Düzce’de düzenlenen “Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı Projesi”nin açılışına davetliydim. Marmara bölgesinden Karadeniz’e uzanan geniş coğrafyada gerçekleştirilen yatırımlar, İstanbul’u da çok yakından ilgilendiriyor. Avrupa’nın en büyük metropolü durumundaki İstanbul’un nefes alabilmesi, hem de çevre illerdeki vatandaşların yaşam kalitesinin artırılması için atılan adımlar çok önemli.
Bu doğrultuda Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü’nün kendi bölgesini örnek göstererek başlattığı “Butik Şehirler” hamlesi çok doğru bir strateji. Nitekim Almanya bunu başardığı için küçük ve orta boy şehirlerden oluşan muhteşem bir ülkeye dönüştü. Gittiğimizde, doğanın iyi korunduğunu görüyor, kırsal hayatın güzelliklerine tanık olabiliyoruz. Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü’nün girişimleriyle başlatılan sürecin sonunda Avrupa Birliği’nden sağlanan hibe fonuyla bölgenin ulaşımında çevre dostu projelerin finanse edilmesi sağlanıyor. Kentsel dönüşüm, imar, yeşilin korunması ve turizm alanındaki çalışmalar da eklendiğinde İstanbul’un yakın çevresinde Almanya, Avusturya ve İsviçre’yi andıran yaşam alanları görebiliriz. Amaçlardan biri de karbon emisyonlarının azaltılması ve kamuya dönük ulaşım projelerinin geliştirilmesi. Bisiklet yollarından yayaların yürüyüş alanlarının kalitesinin artırılmasına kadar birçok adım bunu izleyecek. Akıllı ve sürdürülebilir bir hareketlilik modeli geliştirilecek.
Törenden önce Dr. Faruk Özlü’nün makamında Vali Selçuk Aslan ve AK Parti Milletvekili ve Kadın Kolları Başkanı Ayşe Keşir ile sohbet etme fırsatı buldum. Avrupa Birliği Temsilcisi Christian Ballaro, başarılı Düzce örneğinden yola çıkarak Türkiye’deki özgün ve nitelikli projelere mali destek sağlamaktan mutlu olduklarının altını çizdi. Ayşe Keşir de Düzce’nin yakın coğrafyada tek antik şehri bulunan şehir olduğuna dikkat çekerek, Yunan, Roma, Osmanlı ve modern Cumhuriyet dönemindeki önemine işaret etti.
URALOĞLU’NUN VİZYONU
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, kabinenin en çalışkan ve başarılı isimlerinden. Türkiye’nin her noktasındaki projeler arasında mekik dokuyarak yapım süreçlerini bizzat takip ediyor. Dünkü törende yaptığı konuşmasından aldığım notları özetle paylaşıyorum:
Ülkemizin her tarafına birçok ulaştırma hizmetini biz özellikle AK Parti hükümetleri döneminde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın vizyonuyla hayata geçirdik. 1915 Çanakkale Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Marmaray, Avrasya Tüneli, Zigana Tüneli, Ovit Tüneli, Beğendik, Botan Köprüsü, Adana’da 15 Temmuz Şehitler Köprüsü… Bunların hepsi büyük mühendislik eserleri.
Yüksek standartlı, bölünmüş yollarla Türkiye’nin her noktasına hızlı, güvenli ve konforlu bir şekilde erişim sağlıyoruz. 6 bin 100 km olan bölünmüş yol ağımızı 30 bin km, 1.714 km olan otoyol ağımızı ise 3 bin 726 km’ye yükselttik. 11 bin km olan demir yolu uzunluğumuzu 14 bin km’ye çıkardık. Bunun da neredeyse tamamını elden geçirerek yaklaşık yüzde 60-70’ini de elektrikli ve sinyalli hale getirdik.
2002’de sadece 60 noktaya uçuş gerçekleştirirken bugün dünyanın 343 noktasına ülkemizden uçuş gerçekleştiriyoruz. Havalimanı sayısını 26’dan 57’ye çıkardık. Hava yollarında seyahat eden yolcu kapasitesi 55 milyondan 317 milyona erişti.
Denizcilik alanında yat bağlama kapasitemizi 8 bin 500’den yaklaşık 25 bine çıkardık.