Hakan ÇelikKüçük enerji küpü

HABERİ PAYLAŞ

Küçük enerji küpü

Volvo XC40 Recharge, şehirde pratik kullanımı, arazide 4 çeker avantajı ve elektrik teknolojisiyle ekonomi ve performansı bir arada sunuyor. ENERJI KÜPÜ Volvo XC40 Recharge, şehirde pratik kullanımı, arazide 4 çeker avantajı ve elektrik teknolojisiyle ekonomi ve performansı bir arada sunuyor.

Küçük enerji küpü

Volvo Cars, sadece kendi kullanıcılarının güvenliğini değil aynı zamanda çevre güvenliği kavramıyla tüm canlıları önemsediğini ortaya koyduğu ilk tam elektrikli otomobili Volvo XC40 Recharge’ı Türkiye ile buluşturdu. Volvo XC40 Recharge, 2030’a gelindiğinde ise satılan otomobillerinin tamamının elektrikli olmasını hedefleyen Volvo Cars’ın bu yöndeki önemli modellerinden birini oluşturuyor. XC40 Recharge, gelecekte üretilecek tam elektrikli Volvo’ların ilki olma özelliğini taşıyor ve aynı zamanda Volvo Cars’ın 2025 yılına kadar otomobil başına karbon ayak izini yüzde 40 azaltma hedefine doğru atılmış önemli bir adımı temsil ediyor.

Haberin Devamı

Küçük enerji küpü

HEDEFE DOĞRU İLK ADIM

Otomobilin lansmanı için Santral Istanbul’da bir araya geldiğimiz Volvo Car Turkey Genel Müdürü Magnus Boman, “Tamamen elektrikli otomobiller üreteceğimiz 2030 yılı ve bütün operasyonlarımız ile iklim nötr bir marka olacağımız 2040 yılı hedeflerimiz için emin adımlarla ilerleyişimize XC40 Recharge ile başlıyoruz” dedi.

Küçük enerji küpü

Türkiye’de tek bir donanım seviyesi ile satılan XC40 Recharge’ın anahtar teslim bedeli 1 milyon 274 bin lira. Bu fiyata Mod 2 ve Mod 3 şarj kablosu, 3 yıllık üretici garantisi, 3 yıllık kasko ve yol yardım hizmeti ile 3 yıllık periyodik bakım dahil.

TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Dört tekerlekten çekişli XC40 Recharge, tek bir şarj ve 408 beygir çıkışla 418 kilometre menzil sunuyor. Pil, hızlı şarj sistemiyle yaklaşık 40 dakikada yüzde 80 düzeyinde şarj edilebiliyor. Otomobili DC charger dışında AC duvar prizi ya da AC wallbox ile şarj etmek de mümkün olabiliyor. 11KwH’lık bir wallbox ile yaklaşık 7 saatte tam şarja akıma bağlı olarak ulaşılabiliyor. Yeni Volvo XC40 Recharge, 180 km/s hız sınırına sahip.

TASARIMDA ÖNEMLİ FARK

Volvo’nun en popüler modellerinden biri olan ve ‘Avrupa’da Yılın Otomobili’ ödülünü kazanan XC40 SUV’un tamamen elektrikli bir versiyonu olan XC40 Recharge, Volvo Cars’ın Kompakt Modüler Mimarisi (CMA) üzerinde üretiliyor. Tasarımdaki en önemli fark, ön ızgara bölümünde kendini ortaya koyuyor. Otomobilin motoru soğutma ihtiyacı olmadığı için ön ızgara kapalı ve gövde renginde tasarlandı. Piller, otomobilin gövde yapısının ortasına yerleştirilmiş bir güvenlik kafesi ile korunuyor. Otomobil, içten yanmalı bir motora sahip olmadığı için, ön kaputun altındaki ‘frunk’ diye adlandırılan alan, önemli bir depolama imkanı sunuyor.

Haberin Devamı

Küçük enerji küpü

MENZİL ENDİŞESİ TARİHE KARIŞIYOR

Lüks otomobil dünyasının teknolojileriyle çığır açan markalarından Mercedes Benz, gerçek bir devrime daha imza attı. Yüksek teknolojisi, zengin donanım listesi, sıra dışı tasarımı ve yenilikleriyle çok ses getiren 385 kW gücündeki Mercedes EQS 4MATIC’i Türkiye’de satışa sunulmadan önce kullandım. İzlenim sürüşü gerçekleştirdiğim otomobil EQS 580 4MATIC Heritage Edition paketine sahipti.

Haberin Devamı

Küçük enerji küpü

S CLASS İLE REKABET EDEBİLİR

EQS, Mercedes’in kısa süre önce konumlandırmaya başladığı EQ markasının lüks sınıftaki ilk otomobili. Bütün özellikleriyle Mercedes S Class ile rekabet edebilecek durumda olan Mercedes EQS içten yanmalı motora sahip büyük ağabeyi S Class’tan da neredeyse 2.5 milyon lira daha ucuz. Mercedes Benz S Class’ın Türkiye’deki güncel satış fiyatı yaklaşık 6.5 milyon lirayken elektrikli yeni Mercedes EQS ise 4.1 milyon lira.

Küçük enerji küpü

Liftback formdaki aracın bagaj hacmi 610 litre. Yukarı doğru ve bütün olarak açılabilen bagaj büyük bir kullanım kolaylığı sağlıyor.

672 KİLOMETRE

0.20’lik sürtünme katsayısı ile seri üretim otomobiller içinde en iyi aerodinamik değerine sahip olan Mercedes EQS WLPT normlarına göre 672 kilometre (km) menzile ulaşabiliyor. 300 km menzil için sadece 15 dakika yeterli oluyor. Bu menzil seviyesi ve şarj süresi, ‘acaba yolda kalır mıyım?’ endişesini ortadan kaldırıyor.

Küçük enerji küpü

Mercedes Benz yeni elektrikli tasarımlarıyla menzil çıtasını iyice yükseltiyor. 0.17’lik rüzgar direncine sahip en yeni model EQXX 1000 km menzile ulaşabiliyor.

LÜKSÜN YENİ TANIMI

Mercedes EQS uçaklarda da kullanılan HEPA filtreye sahip. Bu sayede hastalıklara neden olan virüs ve bakterilerin otomobilin içine girmesi engellenebiliyor. Gorden Wagener ve ekibi tarafından tasarlanan otomobil ‘progressive luxury’ (ilerici lüks) ve ‘sensual purity’ (duygusal sadelik) kavramlarını başarılı şekilde bir araya getiriyor.

0’dan 100 kilometreye sadece 4.3 saniyede hızlanan Mercedes EQS’in tork değeri 855 Nm. EQS’te donanıma göre 350 adede kadar sensör bulunuyor. Bunlar aracın sürüş destek sistemlerine, konfor ve güvenliğe katkı sağlıyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder