Güney Koreli Hyundai’nin İzmit fabrikasında üretilecek yeni i20’nin hazırlıkları devam ediyor. İ20, sınıfındaki standartları yükselten teknolojilere sahip bir model olarak öne çıkacak. Hyundai i20, B segmetindeki sunduğu en kapsamlı güvenlik paketiyle de standartları yeniden belirliyor.
Yeni i20, ilk kez 2008 yılında satışa çıkmış ve Hyundai’nin Avrupa’daki en başarılı modellerinden birisi olmuştu. Baştan sona yenilenen gövdesiyle üçüncü jenerasyonu temsil eden yeni model ise kalite, güvenilirlik ve pratiklik kriterlerini en iyi şekilde yerine getiriyor. Hyundai’nin İzmit’teki fabrikasında üretilecek olan yeni i20, hem iç hem de ihracat pazarlarında yine sınırları zorlayacak.
İzmit’teki Hyundai Assan fabrikasında yılın üçüncü çeyreğinde üretime başlamak üzere hazırlıkları yapılan araç, 40’tan fazla ülkeye ihraç edilecek.
DUYGUSAL SPORTİFLİK
Yeni i20, Hyundai’nin Avrupa’da ‘duygusal sportiflik’ tasarım dilini kullanan ilk otomobili konumunda. Oran, mimari, stil ve teknolojiyi bir yerde toplayan Hyundai, modellerine farklı bir görünüm kazandırmak istiyor.
Hyundai i20’de seriye yeni eklenen mavi, alev kırmızısı, Turkuaz, kumsal gri ve mika siyah ile birlikte 10 farklı gövde rengine yer verilecek. Bagaj hacmi 25 litre artırılarak toplam 351 litreye ulaşıyor.
Modelin en dikkat çeken motor seçeneği 1.0 litrelik T-GDi ünite. Bu motorda 100 ve 120 beygirlik iki farklı güç çıkışı mevcut.
Ayrıca 1.2 litrelik MPi, 4 silindirli benzinli üniteye de yer veriliyor. Beş ileri şanzımanla sunulan bu motor, 84 beygir güç üretiyor.
KİRALAMA SEKTÖRÜNDE RENAULT TERCİH EDİLDİ
Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER), 2020 yılının ilk çeyreğine ait ‘Sektör Raporu’nu açıkladı.
TOKKDER Başkanı İnan Ekici’nin paylaştığı verilere göre, yılın ilk 3 aylık döneminde Renault yüzde 26.5’lik pay ile operasyonel araç kiralamada en çok tercih edilen marka oldu.
Renault’u yüzde 13.5 ile Fiat, yüzde 12 ile Volkswagen, yüzde 10.8 ile Ford takip etti. Aynı dönemde araç tedarikinde yaşanan sıkıntının etkisiyle, yüzde 5.1 oranında daralan sektörde, araç parkı büyüklüğü ise 264 bin adet olarak gerçekleşti.
HİBRİT PAZARINA TOYOTA DAMGASI
Toyota, 1997’de otomobil teknolojisinde devrim niteliğindeki çevreci Prius modelini sunmasından bu yana hibrit araç satışlarında 15 milyon adedi aşmayı başararak, hibrit teknolojisindeki öncülüğünü bir kez daha ortaya koydu.
Avrupa’daki hibrit araç satışlarında ise 2.8 milyon adedi geçen Toyota, Türkiye’de de 2009’dan bugüne kadar 23 bin 659 adetlik hibrit otomobil satışı gerçekleştirdi. Türkiye’de trafikte bulunan her 100 hibrit araçtan 93’ü Toyota logosunu taşıyor.