Türkiye, otomotiv sektöründe köklü birikime sahip, çok tecrübeli bir ülke. Bugün Avrupa’nın en büyük 6’ncı üreticisi konumundayız.
Renault, Fiat, Ford çok uzun yıllardır ülkemizde üretim yapıyor. Son yıllarda Hyundai ve Toyota çok önemli yatırımlara imza attı. Diğer taraftan çeşitli segmentlerde Mercedes Benz ve Bosch’un ciddi üretimi var. İhracat ve Ar-Ge gibi bileşenlerde öncü durumdaki, Türkiye’nin en prestijli üreticilerinden, Koç Topluluğu bünyesindeki Ford Otosan önemli bir başarıya daha imza attı.
E-Transit Courier, mevcut modele göre yüzde 25 daha fazla yük hacmi ve daha fazla taşıma kapasitesi sunuyor.
TÜMÜYLE YENİLENDİ
Ford Otosan’ın tasarımcı ve mühendisleri tarafından geliştirilen yeni Ford Pro E-Transit Courier modeli yakında küresel pazarlarda satışa sunulacak. Tümüyle yenilenen, tamamen elektrikli ve tam bağlantılı E-Transit Courier çok daha büyük ve esnek bir yük alanının yanı sıra Ford Pro’nun bağlantılı hizmetleriyle birlikte segmentinde üst düzey verimlilik sunuyor. E-Transit Courier, 2024’ün sonlarında Ford Otosan’ın Romanya’daki Craiova fabrikasında üretilecek. Dizel ve benzinli motorlu modellerin üretimi ise 2023’ün üçüncü çeyreğinde Craiova’da başlayacak.
Ford Otosan’da kadın çalışan oranı yüzde 20, mühendislik birimlerinde ise bu oran yaklaşık yüzde 25. Mühendislik ekibinde önemli roller üstlenen deneyimli isimlerden biri de Cevriye Ünal Işıtman.
TAMAMEN ELEKTRİKLİ
Ford Pro, Ford Otosan tarafından geliştirilen tamamen elektrikli yeni ticari aracı E-Transit Courier’nin global lansmanını Ford Otosan’ın İstanbul’daki Ar&Ge Merkezi’nde gerçekleştirdi. Burada Ford Pro Avrupa Genel Müdürü Hans Schep, Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt ve üretim süreçlerinde görev yapan çok deneyimli kadın mühendislerden Cevriye Ünal Işıtman ile konuşma imkanı buldum.
Ford Otosan tarafından Craiova fabrikasında üretimi gerçekleşecek olan E-Transit Courier’nin 2023 yılında benzinli ve dizel versiyonları, 2024 yılında da elektrikli versiyonu satışa sunulacak.
EVDE ŞARJ İMKANI
E-Transit Courier, güçlü 100 kW motor ve tek pedallı sürüş kabiliyeti dahil olmak üzere müşterilere tatminkar bir sürüş deneyimi sunmak üzere tasarlandı. Ford Pro Şarj, şarj sürecini optimize etmeye yardımcı olan donanım kurulumu ve yönetim yazılımı da dahil olmak üzere ev, depo ve halka açık noktalarda şarj için çözüm sunuyor. Evde 11 kW AC’lik akım ile 5.7 saatte şarj olması hedeflenen E-Transit Courier’in evde şarjı tercih eden müşteriler arasında popüler olması bekleniyor.
POTANSİYEL ÇOK YÜKSEK
Alman Opel’in CEO’su Florian Huettl, özellikle B segmentinde Corsa ve Crossland ile büyüme potansiyeli gördüğünü söyledi. Huettl, 2022 senesini yüzde 4.7 pazar payı ile kapattıklarını, Türkiye’nin küreselde 5’inci Opel pazarı olduğunu hatırlattı. O
pel 2028 yılından itibaren Avrupa’da sadece bataryalı araç satacak. Huettl, “Astra’nın bataryalı elektrikli versiyonu, yani salt elektrikli bir Astra’nın lansmanı önümüzdeki 3-4 ay içinde yapılacak. Yeni Astra elektrik, ilk olarak Almanya, İngiltere ve Türkiye’de lanse edilecek. Neden? Çünkü Türkiye bizim için büyük bir pazar” diye konuştu. Yeni Grandland modeli 2024’ün ikinci yarısında tanıtılacak. Bu modelin elektrikli ve geleneksel güç ünitesine sahip olan versiyonu da olacak.
HEDEFİ SUV LİDERLİĞİ
Mart ayında 8 bin 857 adetlik satış ve yüzde 8,5’lik pazar payı, yılın ilk 3 aylık döneminde ise 18 bin 194 adetlik satış ve yüzde 7.7’lik payla satış hacmini genişletmeye devam eden Peugeot Türkiye, yıl sonu için belirlediği 57 bin adetlik satış rakamına doğru ilerliyor.
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, “Mart ayında gerçekleştirdiğimiz 8 bin 857 adetlik satış rakamıyla toplam pazarda 3’üncü sırada yer aldık. Markamıza tüketicilerinden çok yoğun bir ilgi var. Daha fazla araç temin ederek daha fazla müşterimizi otomobil ve hafif ticari araç sahibi yapmayı hedefliyoruz. Tanıtımından bu yana büyük bir ilgiyle karşılanan yeni SUV modelimiz 408 de henüz ilk ayında 1000 adede yakın satışa ulaştı. Marka olarak hedeflediğimiz SUV’da liderlik yolunda 408 en önemli kozlarımızdan biri olacak” dedi.