Türkiye’de lüks otomobil satışları bir önceki yıla göre yüzde 56 büyüdü. Premium Japon marka Lexus bu segmentte sıradışı bir deneyim arayanları hedefliyor.
SADECE 1 TANE VAR
Premium otomobil üreticisi Lexus; markanın tasarımının, işçiliğinin ve mühendisliğinin zirvesi olan LC 500 Convertible modelini Türkiye’de satışa sundu. İstanbul Dolmabahçe showroom’unda gerçekleştirilen lansman toplantısının ardından turuncu özel rengine sahip LC 500 Convertible 3 milyon 990 bin TL ile mağazadaki yerini aldı. Toplantıda konuşan Lexus Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Ali Haydar Bozkurt, ”LC 500 Convertible modelimizin marka imajımıza güçlü bir katkı yapacağına inanıyorum. Şu anda sadece 1 tane olan bu modelin çok kısa sürede satılacağını tahmin ediyoruz” dedi.
HİÇ YOLDA KALMADI
Türkiye’deki Lexus kullanıcıları arasında yaptıkları araştırma sonuçlarına göre hiçbir kullanıcının arıza sebebiyle Lexus servislerine gitme ihtiyacı duymadığının ortaya çıktığını belirten Bozkurt, “Bu kolay yaşanan bir durum değildir. Lexus’u Türkiye pazarına sunarken yolda kalırsanız ve ulaşılamayacak bir yerdeyseniz helikopter dahi yollarız demiştik. 5 senedir hiç helikopter kaldırmadık. Çünkü kimse yolda kalmadı. Bu memnuniyet ve markamıza olan güvenle ülkemizin yollarında Lexus logolu araçları giderek çok daha fazla göreceğiz” dedi. Premium pazar ilk altı ayda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 56 büyürken, Lexus markası yüzde 105 büyümüş. Lexus’un önemli bir farkı da sattığı otomobiller için geri alım garantisi vermesi.
YÜKSEK PERFORMANS
LC 500 Convertible, sürücü talep ettiğinde çok yüksek performans verecek şekilde tasarlanmış. Araç 477 beygir güç ve 520 Nm tork üreten atmosferik 5.0 litre V8 motora ve 10 ileri Direct Shift otomatik şanzımana sahip. 0-100 km/s hızlanmasını 5 saniyede tamamlıyor ve maksimum 270 km/s hıza ulaşıyor. Aracın tavanı 15 saniyde açılıyor.
50 YILDIR AYNI HEDEFE KOŞUYOR
Premium Alman otomobil üreticisi Audi’nin tüm dünyada bilinen sloganı ‘Vorsprung durch technik-teknolojiyle bir adım önde’, bu yıl 50’nci yıldönümünü kutluyor. 1969 yılında Ingolstadt merkezli Auto Union GmbH ile Neckarsulmer kökenli NSU Motorenwerke’nin birleşmesiyle Audi NSU Auto Union AG hayata geçirildi. Yeni şirketin model yelpazesinde arkadan itişli NSU Prinz serisi, önden çekişli Audi 60 ve Audi 100 ve rotary-döner motora sahip, fütüristik tasarımıyla dikkat çeken NSU Ro 80 öne çıkıyordu. 1980 yılında Audi Quattro’nun tanıtılmasıyla birlikte bu slogan reklamlarda daha sık kullanılmaya başlandı. Ekim 1986’da ‘Vorsprung durch technik’, Audi kurumsal kimliğinin bir parçası haline geldi. İletişim ve pazarlama uzmanları bu mottoyu teknolojiler değişse de kalıcı bir slogan olarak değerlendiriyor.
İŞKENCE TESTİNDE
Yeni Opel Astra, seri üretim ve tanıtım dönemi öncesinde zorlu test maratonuna devam ediyor. Bu kapsamda, yeni otomobile Kuzey Kutbu’nda, İsveç Lapland’de -30oC’de sürüş dinamikleri ve termal testler yapıldı. Ayrıca Almanya’da bulunan Dudenhofen Test Merkezi’nde daha farklı ve sıcaklık koşullarında güvenlik ve konfor için şasi geliştirme ayarları uygulandı. Son olarak ise Rüsselsheim’daki EMC laboratuvarında otomobilin elektromanyetik dalga direnci test edildi. Simülasyonların ardından oldukça zorlu fiziksel test maratonunu da başarıyla tamamlayan yeni Astra, son testlerin ardından tamamen hazır olacak.
SIFIR EMİSYONA DOĞRU
Borusan Otomotiv’in Türkiye temsilcisi olduğu Land Rover, sürdürülebilirlik ve elektrikli mobiliteyi odak noktası alarak belirlediği ‘Reimagine’ stratejisi kapsamında sıfır karbon ayak izi hedefine doğru ilerliyor. Bu amaçla yeni Defender modelinin hidrojen yakıtlı versiyonunu geliştiren Land Rover, modelin testini bu yıl içinde İngiltere’de gerçekleştirecek.