Türkiye’de 400 milyon Euro’luk dev yatırımla üretime geçen yerli Clio’nun çevreci hibrid modeli, teşvikten yararlanmayı bekliyor.
ÇEVRECİ ADIMLAR
Dünyanın bütün ülkelerinde çevre dostu otomobillere büyük destek verilirken, ülkemizde bu konudaki düzenlemeler çok sınırlı kaldı. İngiltere’den Norveç’e Fransa’dan Hollanda’ya kadar bir dizi ülkede elektrikli ve hibrid araçları satın alanlar, farklı şekillerde teşvik ediliyor. Türkiye’de ise geniş kitlelerin bu araçlara sahip olmasını özendirecek adımlar henüz atılmadı. İklim değişikliğiyle etkili şekilde mücadele etmenin yolu, 7’den 70’e herkesin katılımını sağlamaktan geçiyor. Kamu, özel sektör ve tüketiciler birlikte hareket ederlerse daha hızlı sonuç alabiliriz.
EKONOMİYE KATKI
Türkiye, adetler açısından bakıldığında Avrupa’nın önemli otomotiv üretim üsleri arasında yer alıyor. Ancak son dönemde büyük bir marka ülkemizde tesis kurmadı. Dev şirketlerin Türkiye’yi yatırım radarına alabilmesi, mevcut markaların da stratejik yatırımlarını buraya getirmesi için kolları sıvamak gerekiyor. Renault ülkemizdeki en büyük ve köklü yatırımlar arasında. Yaklaşık 50 yıldır Bursa’daki Oyak Renault tesislerinde binek otomobil üreten şirket, her yıl milyarlarca dolarlık katkı ve yüksek nitelikli istihdam sağlıyor.
YATIRIMCIYI CESARETLENDİRİR
Oyak Renault fabrikasında 300 milyon Euro yatırımla Clio modelinin üretimine başlandı. Bu aracın hibrid versiyonu için 100 milyon Euro’luk ilave yatırım gerçekleştirildi. 2021 yılında bu modelden tam 84 bin adet üretilmesi hedefleniyor. Ancak hem motoru hem de kendisi yerli olan Clio, hibrid araçlara yönelik teşvikten yararlanamıyor.
Oysa Clio için 50 puanlık bir destek sağlanabilirse Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranı yüzde 80 yerine yüzde 30 olacak. Bu adımın atılması halinde Türkiye’de ciddi yatırım yapan markalar hem gelecek için cesaretlendirilecek hem de tüketicilere çevre dostu modeller daha uygun fiyatla sunulabilecek.
KÜÇÜK SINIFTA İDDİALI MODEL
BÜYÜMEDE ETKİLİ OLACAK
Volkswagen grubu bünyesindeki Çek üretici Skoda, B segmentindeki popüler modeli Fabia’nın dördüncü neslini, online olarak gerçekleştirilen dünya prömiyeriyle tanıttı. Skoda’nın Türkiye’de 2021 yılının ilk 4 ayında 12 bin 42 adetle binek otomobil pazarında yüzde 5.9 pazar payı ile en çok satan ilk 5 marka arasında yer aldığını belirten Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, Fabia’nın bu büyümede önemli rol üstleneceğine işaret etti.
BENZİN VE DİZEL
380 litre bagaj hacmine sahip Fabia, koltuklar katlandığında 1.190 litre hacim sunuyor. Fabia’da EVO nesil beş motor seçeneği yer alacak. 1.0 litre motorlar, 65 beygir, 80 beygir, 95 beygir ve 110 beygir güçlerinde tercih edilebilecek. 1.5 litrelik dört silindirli motor ise 150 beygir güç ve 250 Nm torka sahip olacak. Yeni model motor seçeneklerine göre 5 ileri manuel, 6 ileri manuel ve 7 ileri DSG çift kavramalı otomatik şanzımanla eşleştirilecek. Yeni Fabia’nın Türkiye’de kasım ayında satışa sunulması planlanıyor.
TASARIMIYLA DİKKAT ÇEKİYOR
4 MOTOR SEÇENEĞİ
Citroen’in merakla beklenen C4 modeli, Türkiye’de 4 farklı motor seçeneğiyle satışa sunuldu. Yeni C4’ü ve markanın önümüzdeki dönemle ilgili planlarını geçen hafta gerçekleştirilen dijital lansmanda Citroen Genel Müdürü Selen Alkım ve Pazarlama Direktörü Zeynep Durusu açıkladı. Türkiye’de önceki modellerden tanınan ve sevilen bir araç olan C4, yeni versiyonuyla SUV, Crossover ve Hatchback arasında bir yerde konumlanıyor. Araç, 16 farklı sürüş desteğine sahip.
YILSONUNDA GELİYOR
C4’ün bagaj hacmi 380 litre. 1.2 litrelik motorda 100, 130 ve 155 beygirlik üç seçenek var. 1.5 litrelik dizel araç ise 130 beygir gücünde. Fransız markanın yenilikleri C4 ile sınırlı değil. C3 Aircross modeli de yakında yenilenecek ve yılın sonlarına doğru Türkiye’de olacak. Yılın son aylarından itibaren C4’ün elektrikli versiyonunu tanıtılacak. Citroen’in şehiriçi mobilite çözümü olarak ürettiği Ami modelinin de Türkiye’ye ithal edilmesi planlanıyor.