunuyor.

Herkesin gözü bu sınıfta

Opel Türkiye Genel Müdürü Alpagut Girgin ile incelediğimiz Opel’in yeni ‘vizör’ çizgisinin ilk örneklerinden olan Mokka, Avrupa pazarında olduğu gibi Türkiye’de de çok beğenildi. Mokka oldukça dinamik ve çekici görünüyor.

Haberin Devamı

Yeni SUV’u Yaris Cross, Türkiye’de 1.5 litre benzinli ve 1.5 litre hibrit olmak üzere iki motor seçeneğiyle satışa sunuldu. Benzinli versiyonlar; Dream, Dream X-Pack, Flame X-Pack; hibrit versiyonlar ise Dream, Dream X-Pack, Flame X-Pack ve Passion X-Pack donanım seçenekleriyle tercih edilebiliyor. Toyota Yaris Cross modelinde de sunulan Toyota Safety Sense 2.5 aktif güvenlik ve sürücü asistan sistemleri, Yaris Cross modelinde standart olarak yer alıyor.

Toyota Yaris Cross B-SUV sınıfında ülkemizde hayli başarılı grafik gösteren Peugeot 2008, Opel Mokka ve Renault Captur gibi iddialı araçlarla rekabete katılacak. Renault Captur’un 1.3 litrelik 140 beygirlik modelinin başlangıç fiyatı 701 bin TL. 155 beygirlik model ise 781 bin TL. Opel Mokka’nın 1.2 litrelik bezinli 130 beygir gücündeki aracının başlangıç fiyatı ise 777 bin TL.

Herkesin gözü bu sınıfta

BİR YILDA ÖNEMLİ YOL ALDI

Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis, yalnızca otomotiv değil, mobilite çözümleriyle de global çapta ses getirmeyi sürdürüyor. Şirket, 30’dan fazla ülkede yürütülen endüstriyel operasyonlarla tüketici beklentilerini verimli şekilde karşılarken, 130’dan fazla pazarda farklı tipte araçlar ve hizmetler sunuyor. Stellantis bünyesindeki markaların oluşturduğu sinerji küresel otomotivde rekabeti iyice keskinleştiriyor.

Stellantis geçen yıl 10’dan fazla yeni ürünü piyasaya sundu. Bunlar arasında Citroen C4, Fiat Pulse, DS 4, DS 9, Jeep Commander, Grand Cherokee/ Grand Cherokee L, Wagoneer/Grand Wagoneer, Maserati MC20, Opel Mokka, Opel Rocks-e ve Peugeot 308 de bulunuyor. Grup, önümüzdeki 18 ayda 8 yeni elektrikli aracı piyasaya sunacak. Stellantis 2019 yılında Fransız Groupe PSA ile ABD-İtalyan ortaklı FCA’in yüzde 50/50 birleşmesiyle ortaya çıkmıştı.

Herkesin gözü bu sınıfta

YENİ MODELLERİ GETİRECEK

Doğan Trend Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği Ingiliz otomobil markası MG, 2007 yılında Çinli Saic tarafından satın alındıktan sonra, elektrikli araçlara konsantrasyonunu artırarak yükselişini başarılı bir şekilde sürdürüyor. Bugüne kadar birçok ilk yaşayan 100 yıllık marka, 2007 yılından günümüze Çin dışında 1 milyon araç satışıyla önemli bir dönüm noktasına ulaştı.

Ülkemizde de elektrikli araçların popülerleşmesine katkı veren MG, 2022 yılına da hızlı bir giriş yaparak, Türkiye’de yılın ilk 6 ayında geçen seneye göre satışlarını yüzde 35 artırdı. Bu yıl içinde aileye katılacak 3 yeni model ile satış adetlerini çok daha yukarıya taşımayı hedefleyen MG, 2023 yılı başında MG4’ün de ürün gamına katılması ile C crossover segmentine de adım atacak.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder