Sürdürülebililik her alanda olduğu gibi iletişim alanında da son derece değerli. Bu konuda farklı projeler hayata geçiren ve “İç iletişim stratejimizin temelinde çalışanlarımızın yaşamlarına dokunan uygulamaları hayata geçirmek önemli bir rol oynuyor. Dijitaldeki gücümüzü şirket içi iletişim çalışmalarında da etkili kullanıyoruz” diyen GSK Türkiye İletişim ve Hasta İlişkileri Lideri Selcen Çöktü ile yeni normal dönemde iç iletişim stratejilerini konuştuk.
İç iletişim stratejisinden bahsedebilir misiniz? İç iletişim planı hazırlarken hangi öncelikleri dikkate alıyorsunuz?
Sağlık sektörü çok önemli ve özel bir sektör. Toplum sağlığına fayda sunmak bir gurur kaynağı olduğu gibi büyük bir sorumluluğu da beraberinde getiriyor. Bu sorumluluğun bilinciyle hayatın ‘her anında iyilik, sağlık’ için çalışmaya ‘Ben Varım’ diyen çalışanlarımıza yönelik oluşturduğumuz kültürü beslemek her koşulda önceliğimiz. Şirket stratejimizin önemli bir parçası olan modern ve çalışan dostu uygulamalarımızı hayata geçirirken, çalışanlarımızın kendilerini oldukları gibi ifade edebildikleri bir kültür yaratmaya, işlerini yaparken kendilerini iyi hissetmelerine ve yarına hazır olabilmelerine odaklanıyoruz. Bunu da İnsan Kaynakları Ekibi ile birlikte şirketin yol haritasına ilişkin çalışanlarımızın geri bildirimlerini alarak ve yenilikleri birlikte hayata geçirerek gerçekleştiriyoruz. İç İletişim Ekibi olarak en önemli önceliğimiz bilgi akışının çift yönlü olmasını ve devamlılığını sağlamak. Bununla birlikte çalışan bağlılığını destekleyecek iç iletişim aktiviteleri hayata geçirmek ve tüm çalışanlarımızı ortak amaç duygusunda buluşturmak işimizin merkezine koyduğumuz temel önceliklerimiz. Bu alanlarda başarılı ve yenilikçi projeler yaratmak için var gücümüzle çalışıyoruz.
Şirket olarak gerçekleştirdiğiniz pek çok uygulama ile global çapta önemli organizasyonlar tarafından ödüllendiriliyorsunuz. Bu çalışmalarda iletişim biriminin rolü nedir?
İç iletişim stratejimizin temelinde çalışanlarımızın yaşamlarına dokunan uygulamaları hayata geçirmek önemli bir rol oynuyor. Bu yolculukta İnsan Kaynakları Ekibi ile çok yakın çalışıyoruz ve her yıl bir önceki yılın üzerine koyabileceğimiz proje fırsatlarını birlikte değerlendiriyoruz. Hayata geçirdiğimiz tüm iç iletişim aktiviteleri, şirketimizin insan kaynakları stratejisi ile uyumlu olacak şekilde, iletişim kanallarını en güçlü şekilde kullanmayı hedefleyen ve çalışanları ortak amaç duygusunda birleştirmeye odaklanan bir stratejiyle planlanmaktadır.
Bununla birlikte, İç İletişim Ekibimizin önemli bir sorumluluk alanı olan kurumsal sosyal sorumluluk, kültürümüzün en önemli temel taşlarından biridir. GSK olarak sosyal sorumluluğu içeriden doğan ve dışarı yayılan bir hareket olarak tanımlıyoruz. Vizyonumuzla örtüşen, içinde bulunduğumuz toplumla bağ kuran ve sürdürülebilir sosyal sorumluluk projelerini de geniş bir gönüllü çalışan katılımıyla hayata geçiriyoruz. Çalışanların kendilerinden bir şeyler katabildiği sosyal sorumluluk projelerinin sürdürülebilir olduğuna ve başarıya ulaştığına inanıyoruz.
