Çinli otomotiv devi Chery, Türkiye pazarına iddialı bir giriş yapıyor. Chery Türkiye Başkanı Fenghuo Si, Chery’nin 300’den fazla üye işletme ve 150 milyar CNY (Çin Yuanı) yıllık gelir ile otomobil, otomobil parçaları, finans, modern hizmetler, akıllı ağlar, gemiler ve emlak dahil olmak üzere yedi farklı alanda faaliyet gösterdiğini söyledi. Fenghuo Si, “Ortadoğu ve Batı Asya pazarlarında son derece başarılı satış performansları sergiliyoruz. Türkiye, hem Asya hem de Avrupa’da yer alıyor. Ayrıca hem AB adayı hem de NATO üyesi olmak üzere iki kimliğe sahip. Büyüyen ekonomisiyle Türkiye, Chery için her zaman önem verdiği stratejik bir pazar oldu ve Chery’nin Avrupa pazarına girmesi için bir köprü görevi de görüyor” dedi.
PAZARA BÜYÜK ‘GÜVEN’
Chery’nin Türkiye’ye ilk etapta 1.6 litre benzinli motor ve 7 ileri otomatik şanzımana sahip TIGGO 8 PRO, TIGGO 7 PRO, OMODA 5 modelleriyle giriş yapacağını söyleyen Chery Türkiye Başkan Yardımcısı Ahu Turan ise, “Chery son 4 yıldır, pazar araştırması, müşteri beklentilerinin analizi ve daha birçok farklı alternatiflerin fizibiliteleri sonucunda, Türkiye pazarına kendi yatırımı ile gelme kararı almıştır. Bu karar, markanın Türkiye pazarına olan inancının da göstergesidir” diye konuştu.
NASIL BİR MARKA?
Chery’nin beş küresel Ar-Ge merkezi, 10 fabrikası ve Çin dışında 1500 satış ve servis noktası bulunuyor. Chery, aynı zamanda 19 yıl üst üste Çin’in 1 numaralı binek araç ihracatçısı konumunda. Yılda 410 bin adetlik ihracat performansı bulunuyor. Markanın küresel satış hacmi 2.35 milyonu yurtdışı olmak üzere 11.1 milyon adedi aştı. Ahu Turan, satıcı ve servis ağlarını kademeli olarak genişleterek 2024 yılında 40’lar seviyesine çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.
RADARINDA İTALYA VAR
Global Brand Awards 2022’de, ‘Avrupa’nın En Yenilikçi Ticari Araç Markası’ unvanıyla ödüllendirilen Karsan, İtalya’daki atağını devam ettiriyor. 2021’de İtalya merkezli kamu alımları şirketi Consip ile 80 adet e-ATAK için çerçeve anlaşma imzalayan Karsan, bu anlaşma kapsamında şimdi de ülkenin en büyük operatörlerinden Start Romagna’nın ilk elektrikli araçları için sipariş aldı. 27 adet e-ATAK için Start Romagna’dan sipariş alan Karsan, bu anlamda elektrikli araç dönüşümünde tercih edilen marka konumunu sürdürüyor. Avrupa’da 2021 yılında elektrikli midibüs segmentinin lideri olduğunun altını çizen Karsan CEO’su Okan Baş, “Bu siparişle birlikte e-ATAK, şimdiden 2023 yılında da İtalya’da elektrikli midibüs segmentinin lideri olacak görünüyor” dedi.
TERMİNAL DÖNEMİ BAŞLIYOR
İkinci el otomotiv sektöründe Türkiye genelinde bayi ağı yönetimi yapan ‘2plan’, hizmet zincirine bir halka daha ekleyerek ‘Terminal’ konseptini hayata geçiriyor. Araçların ve insanların buluşma noktası anlamına gelen terminal ile otomotivi günlük hayatın bir parçası yapan bir bakış açısı sunan 2plan, Etiler’de 30 bin m2 bir alanda sunmaya başlıyor. Kısa süre önce açan 2plan Terminal, perakende satış ve satın alma işlemlerinin yanında son kullanıcıların da ihalelerden araç satın almasına ya da ihalelerde aracını satmasına olanak tanıyor.
İKİ YENİ ARAÇ YOLDA
Fiat Professional’ın orta ticari araç segmentindeki iki yeni modeli, Fiat Scudo ve Fiat Ulysse, Türkiye’de satışa sunuldu. Kompakt tasarımı ve fonksiyonelliğiyle ticaret yapan müşterilerin görüşleri dikkate alınarak tasarlanan Fiat Scudo, VAN gövdesi ‘Business’ versiyonu ile sahiplerini bekliyor. Yeni Fiat Ulysee ise yüksek konforu, geniş iç hacmi ile özel taşımacılık ve transfer yapan sektörler ile geniş ailelerin tüm seyahat beklentilerini en üst düzeyde karşılamak için 8+1 Lounge Maxi versiyonu ile showroomlardaki yerini alıyor. FIAT Marka Direktörü Altan Aytaç 2023 yılında FIAT Professional markası olarak, hafif ticari araç pazarındaki güçlü konumlarını, Fiat Scudo ve Fiat Ulysse’nin de ürün ailesine katılmasıyla başarıyla sürdüreceklerini söyledi.
TÜRK ŞİRKETİNE ELEKTRİK KREDİSİ
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD), Ford Otosan’ın tamamen elektrikli ve hibrit elektrikli PHEV (Plug-In Hybrid) araçlar da dahil olmak üzere yeni nesil ticari araç yatırımlarına finansal destek vermek üzere şirkete 200 milyon Avro’luk ek kredi sağlayacak. Finansman paketi, EBRD’nin kendi kaynaklarından 54 milyon Euro kredi ile bankanın A/B sendikasyon kredisi yapısı çerçevesinde diğer kreditörlerden sağladığı 146 milyon Euro’luk krediden oluşuyor. 200 milyon Euro’luk ek kredi, EBRD ve ticari kredi kuruluşları tarafından 2021’de Ford Otosan’a sağlanan 650 milyon Euro’luk krediye takviye olacak.