Sosyal medya yıkılıyor.. “Bülent Ersoy seyirciyi dövdü” diye!! Görüntülere bakıyorum…
Bülent Ersoy sahnede. Son derece konsantre olmuş, ‘Aldırma Gönül’ söylüyor. Bir kadın izleyici de sahneye çıkmış, (Günay’da sahne çok alçaktır zaten) belli ki sarhoş, ısrar kıyamet sanatçıya hamle yapıyor.
Ya sarılacak ya çok mühim(!) bir şey diyecek... Çekiştiriyorlar ama bana mısın demiyor kadın. En büyük kusur mekandaki görevlilerin tabii... Olayın sahneye kadar taşmasına engel olacaklardı ama olmamışlar.
Haliyle Bülent Ersoy taciz edildiği için sinirleniyor, bir hışımla kadını iteliyor. Sonra “Bülent Ersoy seyirciyi dövdü” oluyor, “Seyirciye böyle davranılır mı?” soruları geliyor, “İkisi de haksız” deniliyor. Ne münasebet ya! Sanatçıyı sahnesinde taciz etmek nedir? Az bile yapmış, mikrofonla kafasına falan vursa yeriydi! Kimse izlemeyi, dinlemeyi, seyretmeyi bilmiyor arkadaş! Gece kulübünde de, sinemada da, tiyatroda da durum aynı. Dünyanın parasını ödeyip kulübe ya da gazinoya gitmişsin, karşında canlı kanlı sanatçı sana şarkı söylüyor...
Yıllardır konuşmamış gibi bir an susmamak nedir ya?!! Hem sanatçıya saygısızlık, hem etrafında müzik dinlemek isteyenlere. İzlesene, dinlesene, tadını çıkarsana! Sinemada ve tiyatroda da durum aynı. Ya telefonunun ışığı açık sürekli mesajlaşıyor ya da yanındakiyle konuşuyor. Hay çenen kopsun diyorsun, kopmuyor. Bu tipler yüzünden sinemadan soğuduk! O yüzden “Orada yapılan bir şiddet varsa, o şiddet asıl bana uygulandı” diyen Bülent Ersoy’u yüzde yüz haklı buluyorum. Yaptığı şey de dinlemesini, izlemesini hatta içmesini bilmeyenlere ders olsun.
LAZER ÖNLEMLİ GÖSTERİ
Enis Arıkan da izleyiciler yüzünden isyanlarda bu ara... Biliyorsunuz ‘Alice’ müzikalinde oynuyor. Geçen gün, “Ne olur oyunu telefonla çekip yayınlamayın” diye rica ediyordu.
Anonslara rağmen gösterinin her anını telefonla çekip yayınlayanlar yüzünden oyunun sürprizi kalmadı, herkes izlemiş kadar oldu! Gerçekten henüz oyunu izlemeyen, elinde bileti olan insanlara ne büyük saygısızlık. Sonra görevliler şöyle bir çözüm bulmuş… Oyun esnasında çekim yapan seyircinin yüzüne lazer tutulmuş, insanlar yüzlerinde hereket eden ışığı gördüğü an telefonları indirmiş. Demek ki, normalde yapılması gerekeni rezil olup öğrenmek istiyor insanlar. Çok acayip değil mi?
BARİSTA OLMAK YÜKSELEN TREND
Kahve dükkanları artık olmazsa olmazımız, yeni yaşam alanlarımız... Oralarda yiyip içiyoruz, buluşuyoruz, ders çalışıyoruz, hatta ofis gibi kullanıyoruz. Bu çılgınlığın içinde kahve kültürünü bilmek de yükselen değer. Yani barista olmak çok moda. Nedir barista? Kahveyi hazırlayıp sunan kişi. Öyle kahveyi pişirdim, müşterinin önüne koydumluk bir durum değil ama... Kahvenin çekirdeğinden anlamalı, kahve çeşitlerini bilip hazırlamalı, kahve makinelerini kullanabilmeli barista dediğin.
E Starbucks, Café Nero, Kahve Dünyası gibi zincirler kendi baristalarını yetiştiriyor ama bağımsız kahve dükkanı, elemanına nasıl eğitim versin? İşte SEK Barista Club, bunun için hayata geçirildi. Yani barista olmak isteyenlere eğitim vermek için! 1 yıl içinde 1.000 barista eğitmeyi hedefleyen marka, eğitimleri de ücretsiz veriyor. Hem çok ciddi elemana ihtiyaç duyulan bu sektöre eleman yetiştiriyorlar, hem de baristalarla marka arasında yakınlık kurmayı amaçlıyorlar.
Son derece şahane ve faydalı bir sosyal sorumluluk işini hayata geçiriyorlar aslında. Geçtiğimiz günlerde SEK markasının da içinde bulunduğu TAT Gıda’nın CEO’su Arzu Aslan Kesimer, bu barista eğitimlerini bize bizzat anlattı ve çok ilginç rakamlar verdi...
SÜTÜN KAHVEYLE ÇOK ALAKASI VAR
■ Türkiye’de kayıtlı, sertifikalı 7 bin barista var.
■ Dünyada kahve ile birlikte süt tüketimi oldukça yüksek. Özellikle espresso bazlı içeceklerin neredeyse yüzde 80’i sütlü tüketiliyor.
■ Sütün kahveye etkisi tahmin edilenden çok fazla; sütün kalitesi ile kahvenin tadı yüzde yüz doğru orantılı. Bu yüzden doğru süt çok önemli.
■ SEK süt, yılda 70 bin ton süt satıyor. Süt satışının yüzde 30’unu da kahve dükkanlarına yapıyor. Kahve dükkanlarını dolduranlar da genelde 18-25 yaş aralığı. Marka, gençlere bu yolla ulaşmayı hedefliyor.
■ Türkiye’de kahve odaklı 1.500 dükkanın yüzde 45’i SEK marka süt kullanıyor.
■ Yapılan satışın yüzde 5’ini günlük süt, yüzde 10’unu laktozsuz süt oluşturuyor.
■ Yıllık kişi başı süt tüketimi bizde 26, dünyada 34 litre.