Yerli şirketler elektrikli araç konusunda sınır tanımıyor. Togg’dan sonra elektrikli motosikletler de gövde gösterisine başladı. Bütçe ve çevre dostu iki tekerlere talep o kadar yoğun ki, bunda da otomobillerde olduğu gibi 2-3 ay sıra beklemek gerekiyor.
Türkiye’nin doğuştan elektrikli otomobili Togg’un getirdiği ivme ile birlikte yerli elektrikli motosiklet alanında da ciddi bir atılım başladı. Bu alanda yerli imkanlarla üretim yapan Çetur (Çelebi Holding), İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenen Motobike Fuarı’nda 4 model birden tanıttı. Firmanın markası Goe’nun Genel Müdürü Hakkı Azim, “Taşınabilir bataryaya sahip motosikletlerimizi herhangi bir şarj istasyonuna takmak zorunda kalmıyorsunuz. Kafelerde ve işyerlerinde hatta evde bile şarj edebilirsiniz” dedi.
B SINIFI EHLİYETLE
Yılsonuna kadar 1200 adet motosiklet satmayı hedeflediklerini kaydeden Azim, şöyle devam etti: “Genelde 70 kilometrelik, 4 saatlik şarj süresiyle menzil sağlıyoruz. B sınıfı ehliyetle Goe’yi kullanabilirsiniz. Bu yılın sonuna kadar 2 spor model daha getirmeyi planlıyoruz. 2024 ajandamızda elektrikli otomobil üretmek de yer alacak. 2025 yılında Goe markalı otomobilleri piyasada görebiliyor olacağız.”
TALEPLER PATLADI
Hakkı Azim, Türkiye’nin her yerinde motosiklet pazarına ilginin hızla arttığına da dikkat çekerek, şöyle konuştu: “Motosiklet, otomobil pazarına göre 4’te 3 oranında gelişim kaydetti. Bunda çevre dostu ve trafiğe ciddi bir çözüm olması çok etkili. Ayrıca bütçe anlamında da cazip bir araç. Şu an çok yoğun bir talep var ve halihazırda elektrikli motosiklet teslimat süreleri de 2-3 ayı bulabiliyor.”
AVRUPA’YA İHRACAT
Goe Pazarlama Müdürü Dilek Demirtaş ise gelecek yıl Avrupa’ya ihracata başlayacaklarını belirterek, şu bilgileri verdi: “Çok fazla talep alıyoruz. Hedefimiz bu yıl sonuna kadar 30 yetkili satıcı noktasına ulaşmak. Motosiklet pazarına şu an hem çevre dostu hem bütçe dostu hem de trafiğe çözüm olmasıyla ilgi çok artmış durumda. Araçlarımız hızlı şarj teknolojisinin yanında LED ön far ve LCD gösterge paneli ile sürüş konforunu maksimum seviyeye çıkarıyor.”
TASARRUF ZENGİNİ
Elektrikli motosikletlerin çevre ve karbon emisyonu dışında yakıt ve bakım maliyetleri konusunda da ciddi avantaj sunduğunu ifade eden Demirtaş, “Karbon sıfır hedefi de bu tür taşıtların kullanımı teşvik ediyor. Özellikle global firmalar bu anlamda elektrikli motosiklet ve ticari araçları tercih ediyor. Elektrikli motor dönüşümünün de 5 yıl içinde zorunlu olacağını düşünüyoruz” dedi
KURYELERİN ETKİSİ
Bu yıl Türkiye’de elektrikli motosiklet pazarının yüzde 57 büyüyeceğini öngördüklerini ifade eden Dilek Demirtaş, “Şu an 4 milyon adet motosikletin olduğu Türkiye’de yılda 350 bin adet motosiklet trafiğe kayıt yaptırıyor. Geçen yıl 415 bin adetlik satışla rekor kırıldı. Yine Türkiye ’de 1000 kişi başına 50 motosiklet düşüyor. E-ticaretin en büyük aktörleri olan kurye motosiklet kullanıcıları, motosiklet görünürlüğü artırmakla beraber, hızlı servis adına da hayatımıza büyük bir fayda sağlamaktalar” diye konuştu.