Büyük şehirlerde giderek sıkışık trafik, kalabalık ortamlar ve hızlı ulaşım ihtiyacı şirketleri yeni çözümler aramaya itiyor. Bütün dünyada özellikle pratik iki ve üç tekerlekli ulaşım modelleri üzerinde bir yoğunlaşma var. Hızla yükselen mobilite ve e-ticaret trendine yönelik beklentileri analiz eden Ford Otosan, Rakun Pro2 ve Rakun Pro3 adını verdiği iki yeni ürünü tanıttı.
Avrupa’nın ticari araç üretim lideri Ford Otosan, elektrikli ve ticari araç üretiminde sahip olduğu bilgi birikimi ve inovasyon gücünü bu yeni araçlara taşımayı hedefliyor. Ford Otosan, yeni girişimi Rakun Mobilite şirketi ile yenilikçi ve hafif mobilite çözümleri arayan tüm kullanıcılar için farklı iş modelleri ve hizmet sunmayı hedefliyor. Otomobil sahibi olmanın giderek maliyetinin yükselmesi nedeniyle yakın gelecekte bireysel müşteriler de bu tip çevreci ve kolay ulaşılabilen ürünlere yönelebilir.
Türk mühendisler tarafından geliştirilen Rakun Pro2 ve Pro3’te bulunan 5 kW/h’lik batarya, normal şebeke elektriği üzerinden kablosunun prize takılması ile rahat ve kolay bir şekilde şarj edilebiliyor
PRATİK VE ÇEVRECİ
Günümüzde, pek çok sektörde büyük dönüşümler yaşandığını ve kuralların yeniden yazıldığını vurgulayan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, şunları söyledi:
“Müşterilerimizden aldığımız ilhamla, elektrikli araç ve ticari araç üretiminde sahip olduğumuz bilgi birikimi ile son nokta teslimatına hizmet edecek, 4’ten az tekeri olan çevreci, elektrikli bir araç üretme hayalini kurduk. İşte Rakun da böylece doğmuş oldu. Mobilite alanındaki faaliyetlerimizi ürün geliştirme, inovasyon ve üretim kabiliyeti ile entegre ederek bir üst seviyeye taşıyoruz. Bu amaç kapsamında yüzde yüz Ford Otosan iştiraki olan Rakun Mobilite şirketimizle müşterilerimizin mobilite alanındaki ihtiyaçlarına yanıt veren yenilikçi ürün ve teknolojiler geliştireceğiz.” Rakun Mobilite AŞ Genel Müdürü Eren Atlı, Rakun Pro 2 ve Pro 3 ile hızlı, pratik ve çevreci ulaşım çözümü sunmayı hedeflediklerini ifade etti. Atlı, Rakun Pro 2 ve Pro 3’ün, İstanbul’un dik yokuşlarını zorlanmadan çıkacabileceğini, araçların şarj süresinin 4.5 saat, menzillerinin ise 100 kilometrenin üzerinde olacağını açıkladı.
5 YILDA 1 MİLYON ARAÇ
Peugeot’nun SUV pazarındaki büyük başarısının önemli pay sahiplerinden bir tanesi olan SUV 3008, 1 milyon adetlik üretime ulaştı. 5 yıl önce pazara sunulan araç Fransa’da Sochaux fabrikasında üretiliyor. 3008, Fransa pazarında satışa sunulduğu ilk ayından bu yana kendi segmentinde lider konumunda bulunuyor. Avrupa’da ise 2021 yılında SUV segmentinde ikinci sırada yer alıyor. Modelin satışlarının Avrupa dışındaki önde gelen pazarları arasında ise Türkiye, İsrail, Japonya ve Mısır bulunuyor.
KİRALAMA SEKTÖRÜNÜN LİDERİ
Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER), verilerine göre, operasyonel araç kiralama sektörü bu yılın 9 aylık bölümünde 12.6 milyar TL’lik yeni araç yatırımı yaparak 47 bin 700 adet aracı filosuna kattı. Rapora göre, Renault yüzde 22.9 pay ile kiralamada en çok tercih edilen marka olmayı sürdürdü. Bu dönemde, sektörün araç parkının yüzde 50.7’si kompakt sınıf araçlardan oluştu. Araç parkının yüzde 74.9’unu dizel yakıtlı araçlar oluşturdu.
LÜKS SINIFTA FARKLI BİR OYUNCU
Otomobil dünyasında premium markaların önemli bölümü Almanya kökenli. Ancak Fransız markaların lüks ve konfor konusunda ciddi bir geçmişi ve deneyimi var. Fransız stili lüksü temsil eden marka DS, beşinci showroom’unu Antalya’da hizmete açtı. Türkiye’de Koluman Holding iştiraki Koluman Monde Motorlu Araçlar Ticaret ve Sanayi AŞ tarafından temsil edilen markanın İstanbul, Ankara ve İzmir’deki showroom’larından sonra Antalya Lara’daki 500 metrekarelik 2 katlı showroom da üst düzey lüksten ödün vermeden yüksek teknolojiyle donatıldı. Koluman Monde Motorlu Araçlar AŞ Yönetim Kurulu Başkan Vekili Altuğ Erciş, Avrupa’da en hızlı büyüyen 3 markadan biri olan DS adına 2022’de önemli sürprizler duyuracaklarını söyledi.