Dikkat çekici bir tasarıma kavuşan yeni Fiat Doblo zengin donanım, motor seçenekleriyle satışa sunuldu. Elektrikli Doblo da yılın son çeyreğinde satışa sunulacak.
23 YILDIR SATIŞTA
Dünya pazarlarına ihraç edilmek hedefiyle 2000 yılında Tofaş Fabrikası’nda üretilmeye başlanan ve Tofaş’ta üretildiği 23 yıl boyunca, pek çok başarıya imza atan Fiat Doblo’nun beşinci nesli ülkemizde satışa sunuldu. Doblo’nun Cargo versiyonu lansmana özel 509 bin 900 TL’den, Combi versiyonu ise 644 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
İLK 5 AYLIK PERFORMANS
Yeni Nesil Fiat Doblo’nun tanıtıldığı basın etkinliğinde konuşan Marka Direktörü Altan Aytaç, “Fiat Professional markası olarak 2022 yılını hafif ticari araçlar ürün gamımızı büyüterek kapatmıştık. Geçtiğimiz yıl 49 bin adet satış gerçekleştirdik ve hafif ticari araç pazarından yüzde 26 pay aldık. Doblo ve Fiorino’nun başarılı performansları sürdü” dedi. Otomotiv pazarının ilk 5 ayını değinen Aytaç, ilk 5 ayda toplam pazarın 445 bin adet gerçekleştiğini ve Fiat’ın 85 bin 249 adet ile toplam pazardan yüzde 19.2 pazar pay aldığını söyledi.
Yeni Doblo, bir önceki neslinde olduğu gibi Cargo ve Combi gövde tipleriyle satışa sunuluyor. Doblo Cargo’nun 980 kg’a varan taşıma kapasitesi bulunuyor.
STANDARTLARI BELİRLİYOR
Fiat Doblo’nun beşinci neslinin de tıpkı kendinden önceki nesiller gibi; geniş aileler için ideal yol arkadaşı olmayı sürdürdüğünü söyleyen Pazarlama Müdürü Burak Umur Çelik ise “Fiat Doblo, ticaretin profesyonellerinden, geniş ailelere kadar tüm seyahatleri ve ihtiyaçları konforlu ve teknolojik bir hale getirerek beklentileri en üst düzeyde karşılayacak” dedi.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Yeni Nesil Doblo, 1.5 litrelik iki farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. Bunlardan ilki, 100 beygir (HP) güç üreten ve 6 ileri manuel şamzıman ile kombinlenmiş dizel motor. İkinci motor seçeneğinde ise 130 beygir güce 6 ileri manuel şanzıman ve 8 ileri tam otomatik şanzımanlar eşlik ediyor. Üst seviyede konfor, performans ve ekonomi sunan yeni nesil Doblo’nun 100 beygirlik motoru 250 Nm tork üretirken; 100 kilometrede birleşik 5.6-5.7 litre aralığında yakıt tüketimi sunuyor. 130 HP’lik dizel versiyonda ise tüketim 5.9-6 litre aralığında.
ELEKTRİKLİSİ DE GELİYOR
Yeni Doblo’nun elektrikli motorla donatılan versiyonu, yılın son çeyreğinde bayilerindeki yerini alacak. E-Doblo 100 kW elektromotor ve 50 kW/h batarya kapasitesi ile 280 kilometrenin üzerinde menzil sunuyor. 100 kW’a kadar Hızlı Şarj sayesinde, 30 dakikada yüzde 80 şarja ulaşabiliyor. Üstelik dizel motor seçenekli versiyon ile aynı yükleme hacmine sahip.
EYLÜLDE YOLA ÇIKIYOR
Beş nesildir pazardaki en sembolik şehir otomobillerinden olan Renault Clio yenilendi. Eylül ayında Türkiye’de yollara çıkacak otomobil, bugüne kadar dünya genelinde 16 milyon satış başarısı yakaladı. Dünyada en çok Clio satılan ikinci ülke konumunda olan Türkiye’de ise 600 binden fazla Clio satışına imza atıldı. Türkiye’de üretilen ve Oyak Renault Fabrikaları’nda 3.4 milyon adetlik üretimi aşan Renault Clio, günümüzde B-HB segmentinde satılan her iki araçtan biri olarak öne çıkıyor.
İDDİALI STİL
Yeni Renault Clio, yeni tarzı ile daha çekici ve zarif. Gergin, kesin ve verimli çizgiler, yeni Clio’ya daha çekici bir karakter kazandırıyor. Erişilebilirlik ve diz mesafesi açısından oldukça cömert arka yolcu alanı ve 391 litreye kadar bagaj hacmi ile sınıfının en iyi özelliklerini sunuyor. Gelişmiş güvenlik özellikleri de otomobilde sunuluyor.
90 BEYGİRLİK MOTOR
Yeni Clio TCe 90 beygir benzinli turbo motor ve SCe 65 beygir atmosferik motor seçenekleriyle (manuel şanzıman) farklı kullanıcı gereksinimlerine en iyi şekilde cevap veriyor. TCe 90 bg benzinli turbo motor, otomatik vites ile pürüzsüz vites geçişleri ve keyifli sürüş deneyimi sağlarken, yakıt tüketiminde de sınıfının en iyi değerlerinden birini sunuyor.
YENİ NESİL MAĞAZA BODRUM’DA
Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin Retail Next konsepti çerçevesinde geliştirdiği yeni nesil satış noktası BMW Pop-up Store Bodrum’un prestijli otellerinden Mandarin Oriental Bodrum’da açıldı. Perakendenin geleceğine ışık tutan bütüncül bir anlayışla tasarlanan BMW Pop-up Store, yeni müşteri beklenti ve ihtiyaçlarına uygun bir deneyim alanı sunuyor. Borusan Otomotiv İcra Kurul Başkanı Hakan Tiftik yeni nesil mağazanın, yaz boyunca başta yeni BMW 7 Serisi olmak üzere BMW’nin farklı modellerine ev sahipliği yapacağını açıkladı.
ÖZEL OLİMPİYATLARA DESTEK VERİYOR
Toyota Türkiye’nin ana sponsorluğunu üstlendiği Özel Olimpiyatlar Türkiye takımı 17-25 Haziran’da Berlin’de düzenlenecek Özel Olimpiyatlar Dünya Yaz Oyunları için hazırlıklarını tamamladı. Berlin yolculuğu öncesinde son antrenmanlarını yapan sporcuların da katıldığı bir toplantı gerçekleştirildi. Toplantıya Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Türkiye Özel Sporcular Spor Eğitim ve Rehabilitasyon Derneği (TÖSSED) Başkanı Dilek Sabancı, TÖSSED Başkan Yardımcısı Tamer Oyguç ve Özel Olimpiyatlar Ülke Direktörü Murat Ağca da katıldı. 190 ülkeden özle ve partner sporcu olarak katılan 7 binin üzerinde sporcunun katılacağı oyunlarda Türkiye 3x3 karma basketbol, yüzme, atletizm ve bocce dallarında 4 kadın,7 erkek özel sporcu ile yer alacak.