Pandemi döneminde dijital dönüşümünü en hızlı tamamlayan sektörlerin başında bankacılık geliyor. Bu zorlu süreçte mobil bankacılık kullanımı yüzde 31 artarken, finans kuruluşları gerçek bir müşteri temsilcisi gibi konuşan yapay zekalı sanal asistanlarını bir bir devreye sokuyor. Finans işlemlerinizle ilgili binlerce soruyu anında yanıtlayarak hemen çözüme kavuşturan bu asistanlar, günlük doğal konuşmaya da kurgulandıkları için işlemler sohbet havasında gerçekleşiyor.
LEB DEMEDEN ANLIYOR
Bu hız sayesinde müşterilere olağanüstü bir zaman tasarrufu kazandıran asistanlar, o an vatandaş derdini tam anlatamasa bile ne demek istediğini anlayabiliyor. Ödeme günü hatırlatma, kart başvurusu, para transferi, tüketim alışkanlıklarına göre harcama tavsiyeleri, en yakın ATM’ler, finansal danışmanlık, kredi notu sorgulama, fatura ödeme gibi yüzlerce konuda işlem yapan asistanların en büyük özelliklerinden biri ise güvenlik duvarlarının çok sağlam olması. Bu haftaki yazımızda sizi bazı asistanlarla tanıştırmak istedik.
Q-FİNANSAL ZEKA
QNB Finansbank’ın dijital asistanı Q-finansal Zeka bankacılık işlemlerini sohbet ortamında gerçekleştiriyor. Düzenli ödemelerinizi ve önemli konularınızı sizin yerinize takip eden asistanın en büyük özelliği kullanıcıyı tanıyıp alışkanlıklarını öğrenmesi. Faturalarınızdaki beklenmedik yükselişleri, kartınızdan çift çekilen tutarları ya da talimatınızın süresinin dolması gibi konuları fark ederek sizinle irtibata geçen asistan, tüm sorularınızı da eksiksiz yanıtlayabiliyor.
UGİ
Garanti BBVA’nın asistanının adı ise Ugi. Üst düzey anlama kapasitesine sahip Ugi, yazarak da işlem yapabiliyor. Bu sayede kullanıcılar sesli iletişim kuramayacakları ortamlarda yazılı olarak da destek alabiliyor. Hesap ve kart bilgilerini sorgulamaktan para transferine kadar 200’e yakın işlemi çözebilen Ugi, hızlı olmasıyla rakiplerine meydan okuyor.
DENİZ
DenizBank’ın yapay zekalı sanal danışmanının adı ise Deniz. Şu an denizbank.com’da hizmet veren Deniz, yakın zamanda MobilDeniz’de de kullanılacak. Yapmanız gereken Deniz’e talep ettiğiniz işlem ya da bilgiyi sadece birkaç kelime ile söylemek. Pandemide QR kod ile işlemleri artırmaya odaklanan banka, QR kod ile para yatırma işlemlerine de başlıyor.
AKBANK ASİSTAN
Doğal dil anlama, otomatik kelime tamamlama, hatalı kelime düzenleme, varlık ayrıştırma gibi yapay zeka algoritmalarını aktif olarak kullanabilen Akbank Asistan, 200’e yakın işlemde çözüm üretiyor. Bunların yaklaşık 80 tanesini baştan sonra kendi tamamlayabilen asistan, müşteriyle yaşabileceği tüm diyaloglara hakim olarak geliştirildi.
VİBİ
VakıfBank’ın yerli akıllı asistanı ‘Vibi’ bugüne kadar 210 bin kelime öğrendi, ilk öğrendiği kelime ise ‘VakıfBank’ oldu. Vibi, Türkiye’nin herhangi bir yöresinde konuşulan bir aksanı da kolaylıkla algılayabiliyor. Aralarında para transferi, kredi başvurusu, QR kodla (kare kod) para çekme-yatırma, nakit avans, limit belirleme ile güncel kur bilgileri öğrenme gibi alanların da olduğu 300’e yakın işlem gerçekleştirebilen Vibi’yi şimdiye kadar 2 milyon kişi kullandı. Vibi, 5 bin soruyu yüzde 94 doğru yanıtladı.
SELİM
Kuveyt Türk’ün dijital asistanı Selim, kurumun web sitesinde, internet ve mobil şubede hizmet veriyor. Soruları yanıtlama, finansal hesaplamalar yapma ve dijital kanallardaki işlemlerle ilgili menülere yönlendirme fonksiyonlarını yerine getiren Selim, kelime tabanlı aramalarda yüzde 97 doğru eşleştirme yapıyor. Dijital kütüphane sayesinde her gün öğrenmeye de devam eden Selim, şu ana kadar 1 milyonu aşan görüşmede 3 milyona yakın soruyu yanıtladı. Selim, yakın zamanda WhatsApp üzerinden de hizmet verecek.
MAXİ
İş Bankası’nın sanal asistanı Maxi’ye İşCep veya Maximum Mobil’den kolayca ulaşılabiliyor. Hesabınızın ve kredi kartınızın güncel durumu, yakın tarihli ödemeleriniz ve yatırım planlarınız için günlük piyasa bilgilerinden oluşan size özel özetler dahi sunan Maxi, doğal dil işleme teknolojileriyle geliştirildi. Finansla ilgili yüzlerce sorunuzu yanıtlayan bu asistan, döviz alış ve satışını da gerçekleştirebiliyor.
INGo
ING’nin asistanı INGo müşterilerin finansal işlemlerini 7/24 yazışarak yapabilmelerine olanak tanıyor. Yapılabilen işlemler arasında kredi başvurusu ve ödemeleri, mevduat getirisi hesaplama, hesap takibi, kartını geçici olarak kapatma, pasif hesapları aktifleştirme, şifre işlemleri, cep telefonuna şifre alma, 14 farklı para biriminin TL karşılığındaki değerinin hesaplanması gibi bilgiler yer alıyor.
TELEPATİ
Görüntülü görüşme yatırımlarını hızla artıran Türk Ekonomi Bankası’nın (TEB) kişisel sanal asistanı Telepati, kimlik doğrulama özelliğine sahip. Kullanıcıların yüzlerce sorusunu kısa sürede yanıtlayabilen asistan ile şubeye gitmeden ekstre bilgisi, güncel kart borcu, kart taksitleri, limit, puan, IBAN numarası ve kurye bilgileri görüntülenebiliyor.
HAFTANIN OLAYI
50 MP’LİK CANAVAR
- Huawei’nin plastik kullanımını azalttığı yeni amiral gemisi telefonu Mate 40 Pro, Türkiye’de 13 bin 999 bin TL’den satışa çıktı. 5nm teknolojili 5G işlemcisinden güç alan telefonun en etkili özelliği arkada tam 50 MP Leica kameranın bulunması. Telefonda ayrıca f/1.9 ana kamera, 20 megapiksel f/1.8 ultra geniş açılı kamera ve 5x periskop yakınlaştırma ve OIS destekli 12 megapiksel f/3.4 telefoto da bulunuyor.
- 8K çözünürlüklü video çekebilen ve nesnelere 7x optik yakınlaştırma ile odaklanabilen bu akıllı telefon, 1.5 metreye kadar 30 dakika suya dayanıklı tasarlandı. 90 Hz yenileme hızı sayesinde pürüzsüz bir görüntü deneyimi sunan cihazda, çift stereo hoparlör bulunuyor. 1 saatte yüzde 100 şarj olan cihazda 3D yüz tanıma teknolojisine ek olarak ekran altı parmak izi okuyucusu 8GB RAM, 256 GB da dahili hafıza var.