Uzun yıllardır devam etmekte olan tüm bu çalışan dostu modern işveren stratejimizin sevindirici bir sonucu olarak da dört yıl üst üste Great Place To Work Enstitüsü’nün En İyi İşverenler Listesi’nde yer aldık. Bu yıl bu ödüllere bir yenisini ekleyerek uluslararası Top Employers Institute’un, bulunduğumuz bölge içerisinde ‘En İyi İşveren (Top Employer)’ ödülüne lâyık görüldük.
Sağlık sektöründe dijital dönüşümün öncüsü olma hedefiyle çalıştığınızı her fırsatta dile getiriyorsunuz. Bu dönüşümü iç iletişimde de başarılı ve etkin yönettiğinizi düşünüyor musunuz? Bu doğrultuda hayata geçirdiğiniz aktivitelerden bahsedebilir misiniz?
Dijitaldeki gücümüzü şirket içi iletişim çalışmalarında da etkili bir şekilde kullanıyoruz. Bu anlamda dijital iletişim kanal ve platformlarımızı çok zengin içeriklerle kullanmaktayız. Yönetim Ekibimizin periyodik bilgilendirme toplantıları, Dijital Liderler Zirvesi, ilham verici konuşmacı seansları, kahve sohbetleri gibi aktivitelerin yanında ailelerimizle birlikte eğlendiğimiz birbirinden farklı etkinlikleri de bu platformlarda başarıyla hayata geçirmekteyiz.
Şirket içi sosyal medya platformumuz olan Workplace, çalışanlarımızın birbirlerinden ve tüm haber akışından olduğu kadar iyi iş uygulamalarından da haberdar olduğu, oldukça aktif olarak kullandığımız platformlar arasında yer alıyor. Şirket içi iletişimi dinamik tutmak adına hayata geçirdiğimiz hem iş hem eğlence odaklı iletişim kampanyalarımıza sene boyunca çok yüksek oranda katılım sağlanıyor ve ekipler keyifli bir rekabet içerisinde yaratıcı ve ilham verici paylaşımlarda bulunuyorlar. Yönetim Ekibimizin de gün boyu paylaşımlarda ve yorumlarda bulunduğu Workplace uygulaması etkileşim oranlarına bakıldığında, GSK’nın tüm dünyada en yüksek kullanım oranına sahip ülkesi konumunda olmamız da bizleri oldukça sevindiriyor.
Yine tüm liderlerimizin ve yönetim ekibimizin yıl içerisinde bir araya geldiği Dijital Liderler Zirvesi ve tüm çalışanlarımızın bir araya geldiği Dijital Dönem Toplantısı gibi etkinliklerimizle, çalışanlarımıza bir yandan teknolojinin ulaştığı son noktada görsel ziyafet sunarken, bir yandan da bugünü ve yarını konuştuğumuz ilham verici oturumlar gerçekleştiriyoruz. O yıla ait başarılarımızı kutladığımız, gelecek vizyonumuzu ve birlikte bizi bekleyen yenilikleri konuştuğumuz bu dijital etkinlikler boyunca yazılı ve sözlü iletişimimiz hiç durmadan devam ediyor. Bununla birlikte, iş konuşmadığımız tamamen sosyal içerikli aktiviteler de düzenliyoruz. Akustikhane formatında dijital ortamda sanatçı buluşmaları ve çalışanlarımızın şarkı söylediği veya DJ’lik yaptığı GSK Radyo etkinliklerimizde keyifli sohbetler gerçekleştiriyoruz. Yine bu etkinliklerde çalışanlarımızın iş dışındaki yeteneklerini de sergileyebilecekleri bir ortam yaratma fırsatı yakalıyoruz.
