Renault Grubu bünyesine katıldıktan sonra tasarım, teknoloji ve donanım açısından bir devrim yaşayan Dacia Türkiye’de 500 bin adetlik satışa koşuyor. Küresel otomotiv dünyasında kısa süre içinde kalite, tasarım ve algısını en hızlı güçlendiren markalardan olan Dacia Türkiye’de de satış grafiklerinde yükselmeye devam ediyor.
Geleceğin mobilitesi tüketicileri temel ihtiyaçlara ve gerçekten önemli olana yönelmeye davet ederken, Dacia’nın marka felsefesi de bu yöndeki beklentilere cevap veriyor. Dacia markası Türkiye’de geçen ay gerçekleştirdiği 3 bin 566 adetlik satış ve yüzde 8.7 pazar payı ile binek otomobil pazarında dördüncü sıraya yükseldi.
YAKIT EKONOMİSİ
SUV segmentinde ilk günden bu yana iddiasını ortaya koyarak dengeleri değiştiren Duster ise 2022’nin ilk 7 ayında da en çok satan SUV unvanını korudu. 10 yıldır 4x4 segmentini aralıksız liderliğiyle hakimiyet kuran Duster, ECO-G versiyonu için aynı zamanda 1 kilometrede 1 TL ile Türkiye’nin en düşük yakıt tüketimine sahip otomobili durumunda.
7 KOLTUKLU VERSİYON
Yeni marka kimliğiyle Türkiye’ye gelecek 7 koltuklu Jogger ve en ekonomik elektrikli otomobil olma iddiasına sahip Spring, Dacia ürün gamının kapsayıcılığını artıracak. 2023 yılında markanın hedefi, 2004 yılında giriş yaptığı Türkiye pazarında toplamda 500 bin satış adedine ulaşmak. Global çapta duyurulan yeni marka kimliği, tasarım anlamında cazibeyi artırırken; sadelik, sağlamlık ve özgünlüğü temel alan marka felsefesiyle uyum sağlıyor.
Renault Mais Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, Dacia ürün gamının iddialı yeni modeli 7 koltuklu Jogger’ın yakında, merakla beklenen elektrikli Spring’in ise 2023’ün ilk yarısında Türkiye’ye geleceğini açıkladı.
2023’TE MODEL ATAĞI
Dacia’nın tüketicilerinin öncelikli ihtiyaçlarına cevap veren bir marka olduğunu ifade eden Mais AŞ Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Türkiye’de yakaladığımız başarı, marka felsefesinin Türk tüketicisinin beklentileriyle ne kadar örtüştüğünü ortaya koyuyor. Gelecek yıl marka olarak, Türkiye pazarına girdiğimiz tarih itibarıyla toplamda 500 bininci satışımıza ulaşmayı hedefliyoruz. Duster, segmentini uzun yıllardır domine ederken, Sandero ve Sandero Stepway ise B segmentinde iddialarını ortaya koyuyor. Bunlara ek olarak; yılın son çeyreğinde yeni marka kimliğiyle birlikte lansmanını gerçekleştirmeyi planladığımız 7 koltuklu yeni Jogger ise binek otomobil pazarında önemli bir boşluğu dolduracak. Bir station wagonun uzunluğu, bir MPV’nin genişliği ve bir SUV’un görünümü ile Dacia Jogger çok yönlü gerçek bir aile aracı. Örtüsü kaldırıldığından bu yana büyük bir merak uyandıran, yüzde 100 elektrikli Spring ise en ekonomik elektrikli otomobil olma iddiasıyla bizleri heyecanlandırıyor” ifadelerini kullandı.
Volkswagen Passat’ın sedan modelinin üretiminin duracağının açıklanmasından sonra bu sınıfta kaliteli ve güvenilir bir araç arayanlar önceki dönem alışkanlıklarının da etkisiyle Passat Variant modeline yöneldi. Passat Variant aynı zamanda Türkiye’de sınıfının en çok satan station wagon modeli oldu.
