Vay be, sosyal medyada paylaşım çılgınlığı nereye varacak diye beklerken, olanlar oldu bile! İşin öncüleri yani influencer’lar hayatlarını takipçilerine sergilerken çeşitli işbirlikleriyle para kazanıyorlardı zaten... Şimdi direkt ‘para öde, beni izle’ dönemine geçiyorlar. Şeyma Subaşı mesela, 3 milyon takipçili Instagram hesabında ücretli abonelik başlatmış. Aylık 60.99 TL’ye (ki, ödeme yapıldığında fiyatın arttığını söyleyenler var, elbette denemedim çünkü o kadar delirmedim!) abonelere özel içerik sunacakmış. Sohbet etmek, mesajlaşma olanağı gibi özellikler de ücrete tabi. Bu para verilir mi demeyin hemen...
Büyük bir merak ve istekle verenler olacaktır. Çünkü bazılarının işi, başka hayatları izlemek zaten! Fakat izleyenlere şunu sormak isterim: Bedavaydı izliyorduk tamam da, bu parayı ödeyecek kadar öğrenmek istediğiniz nedir tam olarak? Şeyma’nın hayatıyla ilgili neye ulaşmayı hedefliyorsunuz acaba? Gerçekten merak ediyorum.
Başka hesaplarda yemektir, makyajdır, spordur, ilginç bilgiler ya da dedikodu /magazin tonlarca içerik var. Şeyma’yı ne diye izliyorsunuz? Peki bu gelir kaynağını devam ettirmek için Şeyma ne kadar detay verecek? Parayı ödeyenler, gösterilenlerle yetinmezse ve daha fazlasını isterse? Neyse, gelişmeler için takipteyiz. En azından takip edenler haber versin her ne yaşanıyorsa oralarda artık.
Biz ne yaşıyoruz gerçekten?
- Danimarka dünyada küresel ısınmayı en fazla artıran karbondioksiti hapsetmek amacıyla deniz altı mezarlığı açmış. Düşünün, denizaltı mezarlığı! İnsanın aklı almıyor, karbondioksiti denize gömüyorlar! Ve dünyanın bir yerlerinde insanlar bununla uğraşırken, biz bir alt geçit yapmayı bile beceremiyoruz ya!! İnsanlar selden ölüyor, o olmazsa depremden ölüyor. Gerçekten biz ne yaşıyoruz ya!
- Daha geçen gün yazmıştım; yardım şovu yapanları... ‘Türkiye Tek Yürek’ ismiyle ekranda yapılan bağış kampanyasında bile açıkladıkları paraları ödemeyenler var diye. AFAD yetkilileri, yardım sözü veren ama yardımı yapmayan herkesi ifşa edecekmiş. Çok doğru karar, yapılması şart.
- Daha yaz gelmedi ama bu yaz beach’lerdeki lahmucun fiyatları geldi bile! Bodrum Maça Kızı’nda lahmacunun 310 TL olacağı açıklanmış. Millet parasını şimdiden biriktirsin diye sanırım! Bence biz bunu da çok güzel yeriz, afiyet olsun!
- Tekirdağ Çorlu’da komşusunun gürültüsünden şikayet eden Özge Şeber isimli şahıs dairesini, “Alt kattaki kötü insanlardan dolayı daha kötü insanlara satılıktır” ilanıyla satışa çıkarmış. Kadın nasıl yıldıysa artık, daha beterini üzerine salmak istiyor. Ev sahibi ve kiracı ilişkilerinde yeni bir dönem diyebilir miyiz buna?
Zanaatkarların elinden çıkan usta işi bir ‘hibrit’
Uzun zaman sonra Çeşme’deyim... Alaçatı-Urla arasında otomobil kullanmak için bir günlüğüne geldim! Çünkü söz konusu olan sıradan bir otomobil değildi... ‘Lexus’un Türkiye’de satışa sunduğu yeni RX SUV modellerini denedik. Bu öyle sıradan bir test sürüşü de olmadı; işin içine film gibi sahneler girdi.
Üç farklı hibrit seçeneğiyle piyasaya çıkan RX model otomobilleri bir ‘Görevimiz Tehlike’ mantığıyla kullandık. Manej Urla’dan başlayan yolculuk boyunca, nereye gideceğimizi şifreli çantalardan çıkan zarflardan öğrendik, bizi takip eden araçlardan kaçtık ve sürprizlerle dolu bir yolculuk sonrasında Alaçatı’ya ulaştık. Bu heyecanlı yolculuğun sebebi de, bu son model araçların mükemmel performansını deneyimlemekti.
Bu hibrit araçlardaki yüksek verimlilik, üstün performans bir yana; beni en etkileyen şey de araçlardaki Takumi zanaatkarlığı oldu. Araç içi tasarımlarda el işçiliğinden sorumlu bu zanaatkarlar; sürücünün otomobille daha sezgisel bir bağ kurmasını sağlıyor. Mesela koltuklardaki dikişlerin kusursuzluğundan, motorun sesine kadar her şeyi kontrol ediyorlar. Direksiyondaki dikişler elde, 37 günde yapılıyor. Klimanın sürücüyü sakinleştirmesi gerekiyor.
Otomobilin iç dizaynı bir yana markanın hizmetleri de lüksü size hissettiriyor. Diyelim ki kaza dışı bir nedenle yolda kaldınız; Türkiye’nin neresinde olursanız olun helikopterle kısa sürede teknik hizmet ulaştırılıyor. Ama gururla, ‘bugüne kadar bu hizmeti hiç kullanmadıklarını’ söyledi Lexus markası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt ve ekledi: “Lüksün yeni tanımını yapıyoruz. Bugüne kadar çok emek harcadık ve markanın bilinirliğini önemli bir seviyeye getirdik. Otomotiv sektörünün tamamında yaşanan tedarik sorunlarına karşın, geçtiğimiz yıl satışlarımızı yüzde 47 artırmayı başardık.”
Alaçatı tıklım tıklım
Alaçatı mevsimi değil demeyin, Alaçatı tıklım tıklım! Özellikle hafta sonu Alaçatı’nın restoranları dolup taşıyor, canlı müzik mekanları yaz gecelerini aratmıyor. Herkes üst üste, tıklım tıkış maşallah. Ben duruma biraz şaşırsam da, hafta sonu herkes kafa dağıtmaya, dinlenmeye geliyormuş. İzmir’den günübirlik gelenler de olduğu için, pek çok mekan açık. Sezonu değil demeyin; Alaçatı’nın en güzel zamanı diyebilirim ve şiddetle tavsiye ederim.