Hakan ÇelikHibrit araçlara yoğun ilgi

HABERİ PAYLAŞ

Hibrit araçlara yoğun ilgi

Küresel iklim değişikliği ve ekonomik gerçekler alternatif teknolojili araçlara ilginin yükselmesini sağladı. Türkiye’de Toyota’nın pazar lideri olduğu hibrit otomobillerin pazar payı hızla büyüyor.

Hibrit araçlara yoğun ilgi

28 BİN FİLO TALEBİ

Pandemi dönemiyle birlikte fosil yakıtlı otomobiller yerine çevreci araçlara yönelik kişisel tercihler artarak sürerken, karbon ayak izini düşürmek isteyen kurum ve kuruluşlar da hibrit teknolojisine sahip otomobillere yöneldi. Hibrit teknolojisinin öncü ve lider markası Toyota, Türkiye’den 2021 yılı için hibrit motora sahip 28 bin filo aracı talebi aldı.

Haberin Devamı

2021 yılının Ocak ve Şubat aylarında Türkiye otomobil pazarında hibrit otomobillerin toplam pazardan aldıkları pay yüzde 8.7 seviyesine yükselirken, önemli bir yere sahip dizel modellerin payı yüzde 27.4’e geriledi. Türkiye pazarında her 100 hibrit aracın 90’ı Toyota logosunu taşırken, yılın ilk ayında satışı yapılan 7 bin 442 Corolla modelinin de 3 bin 526 adet ile yüzde 47’si hibrit versiyon olarak kayıtlara yansıdı.

Hibrit araçlara yoğun ilgi

Yeni Opel Crossland, bagaj alanı 410 litreden sınıfının en iyi değeri olan 520 litreye kadar çıkıyor. Otomobil, yüksek verimlilik seviyesine sahip yılın motoru ödüllü 1b2 litre benzinli ve yine yüksek verimlilik sağlayan 1.5 litre dizel arasında seçim yapabiliyor. Benzinli 130 beygir ve dizel 120 beygir güç seçenekleri bulunuyor.

DİZELİN YERİNİ ALIYOR

Toyota hibrit otomobiller, özellikle şehir içi kullanımlarda sürüşleri büyük oranda emisyon salınımı olmadan gerçekleştirirken, kullanım süresinin yüzde 50’sini elektrikli motor ile kat ederek yakıt tasarrufu sağlıyor. Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, “Kişisel çevreci hibrit araç talebi özel kurumlara, kamu kurumlarına ve filo taleplerine yoğun olarak yansımış durumda. Hibrit otomobil taleplerini karşılamak ve yeteri kadar araç bulmak için yoğun bir şekilde uğraşıyoruz. Son iki yıldır katlanarak artan yoğun taleple birlikte filolarda hibritler, dizelin yerini almaya başladı” dedi.

İKİNCİ ELDE DURUM

Yapılan ölçümlerde; dizele göre yaklaşık yüzde 15, benzinliye göre yüzde 36 oranında daha az yakıt tüketim maliyetine de sahip olan hibritler, düşük emisyon standartlarına da olumlu cevap veriyor. Ayrıca ikinci elde de hibrit araçların benzinli araçlara göre yüzde 4, dizel araçlara göre ise yüzde 6 daha avantaja sahip olduğu görülüyor.

Haberin Devamı

ALMAN MARKAYA YENİ İMAJ

DAHA GENİŞ GÖRÜNÜM

Dünyanın en köklü otomobil üreticilerinden Alman Opel, küresel PSA markası altında yeniden yapılanıyor. Bu süreçte ortak platform ve teknoloji kullanımları ciddi oranda maliyet avantajı sağlarken, yeni tasarım özellikleriyle marka özgün kimliğini korumayı hedefliyor.

Yeni tasarım imzasında dikkat çeken bazı hususlar var. Aracın önünü enlemesine kaplayan Opel Vizör isimli yaklaşım, otomobile daha geniş bir görünüm kazandırıyor. Markanın efsanevi ‘Şimşek’ logosu, keskin bir şekilde merkezde yer buluyor. Tasarım anlamında rakiplerinden ayrışmasını sağlayan vizör tasarımı, 2020’ler boyunca diğer Opel modellerinde de kullanılacak ve tasarım imzası olacak.

Haberin Devamı

SAF VE YALIN

Opel’in yeni kurumsal kimliğini ve bunun ilk örneği olan yeni Opel Crossland’i değerlendiren Opel Türkiye Genel Müdürü Alpagut Girgin, şunları söyledi: “Dünyamız değişiyor. Hayatlarımızı sadeleştirdiğimiz ve özümüze döndüğümüz bir dönem yaşıyoruz.

Opel olarak biz de özümüze dönüp daha saf ve yalın bir marka oluyoruz. Müşterilerimiz 2021’den itibaren daha modern bir Alman markasıyla karşılaşacak. Yeni Opel Crossland, markanın yenilenen yüzünün Türkiye’deki ilk temsilcisi olduğu için büyük önem taşıyor. Opel’in Türkiye’de satacağı her iki araçtan birini SUV segmentinde olacak.”

Sıradaki haber yükleniyor...
holder