Son yirmi yılda Türk Hava Yolları (THY) bölgesel butik bir hava yolu olma konumundan sıyrılarak dünyanın en çok ülkesine ve uluslararası noktasına uçan kuruluş hâline geldi. Bayrak taşıyıcı hava yollarının devlet destekleri ile ayakta kaldığı, buna rağmen işçi çıkardığı bir dönemde THY hiçbir doğrudan nakit devlet desteği almadı. Şirket, personel de çıkarmadan aktif bir kriz yönetimi çerçevesinde pandemide rakiplerden pozitif ayrıştı.
Bugün, -alt markası olan AnadoluJet dâhil- 119’u yeni nesil olmak üzere 397 adetlik yolcu uçağı ve 24 adet kargo uçağı ile güçlü ve modern bir filoya sahip. İstanbul Havalimanı’ndaki altyapı ve teknolojik imkânlarıyla havacılık sektörüne yön veren global bir marka hâline geldi.
Türk Hava Yolları, bu yıl üst üste 6. kez Türkiye’nin en değerli markası olarak ödüllendirildi. Turizm gelirleri ülke ekonomisi için önemli bir kalemi oluşturuyor. Türkiye’nin geçtiğimiz sene 46.3 milyar dolar olan turizm gelirini bu sene 56 milyar dolara çıkarma hedefi bulunuyor. Türkiye’yi ziyaret eden yabancıların yüzde 76’sının hava yolu ile ülkemize geldiğini göz önüne alırsak burada havayolu kuruluşlarımıza çok önemli bir görev düşüyor.
THY son 10 yıllık zaman diliminde 2012 yılında Türkiye’ye 16.7 milyon lokal yolcu taşımıştı. Bu sayı 10 yılda 1.5 katına ulaştı, 2022 yılında 25.7 milyon lokal yolcu taşındı. Bu profilin ülke ekonomisine katkıları transit yolculara kıyasla çok büyük olduğundan geçen sene şirket stratejisini doğrudan Türkiye’ye gelen ziyaretçilere kaydırdı.
Hedef çıtasını yükselten THY yönetimi Amerika’da ve Asya’da bu kapsamda ziyaretler gerçekleştiriyor, çalışmalarda bulunuyor. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat’ın hedefi 10 milyon turist getirip 30 milyar dolar kazandırmak, şirketin piyasa değerini de 17.5 milyar dolara yükseltmek.
CNN Türk’teki programıma katılan Ahmet Bolat geçen yıl Türkiye’ye gelen 1 milyon ABD’li ziyaretçi sayısını 2 milyona çıkarmayı amaçladıklarını açıklamıştı. Ahmet Bolat’ın liderliğindeki ekip bu kez yeni fırsatların geliştirilmesi için Japonya, Singapur ve Güney Kore dâhil Asya ülkelerini kapsayan bir tanıtım maratonuna çıktı. Asya turunda THY Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Olmuştur, İletişim Başkanı Rafet Fatih Özgür, Basın Müşaviri Yahya Üstün ve diğer yöneticiler de yer aldı.
THY Asya’ya yönelmekte haklı zira bu bölgeden gelenler Türkiye’de 3 bin dolardan fazla para harcıyor. İstanbul’da 6 ila 24 saat arası aktarma süresi olan dış hatlardan gelip dış hatlara devam eden yolcular, ücretsiz Touristanbul hizmetinden yararlanarak İstanbul’u keşfedebiliyor. Ayrıca bağlantı süresi en az 20 saat olan yolcular, İstanbul’da “Stopover” programı kapsamında ücretsiz konaklayabilir.
THY’nin Asya-Uzakdoğu bölgesi uçuş ağında toplam 22 ülkede 46 şehir ve 47 havalimanı yer alıyor. 26 Mart 2000 tarihinde ilk uçuşun gerçekleştirildiği Güney Kore’de yer alan Seul noktasına bugün haftada 11 sefer düzenleniyor. Şirket, imkânlar ve pazar koşulları dâhilinde Busan noktasını da değerlendiriyor. Japonya’nın Tokyo şehrinde 1989 yılı ağustos ayında Narita’ya, 2006 yılı haziran ayında Osaka ve 2020’nin mart ayında ise Haneda Havalimanlarına uçuşlar başladı.
THY, bu yılın sonunda Avustralya’yı da uçuş ağına katmış olacak. ABD’de Detroit’e de uçulacak.