Sadık Gültekin’le Doğru Tercih‘Girişimcilik’ işte budur!

HABERİ PAYLAŞ

‘Girişimcilik’ işte budur!

Son yılların en gözde kavramlarından biri girişimcilik. Girişimcilik tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de son derece popüler ve ilgi çekici bir kavram. Girişimcilik, kısaca insanın düşünsel emeğinin ekonomik değerlere dönüştürülmesi olarak özetlenebilir. Ülkemiz genç nüfus sıralamasında AB ülkeleri arasında birinci sırada. Bu durum her ne kadar ülkemiz gençleri için avantaj olsa da gençlerin gelecek kaygısı açısından büyük bir sorunu da barındırıyor.

Gençlerin gelecekten umudunu yitirmemesi için rakiplerinden farklı düşünmesi ve davranması gerekiyor. Aşağıda, genç girişimcilerin nasıl düşünmesi gerektiğine dair ders niteliğinde çok güzel bir yazı var. Değerlendirmeniz dileğiyle… 1889 yılında, Andre ve Edouard Michelin kardeşler, Michelin Lastik Şirketi'ni kurarlar. 11 yıl sonra Fransız sürücüler için ücretsiz bir yol rehberi yayınlarlar. Michelin Rehberi’nde haritalar, oteller ve benzin istasyonları ile lastik onarımı için faydalı bilgiler yer alıyordu.

Haberin Devamı

İleri görüşlü kardeşler, Fransız otomobil sektörüne destek amacı ile hazırladıkları rehberin, lastik tüketimini artıracağını düşündü. Takip eden yıllarda Michelin Rehberleri Avrupa’daki diğer birçok ülkede de basıldı. 1920’lere gelindiğinde rehberde, kimliği gizli kişilerin yorumları da yer almaya başladı. Birkaç yıl sonra Michelin, bir ila üç yıldız arasında değişen derecelendirme sistemini kullanmaya ve restoranları derecelendirmeye başladı.

‘Michelin Yıldızı’ kavramı, lastik satışlarında artış sağlamak amacı ile Michelin Lastik Şirketi tarafından geliştirilen bir pazarlama stratejisi sonucunda ortaya çıktı ve sonradan yemek sektörünün en önemli değerlendirme ölçütlerinden biri oldu. Lastik şirketi büyüdükçe rehber de büyüdü. 1920 yılında ücretli oldu. Rehber popüler hale gelince Michelin kardeşler, restoranları gizlice ziyaret eden gıda müfettişlerini maaşa bağladı ve derecelendirme sistemine geçmeye karar verdi. 1926’da tek yıldız sistemine, 1931’de ise üç yıldız sistemine geçildi.

Değerlendirmede1936 yılından bu yana kullanılan 5 temel kriter var: Malzeme kalitesi, hazırlama ve pişirme konusundaki ustalık, yaratıcılık, ödenen paranın karşılığını verme ve kalite standartlarındaki istikrar. Michelin Yıldızı, sadece bir yıl için veriliyor. Michelin Yıldızı, bazen şefler ve restoranlar için hayat memat meselesi haline geliyor. Örneğin 1966 yılında yıldızını kaybettiği için intihar eden Şef Alain Zick, bunun en çarpıcı örneğidir. Bir lokantanın Michelin Yıldızı kazanması veya yıldız sayısının artması, işletmeye uluslararası ün kazandırır.

Haberin Devamı

Yıldızın düşürülmesi veya alınması ciddi itibar kaybına yol açar. Ayrıca komitede gizlilik esastır. Bir defasında Fransa’nın ünlü bir restoranına rezarvasyon yaptırmak isteyen bir Michelin müfettişi, bir türlü rezarvasyon yaptıramaz ve en sonunda Michelin heyetinden olduğunu açıklar ve bunun üzerine rezarvasyon yapılır. Restoran yetkilileri durumu kontrol etmek için büyük bir heyecanla komiteyi arar ve böyle bir çalışanlarının olup olmadığını sorarlar. Aldıkları yanıt: “Evet kendileri şu ana kadar bizim komitemizde yer alıyordu, ancak şu anda işine son verilmiştir!” olur…

Haberin Devamı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder