Türkiye’de 60 yılı aşkın süredir sunduğu yenilikçi ürün ve hizmetlerle ekonomiye fayda sağlayan Ford Otosan, Türkiye’nin en değerli ve en çok tercih edilen sanayi şirketi olmak hedefiyle arka arkaya pek çok başarıya imza atıyor. 2021’de 6.2 milyar dolar ihracat gerçekleştiren Ford Otosan, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından hazırlanan ‘İlk 1000 İhracatçı Firma’ araştırmasında, üst üste 7 senedir Türkiye’nin, 11 senedir de otomotiv sektörünün ihracat şampiyonluğu unvanını elden bırakmadı.
TİM tarafından 2003 yılından beri yapılan ve 26 sektörün tamamını kapsayan ‘İlk 1000 İhracatçı Firma’ araştırmasında, bir kere daha ihracat lideri olan Ford Otosan, geçen sene Türkiye’nin ticari araç ihracatının yüzde 79’unu gerçekleştirdi. Ford Otosan beş kıtada 96 ülkeye araç ve parça ihraç ederek global anlamda büyümesini her geçen gün sürdürürken yarattığı katma değer sayesinde, Türkiye ekonomisinin büyümesine ve güçlenmesine katkı sunuyor.
Ford Otosan, İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO) Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu Araştırması’nda ikinci en büyük sanayi kuruluşu olurken İngiltere merkezli marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance listesinde ise Türkiye’nin en değerli 3’üncü markası unvanına erişti.
YENİ LOGO YÜZÜNÜ GÖSTERDİ
Tanıtıldığı günden bugüne sınıfında iddialı bir araç olarak öne çıkan yeni 308, aynı zamanda Peugeot’nun yeni logosunun da ilk kez sergilendiği model olarak ayrı bir öneme sahip. Yeni Peugeot 308’in ön ızgarasında yer alan yeni logo, sadece yeni Peugeot modelinin tasarımını güçlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda sürüş yardımcılarına bilgi aktaran radarı da gizliyor. Logo, radar dalgalarına müdahale etmeyen nadir bir süper iletken metal olan ince indiyum tabakaya sahip ve krom kaplama görünümü dışında korozyona karşı yüksek direnç sunuyor.
BU JAPON ARAZİ UZMANI
Dünyanın önde gelen Japon üreticilerinden Suzuki, yenilenen SUV modeli S-CROSS’u Türkiye’de satışa sundu. S-CROSS, akıllı hibrit teknolojisine sahip motor sistemi, yakıt verimliliği, yüksek performansı, Allgrip 4x4 çekiş sistemi, en güncel güvenlik donanımları ile yeniden doğdu.
Suzuki’nin boyutları büyüyerek ve güçlenerek yollara çıkan SUV modelinin 4x2 versiyonu 759 bin TL, AllGrip 4x4 ise 819 bin TL başlangıç fiyatına sahip olmasıyla öne çıkıyor. Türkiye lansmanında konuşan Doğan Trend Otomobil Markaları Genel Müdür Yardımcısı Tibet Soysal, “Satış adetlerine baktığımızda neredeyse bütün segmenti Suzuki olarak biz domine ediyoruz. Ayrıca satışını gerçekleştirdiğimiz araçlarımızın yüzde 91’i akıllı hibrit teknolojisine sahip modellerden oluşuyor. 1.4L Boosterjet Akıllı Hibrit teknolojili motoruyla hem performansı hem de tasarrufu bir arada sunan yeni S-CROSS modelimiz de bu büyümeye önemli bir katkı sağlayacak” dedi.
Geçmişten günümüze Cayenne modelleri bir arada. Soldan sağa ilk Cayenne Turbo S, Cayenne Hibrid ve güncel Cayenne Turbo GT modelleri Almanya Leipzig’deki fabrikanın önünde.
ÜÇÜNCÜ NESİLDE SÜREGELEN BAŞARI
Premium sınıftaki Alman spor otomobil markası Porsche bir süre önce SUV segmentine giriş yapmış ve iddialı modelleriyle öne çıkmıştı. Markanın lüks sınıftaki SUV modeli Cayenne, pazara sunuluşunun 20’nci yılını kutluyor. Türkiye’de de ilgi gören Cayenne ilk kez 2002 yılında satışa çıkmıştı. Büyük bir gövdeye sahip ağır bir araç olmasına rağmen güçlü motor performansı ile göz doldurdu. Cayenne, aynı zamanda markanın hibrid modelleriyle de dikkat çekiyor. Kuzey Amerika pazarı Porsche’nin en büyük pazarıyken, günümüzde Çin bayrağı devralmış durumda.