Şirin SeverTersane İstanbul İstanbul’un çehresini değiştirecek

HABERİ PAYLAŞ

Tersane İstanbul İstanbul’un çehresini değiştirecek

Tarih dolu Haliç, eski adıyla Altın Boynuz... Yüzyıllarca İstanbul’un gözbebeği olmuş bir bölge. Buradaki Haliç Tersanesi mesela; Fatih Sultan Mehmet tarafından 1455 yılında temeli atılmış, dünyanın en büyük tersanelerinden biri olmuş. Şimdi bu 600 yıllık miras, yeniden kent hafızasına kazandırılıyor.

Tersane İstanbul, İstanbul için yeni bir yaşam alanı, Türkiye turizmi için de çok önemli bir yatırım projesi olarak hayata geçiriliyor. İlk adımlar görücüye çıkmaya başladı bile. Projenin merkezine yerleştirilen Rixos Tersane İstanbul, eylül başında Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından açıldı. Gittim, gördüm; gerçekten bir gurur projesi olmuş. Geçen akşam projenin sahibi, Rixos Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince’nin davetlisi olarak Tersane İstanbul’daydım. Projenin detaylarını ve buranın İstanbul’a kazandıracaklarını büyük bir heyecanla anlattı Tamince, biz de bir grup gazeteci olarak büyük bir heyecanla dinledik. Zira, bu projenin İstanbul’un turizm potansiyelini epeyce büyütmesi bekleniyor. Projenin merkezinde Rixos Tersane İstanbul oteli var... 432 odası ve 539 yatak kapasitesi, Haliç manzaralı havalı havuzu, Türk ve dünya mutfağından lezzetleri barındıran yeme-içme alanları ile İstanbul’a ‘urban resort’ konseptini kazandıran otel, denizden ulaşım imkanları ile de büyük cazibe merkezi olmaya aday. Fettah Tamince, projeye dair çok şey anlattı, aşağıda küçük bir özetini sunmak isterim.

BURASI KÂR DEĞİL AR PROJESİ!

“Tersane İstanbul bizim en önemli yatırımımız. Sadece bizim için değil, İstanbul için de çok önemli. ‘İstanbul’a daha fazla turisti nasıl çekeriz, turist daha fazla nasıl harcar?’ sorularına çözüm olacak bir yatırım” diyen Tamince’nin planları arasında neler yok ki...

Tersane İstanbul İstanbul’un çehresini değiştirecek

* Benim hep söylediğim şey şu; bu bir kâr projesi değil, ar projesi. Bir misyon yani. Günlerdir buraya bütün dünyadan acenteleri, tur operatörlerini getiriyoruz. İstanbul’a, şehirde olmayan potansiyeli nasıl kazandıracağımızı tartışıyoruz.
* Dünyanın hangi metropolüne giderseniz gidin; araba kullanmadan, taksi peşine düşmeden, yürüyerek müzelere, alışverişe, yemeğe gidebilirsiniz ama İstanbul’da bir kopukluk var. İşte biz bunları Tersane İstanbul’da çözüyoruz, aslında İstanbul’un yeni merkezini oluşturuyoruz.
* Proje içinde 4 tane otel, 2 müze var. Etkinlik alanları, Şanzelize’den uzun bir caddemiz var. Şimdi çevremizdeki yolları, parkları, kavşakları yapıyoruz. Amacımız buradan Galataport’a yürünebilmesi!
* Projenin merkezine Rixos’u oturttuk çünkü en iyi bildiğimiz iş. Rixos yılda 1 milyon kişinin konakladığı bir otel zinciri. Güneydeki tecrübemiz çok ciddi. Dünyada büyümek için de Fransız Accor grubuyla ortak olduk.
* Şehir resort işini Dubai’de gördüm ilk. İnsanlar hem işe geliyor, hem tatil yapıyor. Bunun İstanbul’da da olabileceğine inanıyorum. Çünkü denizin kenarındayız. Ayrıca Haliç suyunu ölçtürdük, çok temiz çıktı. Kendim de yüzüyorum, Bodrum’u hiç özlemedim dersem yeridir.
* Bu otele giren İstanbul’u hissetsin istedik, Amerikalı mimarlarımız sayesinde öyle de oldu. Murat Tabanlıoğlu da iç dizaynı yaptı. ÊÊ Rixos dışında 3 otel daha hayata geçecek burada. Benim kendi yarattığım ve turizmde kuralları alt üst edecek bir marka, Delano ve Orient Express.

Tersane İstanbul İstanbul’un çehresini değiştirecek

Kürek ve at yarışları uluslararası takvime girmeli

Tersane İstanbul’da bir turizm trafiği yaratmak adına çabalar da sürüyor... Geçen hafta kürek festivali yaptıklarını söyleyen Fettah Tamince, “Bunu burada her yıl yapılan, dünyaca bilinen bir etkinliğe dönüştürmek arzusundayız. Uluslararası etkinlik takvimlerine girsin, insanlar ailece iyi giyinip gelsin, prestijli bir işe dönüşsün diye çabalıyoruz” dedi. Ayrıca çok önemli bir dünya starının yer alacağı, müthiş bir yılbaşı programının da hazırlıkları sürüyor. Geleneksel bir Christmas Market etkinliği de planlar arasında. Yani her yıl yapılan bir kış festivali hayali var. 22-27 Ekim’de gerçekleşecek Contemporary İstanbul ise farklı bir boyuta taşınacak bu sene. Hatta Tamince’nin hayali, bu işi Art Basel gibi önemli ve prestijli hale getirmek. Çok önemli bir çocuk dünyası yaratmak için hazırlıklar sürerken; Longines uluslararası at yarışlarının mayısta gelmesi için pazarlıkların sürdüğünü de ekledi Tamince. Bunun dışında farklı konser aktiviteleri, Haliç’e karşı film gösterimleri gibi pek çok etkinlik de sürekli olarak hayata geçirilecek. Bölgeye ulaşım sorununu çözmek adına da bir şehir hatları vapur iskelesi yapılıyor; seferler bu bölgeye de taşınacak. Deniz taksiler dışında, Rixos teknelerinin sayısı da artırılacak. Tamince diyor ki; “Tek derdimiz İstanbul’un kültür, sanat ve eğlence hayatını ulaşılır kılmak, insanlarla buluşturmak ve insanların buraya gelmesi için sebepleri çoğaltmak.”