Rükzan Sağır2023'ün en çılgın geçici heveslerine hazır mısınız?

HABERİ PAYLAŞ

2023'ün en çılgın geçici heveslerine hazır mısınız?

Geçici heves... Evet, çünkü zamanımızda bir hevesin ömrü bir yılı zor görüyor. Çıkış noktası da elbette her an baktığımız ekranlar oluyor. Dünyanın bir diğer ucunda başlayıp her yerde aynı anda hevesimiz haline gelebilecek öğretilmiş heyecanlarla dolu bir yıl daha bizi bekliyor. Tabii, Gibi dizisindeki Yılmaz’ın meşhur “Sağlam bir karakter, buna engel” repliğindeki gibi rüzgara kolay kapılanlardan değilseniz başka... Örneğin, 2022 boyunca neden kadınların tepeden tırnağa pembe giyindiğini biliyor musunuz? TikTok’ta başlayıp yayılan ‘Barbiecore’ modası nedeniyle. Aşktan sağlığa, beslenmeden teknolojiye hayatımıza sirayet edecek yeniliklerle tanışmak için sizi böyle alalım...

Haberin Devamı

Ana karakter enerjisi: Şimdiden bu konuyla ilgili paylaşımlar 308 milyondan fazla izlendi. Bu bir flört trendi. Bekarların potansiyel sevgililerini ararken kendilerini baş kahraman olarak konumlandırmasını, ilişkide liderliği bir tarafın istemesini, ilişkiden çok kendilerine öncelik verenlerin flört anlayışını temsil ediyor.

VR sporu: Artırılmış gerçeklik (VR) gözlükleri, evden çıkmadan bir spor salonuna, hatta plaja gidilmesini mümkün kılıyor. Yaşam maliyeti artan insanların uygun fiyatlı egzersiz alternatifi arayışına, VR spor seansları yetişecek.

Mantar: Mantardan elde edilen çay ve kahve gibi içecekler 2023’te süper gıdalar arasına girecek. Mantar takviyeleri, özleri, yemek tarifleri ve içecekleri her yerde olacak. Trüf mantarının önlenemez yükselişi sürecek.

Takım gelinlik: Gelinler, düğünlerde gelinlik olarak Bianca Jagger tarzı takım elbise, smokin seçecek. Ceketpantolondan oluşan takım gelinlik aramalarında şimdiden yüzde 96 artış var. Lüks moda evleri Yves Saint Laurent ve Stella McCartney’nin koleksiyonlarında takım gelinlikler yerini aldı bile.

Ugg: Avustrayalıların ‘milli patiği’ olan Ugg efsanesi 2000’lerin başında yaptığı sükseyi yeniden yakaladı. Dünyada moda olma nedeni, ekonomik bir fiyata ayağı sıcak tutan bir alternatif olması. Ama Türkiye’deki fiyatlarına hiç bakmayın.

Çamur banyosu: Çamura bulanmak için özel plajlara gitmeye gerek olmayacak. Yeni lüks tedaviler arasında, toprak banyosu seanslarında toprakta yuvarlanmak var. Bağırsak sağlığını ve bağışıklığı artırmak için topraktaki mikropları kullanan, doğal pislikte bulunan şifadan yararlanmaya odaklanan lüks ‘kirli sağlık’ tedavileri çok moda olacak.

Haberin Devamı

Parlak dudaklar: ‘LipGloss’ yani dudak parlatıcısı etiketli paylaşımlar TikTok’ta milyarlarca izlenmeye ulaştı. Zincir kozmetikçiler bu yıl satışlarda patlama bekliyor.

Fika: Günlük hayata ara verip sıcak bir şey içme pratiğine ‘fika’ deniyor. İskandinav kültüründen geliyor.

Set turları: Ünlü dizilerin çekildiği yerlerde tatil yapmak moda olacak. Örneğin, The Crown dizisi için İskoçya’ya rağbet yükseliyor. Ekranlardaki konumlara seyahat trendine ‘set-jetting’ deniyor.

Barbiecore: Barbie pembesi giyinme akımı sürecek. Çünkü Barbie filmi bu yıl temmuzda vizyona girecek. Biyonik sarışınlık ve şeker pembe estetiği etrafımızı kuşatacak.

Evcil hayvanlar için diş macunu: Kedi ve köpekler için diş fırçaları ve macunları, evcil hayvan sağlığının bir parçası olacak.

Haberin Devamı

Viva magenta: Eflatuna çalan olgun dut tonunu andıran yılın rengi viva magenta, günlük hayatta çokça karşımıza çıkacak.

Derin yırtmaç: Prada, Givenchy, Dries Van Noten gibi modayı belirleyen markaların defilelerinde tanıttığı derin yırtmaçlar, günlük hayata hızla dahil olacak.

‘HEPİMİZ DİJİTAL ALGORİTMAYIZ'

Beğenilerimiz ve zevklerimizin kendi tercihlerimiz olup olmadığı tartışmalı. Çünkü emperyalizm bugün dijitalizm kisvesi altında bize dadanmaya devam ediyor. Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın, nasıl birer dijital algoritmaya dönüştüğümüzü, güdülerimiz, duygu ve düşüncelerimiz, beğenilerimizi belirleyen mekanizmayı şöyle açıklıyor My Mecra’ya verdiği röportajında: “Biz yaratılmışların en şereflisi iken; Adem’den beşere, beşerden maddeye, maddeden fiziksel, kimyasal tepkimelere, oradan bir kullanıcıya, oradan şimdi geldik bir tane dijital algoritmaya dönüştük. Modern teknolojinin ve bilimciliğin insana biçtiği temel değer bir kullanıcı olmaktan ibaret. Neyin kullanıcısı? Sosyal medya kullanıcısı. Neyin tüketicisi? Üretilen ürünlerin tüketicisi. Neyin bir parçası? Falanca istatistiğin, rakamın bir parçası. Bütün bunların arkasında yatan temel güdü, kontrol. Kontrol etmek istiyor. Fakat bunu öyle ustalıklı, öyle üsturuplu bir şekilde yapıyor ki sanki ortada böyle kontrol eden bir yapı, bir mekanizma yokmuş gibi. Adam Smith’in ‘görünmez el’ dediği eli her yere yerleştirerek ama kendini hiçbir zaman göstermeyerek bir oyun oynuyor aslında bizimle. Sana tercihleri o veriyor en baştan. ‘Bunlardan birini seçme özgürlüğü verdim sana’ diyor. Sen o tercihlerin dışında bir başka alternatifi talep etme hakkına sahip değilsin. Önüne üç tane, beş tane, 10 tane tercih koyuyor. ‘Bak’ diyor, ‘Sınırsız sonsuz tercihler var’. ‘Tercih etmeme hakkım var mı?’ diyorsun, ‘Ama o, yok’ diyor.”

Sıradaki haber yükleniyor...
holder