Tamer HeperOrtada bir ayıp var

HABERİ PAYLAŞ

Ortada bir ayıp var

Elektronik bir mutfak eşyası aldık ancak her defasında çalıştırıldıktan kısa bir süre sonra sigorta atıyor ve cihazı kullanma imkanı ortadan kalkıyor. Satıcıya durumu ilettik, bizim sistemimizde arıza olduğunu söyledi. “İyi ama başka cihazları kullandığımızda böyle bir problem yaşamıyoruz” dedik anlatamadık. Haklarımız nedir? L.R.

***

Okuyucumun anlattığı olayda problem bana göre aslında görünenden daha ciddi. Bir cihaz kullanıldığında sigortayı attırıyor ise bir elektrik kaçağını da düşündüreceğinden kullananın elektrik çarpılmasına neden olabilir. Bu hal de hayati tehlike demektir. Aynı yerde kullanılan diğer cihazlar sigortayı attırmıyor ise evet arıza satın alınan bu cihazdadır. Bu gibi ürünler ayıplı üründür ve vatandaşın buna karşı bazı talep hakları vardır.

Haberin Devamı

Bunlar: Vatandaş malı iade edip bedelini geri isteyebilir, malın ayıbı nispetinde bedel indirimi isteyebilir, masrafı satıcıya ait olmak üzere onarım isteyebilir veya sağlam bir yenisi ile değiştirilmesini isteyebilir. Bunlar satın alan vatandaşın yani tüketicinin haklarıdır ve satıcı talebe uymak zorundadır. Üstelik bu talep için zamanaşımı öyle üç-beş gün gibi kısa bir süre değildir, bu süre iki senedir. Açıklayacağım ikinci bir süre var; bu okuyucumun olayına ne derece uygulanır bilemiyorum ama bu ayıp özellikle satıcı tarafından hile ile gizlenmiş ise bu durumda zamanaşımı da yoktur.

Dolayısıyla satıcı bu kurallara uyacaktır. Uymadığı durumlarda tüketici önce tüketici hakem heyetine başvuruda bulunulabilir, şartları oluştuktan sonra da dava yoluna başvurabilir. Burada tüketicinin avantajı, tüketici mahkemesinin, tüketici hakem heyeti kararlarına karşı verdiği kararın kesin olmasıdır. Zira bu şekilde oldukça önemli bir zaman kaybı önlenmektedir.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder