AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Cevdet Yılmaz, pazar sabahı CNN Türk’teki programımda darbe kalkışmasının çıkardığı faturanın 17 milyar dolar olduğunu söyledi. Başka bir ifadeyle 24 saatlik bu müdahale girişiminin bize kaybettirdiği kaynak yaklaşık 60 milyar TL.
Türkiye birçoklarını şaşırtan hızla yaralarını sarıyor. Dünyanın başka bir ülkesi bu boyutta tehlikeyle karşı karşıya kalsa resmen çökebilirdi.
24 saat içinde Atatürk Havalimanı’nın normal uçuşlara açılması ve THY’nin seferlerini başlatması bile başlı başına olay. Terör saldırısından sonra Brüksel’in toparlanması 30 günü bulmuştu.
Acaba bir yıl sonra ekonomimiz ne durumda sorusunun yanıtını bulmak için temel göstergelere baktım: Enflasyon ve işsizlikle mücadele hâlâ sıcak konular. Birçok sektör toparlanmaya çalışıyor. Ancak umutlar çok güçlü.
Borsa’da rekorlar kırılıyor. Büyüme oranı yukarı yönlü. Genel olarak Batı ile yaşanan ciddi siyasi soğukluğa rağmen Türkiye ilgi görüyor.
★
Özellikle turizmde hava daha olumlu. Türk Hava Yolları’nda doluluk oranı yüzde 76. Şirket, Tayland’ın tatil merkezi Phuket’e uçuşlara başladı. THY Basın Müşaviri Yahya Üstün’den Uzakdoğu hatlarına ilginin yoğun olduğunu öğrendim.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın aldığı kritik inisiyatif sonrasında Rusya ile yaralar sarıldı. Bu ülkeden gelen turist sayısında da ciddi artış var. THY’nin, Moskova başta olmak üzere bütün seferleri dolu. Bildiğim kadarıyla Pegasus da bu şehirlerden yüksek doluluk oranıyla uçuyor. Turizmde Türkiye’nin en önemli markalarından Rixos’un sahibi Fettah Tamince ile konuştum. Aslında Rixos bu sektörde bir küresel başarı hikâyesi. Antalya’daki The Land of Legends’tan sonra Dubai’de önemli bir tesisin açılışını gerçekleştirdiler. Türkiye ve yakın bölgemizde Rixos adını taşıyan tesis sayısı 29’a ulaşmış.
Tamince, Rusya ile uçak krizi öncesindeki parlak günlere dönülmekte olduğunu söyledi. Kazakistan, Azerbaycan ve Körfez coğrafyasından da Türkiye’ye ilgi artmış. Turizmde farklı bileşenleri doğru şekilde bir araya getirmek çok önemli. Fettah Tamince, bu alandaki bilgi ve tecrübesiyle Türkiye’nin olağanüstü özelliklerini İtalya ve Fransa ile yarıştırmaya uğraşıyor. Bu iki ülkenin kıyıları belki Türkiye kadar bakir değil ancak pazarlama kriterinde zirvedeler.
Turizmde başarının sürekli olabilmesi için Avrupa ve genel olarak Batı ayağımızın güçlü olması şart. Bu nedenle Türkiye yumuşak gücüne odaklanmalı ve yeni hikâyeler yaratmalı.
18 Temmuz 2017, Salı 05:00
Haberin Devamı