Hakan ÇelikTürk-Alman ortaklığının 35 yıllık müthiş başarısı

HABERİ PAYLAŞ

Türk-Alman ortaklığının 35 yıllık müthiş başarısı

İzmir’den Londra’nın Stansted Havalimanı’na SunExpress Havayolları’nın Boeing 737-Max 800 uçağıyla bir uçuş gerçekleştirdim. Londra’da da SunExpress Genel Müdürü Dr. Maximilian Kownatzki ve Genel Müdür Yardımcısı Tuncay Eminoğlu ile bir sohbet gerçekleştirdik. Aldığım notları paylaşacağım ama önce uçuşum hakkında kısa notlar aktarayım.

İzmir-Stansted uçuşumuz yaklaşık 4 saat sürdü. Her bakımdan mükemmel bir deneyimdi. Kabin tamamen doluydu. İkram hizmetini veren Turkish Do&Co’nun gulaş yemeği çok lezzetliydi. Kabin ekibi, hızlı, güler yüzlü ve profesyonel hizmet verdi. Yolcuların çoğu Türkiye’ye tatile gelen İngilizler ve Birleşik Krallık’ın farklı yerlerinde yaşayan Türklerden oluşuyordu.

Haberin Devamı

SunExpress bana göre Türkiye’nin en iddialı ve en başarılı havayolu kuruluşlarından biri. Daha önce de Antalya’dan Almanya ve Avrupa’nın çeşitli ülkelerine uçuşlar yaptım. Güvenlik, havacılıkta bir numaralı kriterdir. Bu yönüyle de referans niteliğinde performansı var SunExpress’in. 35 yıllık tarihlerinde hiç ölümlü kazaları yok.

 Türk-Alman ortaklığının 35 yıllık müthiş başarısı

SunExpress Genel Müdürü Dr. Max Kownatzki

SunExpress, 35 yıl önce Türk Hava Yolları ve Lufthansa ortaklığında Almanya ve Türkiye arasındaki turizmi desteklemek amacıyla kuruldu. Bugün 35’ten fazla ülkede 4 binden fazla çalışanı bulunuyor. Genel merkezleri Antalya ve Frankfurt’ta. “Türkiye’nin turizm elçisi” sıfatıyla, ülkemizi yurt dışında tanıtmak ve Türkiye’nin güneş ve deniz turizminin yanı sıra tarih, kültür, spor ve gastronomi turizmiyle yıl boyunca ziyaret edilen bir turizm destinasyonu olarak öne çıkmasını hedefliyorlar.

SunExpress, 2023 yılında ülkemize 1,8 milyar dolar döviz getirisi sağladı. Pazarlama ve iletişim stratejisinde kendilerini “Value Carrier” yani Türkçe ifadeyle “Değer Odaklı Deneyim” sözüyle ifade ediyorlar. Yolcuların “Biletime ne kadar ödüyorum, bunun karşılığında nasıl bir hizmet alıyorum?” sorusuna tatmin edici bir yanıt vermelerini hedefliyor. Kendilerini “Budget” veya “Low Cost” kategorilerinde görmüyorlar.

Hâlen 77 uçaklık bir filoya sahipler. Boeing 737-800 ve 737-Max 8 uçakları bulunuyor. Filosunu 2035’e kadar 166 uçağa çıkarmayı hedefliyor. 35 ülkede 200’den fazla noktaya tarifeli seferler sunuyor. Türkiye’nin önemli turizm destinasyonlarını ve Anadolu’yu direkt uçuşlarla Avrupa’ya bağlıyorlar. Ana pazarı olan Almanca konuşulan ülkelerden (Almanya-Avusturya-İsviçre), Türk Rivierası ve Anadolu’ya en fazla direkt uçuş sunan hava yolu durumunda.

Haberin Devamı

Geçen yıl Almanya’dan Türkiye’ye seyahat eden ziyaretçilerin yüzde 50’sinden fazlasını taşıdı. Yüzde 87’lik güçlü bir doluluk oranı kaydetti. 2024 sonuna kadar 15 milyon yolcu taşımayı hedefliyor.

4 yeni dış hat rotası Kayseri-Prag, İzmir-Rovaniemi, İzmir-Şarm El Şeyh ve Trabzon-Maskat (Umman). 12 yeni iç hat rotası ise Antalya’dan Bursa, Erzurum, Rize ve Şanlıurfa; İzmir’den Elazığ, Nevşehir, Sivas ve Şanlıurfa; Çukurova Uluslararası Havalimanı’ndan Bursa, Samsun, Trabzon ve Van.

İzmir’den toplamda 58 destinasyona aktarmasız uçuş ile İzmir’i en fazla noktaya bağlayan havayolu konumunda.

Haberin Devamı

2025 yılında 800 yeni personel istihdam etmeyi planlıyor: 170 pilot, 400 kabin ekibi üyesi, 200’den fazla yer personeli. Bunun yanı sıra Çoklu Pilot Lisansı (MPL) programı çerçevesinde de 160 pilot yetiştirmeyi hedefliyor. Ayrıca havacılık sektörüne nitelikli uçak bakım teknisyenleri kazandırmak amacıyla Eskişehir Teknik Üniversitesi iş birliğiyle, istihdam garantili “Uçak Bakım Teknisyeni Kariyer Geliştirme ve Destekleme Programı”nı yürütüyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder