Hakan ÇelikTürkiye ilk 5'te olmalı

HABERİ PAYLAŞ

Türkiye ilk 5'te olmalı

İtalyan sportif lüks otomobil markası Alfa Romeo’nun CEO’su Jean-Philippe Imparato 2023’te ilk ziyaretini Türkiye’ye yaptı. Kendisiyle Beyoğlu’nda kapsamlı bir otomobil sohbeti yaptık. Imparato, Türkiye’nin Alfa’nın yakın geleceğinde ilk 5 ülke arasında yer alacağını vurguladı.

Türkiye pazarındaki vergilendirme ve Alfa Romeo’nun pazara daha uygun fiyatlı araçlar sunmasına yönelik gelecek planlarınızı paylaşır mısınız?

Türkiye’de çok popüler olan C SUV segmentinde olmalıyız. Fiyatlandırma ve performans arasında makul bir oranda olduğumuzu düşünüyorum. Ama diğer yandan da haklısınız. B segmentinde de olmamız gerekecek. Uzun yıllardır Mito ya da Giulietta sahibi olan ve Alfa Romeo’dan beklentisi olan tüm müşterilere bir cevap vermeliyiz. Bu cevabı da 2024’te vereceğiz.

Haberin Devamı

Türkiye ilk 5te olmalı

Imparato ile Rahmi Koç Müzesi’nde yeni Alfa Romeo Tonale’nin önünde fotoğraf çektirdik. Imparato, Alfa Romeo’nun kalitesiyle müşterileri bütünüyle tatmin edeceğini söyledi. Imparato, otomobil dünyasının çok önemli ismi Stellantis CEO’su Carlos Tavares’in ilk arabasının bir Alfasud olduğunu anlattı.

Kaç otomobil satabilirsiniz?

İki yıldan kısa bir süre içinde Yeni Giulia’yı pazara sunacağız, Yeni Stelvio MCA ve Tonale’nin lansmanı yapacağız. 2016’dan bu yana ilk kez 2023’te Alfa Romeo’da 3 ürüne sahibiz. Bundan böyle 2030’a kadar her yıl yeni bir otomobilin lansmanını gerçekleştireceğiz. Aslında rakamları önemsemiyorum diyebilirim. Çünkü 1 milyon araba satmaya ihtiyacımız yok. Stellantis’in güçlü, istikrarlı ve her sabah stratejisini değiştirmeyen bir Alfa Romeo formuna ihtiyacı var.

Türkiye ilk 5te olmalı

HANGİ YENİLİKLER GELİYOR?

Şimdi 2024’ten itibaren bugün Giulietta ve MiTo kullanıcısı olanların cevabına geçiyoruz... Beni bekleyin. Araç kırmızı renkle pazara sunulacak, zamanlamanın da 2024’te olacağını onaylıyorum. Aracın ismini 2023’ün sonuna kadar açıklayacağım. Bu arada, bizim için çok ilginç bir an olacak çünkü halktan aracın ismini seçmesini isteyeceğim. Diğer yandan 2024’te hibrit ve tam elektrikli bir otomobili piyasaya süreceğiz. Ardından 2025’ten itibaren 0’dan 0’a stratejisinde dediğimiz gibi her yıl bir lansman planı gerçekleştireceğiz. Sadece mekanik, özellikler ve performansta değil, aynı zamanda yazılımda da farklılaşacağız. Alfa Romeo, Stellantis’in yeni yapay zeka mimarisine sahip olan ilk premium markası olacak. Yani 2018’de bu alanda yer almazken 2025’te yeni Stellantis mimarisini kullanan ilk marka biz olacağız.

Haberin Devamı

Türkiye ilk 5te olmalı

2022’DE REKOR KIRDI!

Geçen yılı 49 bin 937 adet satış ve yüzde 6.4 pazar payı ile kapatan Toyota, özellikle hafif ticari araçlarla ortaya koyduğu satış performansıyla dikkat çekti. Şirket, 2022’de Türkiye’de 11 bin 661 adetlik hafif ticari araç satışı yaptı. Toyota, Ocak-Aralık döneminde 7 bin 707 adet Hilux satışı gerçekleştirdi. Toyota’nın 2022 yılı boyunca en çok tercih edilen binek modeli 30 bin 948 adet ile Corolla Sedan oldu. Corolla Sedan’ı 2 bin 731 adetle Corolla Cross izledi.

Türkiye ilk 5te olmalı

ÇOK İDDİALI!

Opel, 2023 yılında elektrikli modelleri ile öne çıkmaya hazırlanıyor. Astra’nın elektrikli versiyonu ilkbaharda Avrupa’da siparişe sunuluyor. Şimşek logolu Alman üretici, Astra GSe, Astra Sports Tourer GSe ve Grandland GSe modellerini de yakında pazara sunacak. Mayıs 2023’te ise ADAC Opel e-Rally Cup üçüncü sezonuna başlayacak. Opel Corsa-e Rally, ilk iki yılda tamamladığı yedi etkinliğin ardından 2023’te dört ülkede sekiz ralli etkinliğini daha tamamlayacak. Opel’in, elektrikliye geçiş hamlesine devam ettiğini vurgulayan Opel CEO’su Florian Huettl, “Elektrikli ulaşımın hem heyecan verici hem de günlük kullanıma uygun olabileceğini kanıtlayan modellerimiz; Corsa-e, Astra-e, Mokka-e ve GSe, 2023 yılında daha da öne çıkan modellerimiz olacak” dedi.

Haberin Devamı

Türkiye ilk 5te olmalı

GLADYATÖRLERE ÖDÜL

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) markaların satış ve iletişim başarılarını ödüllendirmek amacıyla organize ettiği ODMD Satış ve İletişim Ödülleri’nin on üçüncüsü heyecanlı bir törene sahne oldu. Geleneksel gecede, satış ve iletişim ana kategorilerinde olmak üzere toplam 20 dalda ödüller sahiplerini buldu.

SATIŞ ÖDÜLLERİ

  • En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: Renault
  • En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: Cupra
  • En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Ford Courier
  • En Çok Satılan Otomobil Modeli: Fiat Egea
  • En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford
  • En Çok Satılan Otomobil Markası: Fiat
  • En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Fiat

İLETİŞİM ÖDÜLLERİ

  • Yılın Dergi Uygulaması: Land Rover - Defender Dergi İlanı
  • Yılın Radyo Uygulaması: Hyundai - 8 Mart Dünya Kadınlar Günü
  • Yılın Outdoor Uygulaması: Dacia - Otomobilsiz Kent Günü
  • Yılın Dijital Deneyim Uygulaması: Ford - Türkiye Dijital Stüdyo Metaverse Projesi
  • Yılın Gazete Uygulaması: Jeep - Çengel Bulmaca
  • Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: BMW - Contemporary İstanbul & Jeff Koons Ziyareti
  • Yılın Sosyal Medya Uygulaması: Volkswagen - Volkswagen Tutkunuyum Demeden, Volkswagen Tutkunu Olduğunu Anlat. #Loveswagen
  • Yılın TV Uygulaması: Mercedes - EQ & Kıvanç Tatlıtuğ
  • Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Mercedes - EML’miz Geleceğin Yıldızı
  • Yılın Sürdürülebilirlik Projesi: Borusan Otomotiv - Anahtar Kadında
  • Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Toyota - Corolla Cross Hybrid Lansmanı
  • Yılın Jüri Özel Ödülü: Toyota - Özel Olimpiyatlar Türkiye Karma Basketbol Projesi
  • Yılın Basın Lansmanı: Dacia - Jogger Lansmanı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder