Instagram’da milyonları peşinden sürükleyen fenomenler, bu işi yapmak isteyenlere işin sırrını anlattı. Hiçbirinde sanıldığı gibi tesadüfi bir başarı yok. Arkada çok büyük bir emek yatıyor. O nedenle kimse kısa yoldan fenomen olmayı beklemesin. Ana kural hikaye, özgünlük, samimiyet, uzmanlık ve sabır... Sonrasında her şey çözülüyor.
7'den 77'ye milyonlarca kişinin yakından takip ettiği, her video ve fotoğraf paylaşımı olay olan Türkiye’nin Instagram efsaneleri Enes Batur, Doğan Kabak, Nermin Gül, Selen Esener, Selin Yağcıoğlu, Simla Canpolat, Ülkü Hür ve Yeşim Kuzu POSTA’ya konuştu. Yeni neslin en büyük hayali olan fenomen olmanın sırlarını, başarmak için neleri yapıp yapmadıklarını ve hızlı takipçi kazanmanın taktiklerini tüm içtenlikleriyle yanıtladılar. Ortak kanı ise şu: ‘kendiniz olun’ ve ‘bir hikayeniz olsun’. Halk sizden mükemmellik beklemiyor. İşte ilk ağızdan fenomen olma rehberi.
NERMİN GÜL (2.5 milyon takipçi)
EĞİTİM ALIN
Herkes kendinden bir şeyler bulmak ister. Size bakarak bazen hatalarını, bazen doğrularını görürler. Samimiyetin açamayacağı kapı yoktur. Benim hikayem yemekti. Bu yolda yürümek istiyorsam teknik bilgilere de sahip olmam gerektiğini düşünerek aşçılık eğitimi aldım.
Bir süre sonra aile mutfağının dışına da çıkıp Anadolu’nun en leziz yemeklerini takipçilerimle paylaşmaya başladım. Hedefim kadınlara pratik, ucuz ve lezzetli yemekler öğretmekti. Geldiğim noktaya samimiyetim, sevgim, azmim ve sabrımla ulaştım.
ENES BATUR (5 milyon takipçi)
DENEMEKTEN VAZGEÇMEYİN
Siz pes edene kadar savaş asla bitmemiştir. Yani kimse kaybetmemiştir. 1000 kere deneyip başaramasanız da 1001’i denemekten asla vazgeçmeyin. Çünkü 1000 kere kaybetmenin üzüntüsünü 1 kerelik mutlulukla zaten fazlasıyla kazanacaksınız. Örneğin bir dönem şarkı yapmıştım. Bu girişimim sesimin güzel olmasıyla ilgili değil. Çünkü ses güzelliği, dış güzellik gibi görecelidir. Ben şarkıyı şarkıcı olmak için değil, hayatta herkesin her şeyi çok isterse ve çok çalışırsa başarabileceğini kanıtlamak için yaptım.
SELEN ESENER (1 milyon takipçi)
ECZANE AÇMAK YERİNE...
Ben Selen Esener. Namı diğer ‘Eczacigozuylee’. 4 yıl önce sayfayı açtım. Eczacılık fakültesi mezunuyum. Ama eczane açmak yerine, tüm bildiklerimi sosyal medyada paylaşmayı seçtim. Kimi zaman ürünleri anlattım, kimi zaman evde kendi hazırladığım karışımlardan maskeler yaptım.
Bunu doğal bir şekilde anlattığım için zamanla takipçilerimle aramda bir bağ oluştu. Nasıl büyüdüm? Kimi komşusuna anlattı, kimi arkadaşına, kimi akrabasına... Mutlu muyum? Hem de çok... Arkanda 1 milyon kişinin olduğunu bilmekten kim mutlu olmaz ki?
DOĞAN KABAK (610 bin takipçi)
SÜREKLİLİK ŞART
Aslında günlük hayatımızda ne yapıyorsak sosyal medyada da onu paylaşıyoruz. İçinde oyunculuk olmadan doğallıkla... Dışarıdan kolay görünüyor fakat 20 dakikalık bir video için bazen günlerinizi harcıyorsunuz. Kurgucu arkadaşlar da çoğu zaman sabahlara kadar çalışıyor.
