Birleşmiş Milletler’in insanlığa 2030’a kadar geçer not almak ön şartıyla verdiği ve 17 maddeden oluşan bir ev ödevi var. Adı ‘Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’. Her biri hayati önemde ve birbirine bağlı. Birleşmiş Milletler’in dünyanın kulağını çekerek olmazsa olmaz şerhi ile sıraladığı 17 maddenin beşincisi ‘Toplumsal Cinsiyet Eşitliği’. Beşinci Madde, kadınlar ve kız çocuklarına karşı her türlü ayrımcılığın ortadan kaldırılmasının sürdürülebilir kalkınmayı hızlandırmak için kritik önemde olduğunu anlatıyor. İşte bu noktada 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nde diğerlerinden farklı ve küresel çapta iletişimi yapılan bir kampanya dikkatimi çekti. Dünya FMCG devlerinden Unilever’in tüm dünyada eş zamanlı başlattığı #Unmute – #SessizliğiBoz Kampanyası.
NEDİR BU KAMPANYA?
Türk iş dünyasının önemli kadın liderlerinden biri olan, Unilever NAMETRUB Bölgesinin (Türkiye, Rusya, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya, Kafkasya&İran) Kurumsal İlişkiler&İletişim Direktörü ve Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Senel Erim’e “Nedir bu kampanya ve ne amaçlıyorsunuz?” diye sordum. Şöyle yanıtladı;
- Pandemi döneminde adeta gölge salgın, gibi yayılan ve artan aile içi şiddet oranları bizi dehşete düşürdü ve harekete geçirdi.
- Ne yazık ki dünyanın dört bir yanından gelen raporlar, evde kalma tedbirlerinin aile içi şiddetin artmasına neden olduğunu, üç kadından birinin aile içi şiddete maruz kaldığını gösteriyor. BM, pandemi sonrası aile içi şiddetin yüzde 20 arttığını açıkladı. Türkiye’de aile içi şiddet vakaları Mart 2020’de geçen sene aynı döneme göre yüzde 38.2 oranında yükselmiş.
- Bunlar rapor edilebilecek düzeyde yansıyan bilgiler, oysa fiziksel veya psikolojik aile içi şiddet genellikle yaşanandan çok daha az oranda rapor ediliyor, saklanıyor ve aile içi şiddete maruz kalanların yüzde 60’ı sessiz kalıyor.
- Güvenli ve kapsayıcı bir çalışma ortamı yaratmak için çalışanlarımıza güvenli izin, esnek çalışma koşulları, ihtiyaç halinde danışma ve destek hizmetlerine erişim sunulmasını temin eden Aile İçi Şiddet ve İstismarı Önleme Çalışan Destek Politikamız olacak. Bu yıl 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nde de bu politikayı iş dünyasına ve kurumların erişimine açarak, aile içi şiddetin üzerini örten sessizliğe bir son vermek üzere herkesi harekete geçmeye çağıran #SessizliğiBoz kampanyasını hayata geçirdik. Dileyen herkes politikamıza web sitemiz üzerinden erişebiliyor.
- Aile içi şiddetle mücadele etme çabamız uzun vadeli bir taahhüt. Bu inisiyatifler sayesinde çalışan insanları sessizliklerini bozmaları konusunda teşvik etmeyi ve aile içi şiddete maruz kalanların sesinin duyulmasına katkı sağlamayı umuyoruz.
- Kararlı ve pek çok cephede aynı anda yürütülmesi gereken küresel bir mücadelenin içinde yer almaya ve pozitif değişim için çalışmaya devam edeceğiz. Söylenecek bir şey bırakmamışlar. Bir kadın olarak teşekkür ediyorum ve tüm iş dünyasına toplumun her kesimine örnek olmasını diliyorum.