İLAN ŞAMPİYONU ARAÇLAR
İnternet üzerinden alım satım faaliyetlerinin yürütüldüğü sahibinden.com ticaret sitesi verilerinden hazırlanan temmuz vasıta raporuna göre ayın en çok ilan verilen kategorisi otomobil oldu. Otomobili; minivan & panelvan, arazi/SUV, Pick-up, motosiklet ve ticari Araçlar takip etti. Marka ve model sıralamasında Renault ilk beşte iki aracıyla yer aldı. Birinci sırayı Renault’nun B segmentindeki iddialı modeli Clio aldı. Sıralama, Volkswagen Passat, Renault Megane, Opel Astra ve Ford Focus ile devam etti.
YENİLENEREK YOLLARA ÇIKTI
Borusan Otomotiv’in Türkiye temsilcisi olduğu BMW markasının ülkemizde ve dünyada en çok satan modeli BMW 3 Serisi Sedan yenilendi. BMW’nin geçmişten günümüze kadar tasarım ve teknolojik gelişimini yansıttığı ikonik modeli 3 Serisi, yenilenen iç tasarımı ve efsanevi sürüş dinamikleriyle yine sınıfının standartlarını belirliyor. BMW 320i Sedan’ın sürücü ve sürüş odaklı kokpiti de en ileri teknolojileri sunmaya devam ediyor. Yeni BMW 320i Sedan Ağustos ayı itibarıyla Borusan Otomotiv Yetkili Satıcıları showroomlarında test sürüşü imkanı ile deneyimlenebiliyor. Yeni BMW 320i Sedan, hem şehir içi hem de şehirlerarası seyahatlerde konfor ile performansı bir araya getiren 1.6 litre hacminde turbo beslemeli motor ve M Sport Tasarım paketiyle satın alınabiliyor. Yeni BMW 320i’de standart olarak sunulan akustik camlar sayesinde uzun yolculuklarda bile kabin içi son derece sessiz bir sürüş vadediyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Güçlü ve tutumlu yönleriyle öne çıkan 1.6 litrelik, 4 silindirli, turbo beslemeli motor, 170 beygir güç ve 250 Nm tork üretiyor. 8 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilmiş bu ünite, gücünü arka tekerleklere lineer biçimde aktarırken, otomobili 0’dan 100 km/s hıza 8.1 saniyede ulaştırıyor.
BU DEVE ÇOK BAŞKA
Bu fotoğrafta görmüş olduğunuz dev araç ülkemizde üretiliyor. Adı da DEVE. Bu isim, muazzam cüsseli aracın ölçülerine ve dayanıklılığına atıfta bulunuyor. Afyonkarahisarlı tanınmış iş insanı Şuayip Demirel ve Demmak şirketindeki ekibinin imzasını taşıyor. Uzun yıllardır madenciliğin bütün aşamalarında kendine yeterlilik felsefesi üzerinde endüstriyel çalışmalarına imza atan Demirel son dönemde ivme kazanan yerlilik ve millilik kavramları üzerinden farklı segmentlerde maden makinaları geliştirmek için kolları sıvamış. Çok zorlu maden şartlarında ağır yük taşımak için tasarlanan DEVE aracı da bu gelişim sürecinin bir ürünü. Platform, çeşitli mekanik aksam, hidrolikler, kokpit ve lastikleri Türkiye’de üretilen DEVE’nin motoru Mercedes Benz’in bu alanda rüşdünü ispatlamış bir serisinden alınmış.
6X6 belden kırma kaya kamyonu DEVE’nin boş ağırlığı 22.5 ton. Taşıma kapasitesi 30 ton. Yaklaşık satış fiyatı 350 bin Euro. Şirketin 50 tonluk taşıma kapasiteli yeni ürününe ise CAMIZ adı verilecek.
Posta Gazetesi yazarlarıyla birlikte gerçekleştirdiğimiz Afyon turunda sohbet etme fırsatı bulduğum Şuayip Demirel madencilik ve maden suyu üretimi dahil faaliyet gösterdikleri bütün alanlarda dünya liginde yer aldıklarını anlattı.