Dijital dönüşümün lideri olma tutkumuzla, ilerleyen dönemde de öncü ve modern uygulamaları hayatımıza katmak üzere çalışmalarımıza aralıksız devam edeceğiz.
'Yeni normal’e adaptasyon sürecinizden bahsedebilir misiniz?
Yeni normal dönemine geçiş öncesinde, merkez ofisimizin tüm ortak alanlarında uzmanlar liderliğinde detaylı bir risk analizi yaparak, çalışanlarımızın sağlığını maksimum seviyede koruyan yeni çalışma prensiplerimizi oluşturduk. Online eğitimler ve videolarla da çalışanlarımızı bilgilendirdik. Evden çalışma uygulamasına devam ettiğimiz, kontrollü ve aşamalı bir şekilde merkez ofisimizi tekrar kullanıma açtığımız bu dönemde, güçlü dijital altyapımızın da desteği ile tüm iş süreçlerimizi kesintisiz olarak devam ettiriyoruz.
2021’de iletişim ekibi olarak gündeminizde neler olacak?
İç iletişim platformlarımızı daha da etkili kullanmaya ve zenginleştirmeye odaklanacağımız bir yıl olacak. Bununla birlikte, kurumsal sosyal sorumluluk projelerimize güç katan dijital uygulamalarımızı aktif bir şekilde kullanmaya devam edeceğiz. Son olarak, hayatın ‘her anında iyilik, sağlık’ vizyonumuz doğrultusunda hayata geçirdiğimiz projeleri, şirketimizin eşsiz kültürünü ve inisiyatiflerini dijital platformlarımız aracılığıyla tüm paydaşlarımıza anlatmaya devam edeceğiz.
Son olarak, 2021’de İK alanında GSK çalışanlarını bekleyen yeniliklerden bahsedebilir misiniz?
Şirket olarak çalışanlarımızın ve ailelerinin sağlığını korumak her zaman olduğu gibi bu yıl da birinci önceliğimiz. Uzun yıllardır çok kapsamlı bir sağlık hizmeti olan “Çok Yaşa” programını başarıyla sürdürüyoruz. GSK çalışanlarına ve ailelerine aşılama, yaygın kanser türleri için tarama, rutin sağlık kontrolleri, doğum öncesi bakım ve sigara bırakma desteği gibi farklı alanlarda ücretsiz olmakla birlikte çalışanların katılım payı ödemediği 40’a yakın sağlık hizmeti imkânı sağlıyoruz.
Bu yıl kapsamı daha da zenginleştirerek, salgın döneminde evde bakım hizmeti, 45 yaş üstü için check up, PCR testi, genişletilmiş sağlık sigortası teminatları, online beslenme koçluğu gibi yeni uygulamaları da hayata geçirdik.
Bunun yanı sıra, başarılı bir kariyer yolculuğu için çalışanların hayat dinamiklerine uygun ve performanslarını en iyi şekilde yönetebilecekleri çalışma modellerine de yenilerini eklediğimiz bir yıl olacak. Bu doğrultuda, esnek çalışma saatleri, köprü tatiller, refakat izni, yaz mevsiminde cuma 15:00’te mesai bitimi, 1 aylık kariyer molası, anneler için doğum sonrası part time çalışma gibi pek çok uygulamamız bulunuyor.
Özellikle salgın ile birlikte hayatımızdaki önemi daha da artan “Performans için Esneklik” adını verdiğimiz bu uygulamaları içinde bulunduğumuz dönemin ihtiyaçlarına göre devamlı geliştirerek ve yenilikler ekleyerek hayata geçirmeye devam ediyoruz. Örneğin, 2021 başında tüm çalışanlarımıza içeriğini kendi seçimleriyle oluşturdukları bir ergonomi paketi hazırladık. Bu paket ile evden çalışma ortamının daha ergonomik ve sağlıklı olmasını sağlayarak, gün boyu çalışırken iyi hissetmelerini hedefliyoruz.