Bu yola çıkmayı düşünen arkadaşlara önerim; içeriği seçerken çok titiz olmaları. Bir de tabii ki süreklilik... Bu da çok çalışmakla mümkün oluyor. Pes etmemek bir diğer kural fakat orada da önümüze bir hedef koymamız lazım. Eğer hedeflenen tarihte istenilen başarı elde edilmiyorsa başka sektörlere yönelmek en iyisi.
SİMLA CANPOLAT (440 bin takipçi)
FARKLI BİR GÖZ OLUN
Artık herkes neyi takip edip etmeme konusunda çok bilinçlendi. Kendileriyle alakalı olmayan hiçbir şeyi takip etmiyorlar. Son dönemlerde sadece belirli konulara odaklanmak çok ön plana çıktı. Örneğin ‘sağlıklı yemek yapmanın incelikleri’, ‘espri gücü yüksek olanların komedi yapması’, ‘modaya, fotoğrafçılığa ilginiz varsa bunu estetik şekilde yansıtabilmek’ gibi... Hikayenizin estetik bir şekilde verilmesi önemli. Örneğin insanların her gün gittiği kafeyi başka bir gözle onlara sunmak... Ayrıca Instagram’ın güncellemelerini de çok iyi takip etmek ve buna uygun içerikler geliştirmek şart.
ÜLKÜ HÜR (285 bin takipçi)
AĞ KURABİLİRSİNİZ
Instagram’da ‘Girişimci Kadınlar Grubu’ kurduk. Hedefimiz, kadınları aynı çatı altında buluşturup, birbirlerine destek olmalarını sağlamaktı. Bu ağ sayesinde iş birliktelikleri, sosyal sorumluluk projeleri yürüttük. Kadınlarımız bu oluşumla hem sosyal çevre hem de ekonomik alanda gelişim gösterdiler. Onlara verilen eğitimler ve seminerler sayesinde vizyonları gelişti.
YEŞİM KUZU (122 bin takipçi)
HİKAYENİZ OLSUN
Ben, Theta Master (meditasyonla beyni kodlama) eğitmeniyim. Amacım fenomen olmak değil, sadece işimi en iyi şekilde yapmaktı. Yani olabildiğince çok kişiye şifa yaymak... Fakat ilgi birden ciddi oranda artınca ilk kitabım ‘Evet Derseniz Olur’u çıkardım. Burada Thetahealing tekniğinin inceliklerini anlattım. Kendi hayat hikayemi, örnek seanslarımı, hastalıklar ile ilgili his yüklemelerini paylaştım. Serinin ikinci kitabı bu ay çıktı. Bu sefer ise konu ‘Bolluk ve Bereket’. Bu kitap tam fenomen olmak ve bu işten para kazanmak isteyenlere uygun. İşin sırrı takipçilerinizle aile sıcaklığında olmanız.
SELİN YAĞCIOĞLU (573 bin takipçi)
PARA İLK HEDEF OLMASIN
İstediğiniz ürünü tanıtın, en güzel fotoğrafları, en profesyonel videoları çekin, özgün değilseniz ya da bu işi sadece para kazanmak için yapıyorsanız başarılı olma şansınız çok düşük. Çok sayıda takipçi edinmeye ve herkese hitap etmeye çalışırsanız bu tutum hem organik içerik üretmenizi engeller hem de inandırıcılığınızı kaybetmenize ve tarzınızı yansıtamamanıza sebep olur. Neye ilgi duyuyorsanız ona yoğunlaşın. İçeriklerinizde her şeyden az yapmak yerine bir ya da ikisine odaklanın. Ayrıca güncel konularla ilgili yapılan paylaşımlar çok fazla dikkat çekiyor.
HAFTANIN OLAYI
KEDİCE ÖĞRENMEK İSTER MİSİNİZ?
Kedilerin miyavladıklarında ne anlatmak istediklerini tercüme eden MeowTalk isimli uygulama geliştirildi. Amazon’un sesli asistanı olan Alexa’nın eski mühendislerinden Javier Sanchez’in geliştirdiği uygulama, yapay zeka ve makine öğreniminden faydalanan veri tabanına sahip. Bu sistem, kedilerin düzenli olarak çıkardığı sesleri kaydediyor ve onlara farklı etiketler belirleyerek ne demek istediklerini ortaya çıkarıyor.