Eğitimde nitelik ve eşitsizlik sorununun giderilememesi nedeniyle devlet okullarına olan güven azalıyor ve özel okullar tercih ediliyor. İmam hatip liselerinin sayısı bir önceki yıla göre yüzde 19 artarken, genel ortaöğretim okul sayısındaki artış yüzde 6’da kaldı. Öğrenci sayısı mesleki ve teknik eğitimde yüzde 1, imam hatiplerde ise yüzde 15 yükseldi
Eğitim Reformu Girişimi'nin (ERG) her yıl hazırladığı Eğitim İzleme Raporu'nun 8'incisi açıklandı. Sabancı Üniversitesi'nin Karaköy Yerleşkesi'nde yapılan toplantıda ERG Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. İpek Gürkaynak, ERG Direktör Vekili Işık Tüzün ve ERG Politika Analisti Yaprak Sarıışık raporla ilgili detayları paylaştı. Işık Tüzün, Türkiye genelinde derslik başına düşen öğrenci sayısında düşüş sağlanmasına karşın bölgesel eşitsizliğin devam ettiğine dikkat çekti. Rapora göre yurt genelinde derslik başına düşen öğrenci sayısı 34'e inerken, bu sayı Güneydoğu'da 42, İstanbul'da 44 olarak belirlendi. Prof. Dr. Gürkaynak da eğitim sisteminde kaliteyi artırmanın yolunun nitelikli öğretmenden geçtiğini söyledi. Devlet okullarına güvenin azaldığını belirten Yaprak Sarıışık ise velilerin giderek özel okullara yöneldiğine dikkat çekti.
ÖZEL OKULLAR TERCİH EDİLİYOR
Özel ilkokullarda öğrenci sayısı, bir önceki yıla göre yüzde 10 arttı, resmi ilkokullarda ise yüzde 3 azaldı. Ortaokul düzeyinde de özel okullarda öğrenci sayısı yüzde 15 artarken, devlet liselerinde yüzde 5 azaldı. Genel ortaöğretimde okul sayısı yüzde 6, imam hatip lisesi sayısı yüzde 19 arttı. Öğrenci sayıları açısından bakıldığında ise mesleki ve teknik eğitimde yüzde 1, imam hatip liselerinde ise yüzde 15 artış oldu
ÖĞRETMENLER BAŞARISIZ
Raporda, ÖABT (Öğretmenlik Alan Bilgi Testi) 2014 sonuçlarında öğretmenlerin kendi alanlarında 50 sorudan 25 doğru ortalamasına ulaştığı belirtildi. ÖABT sonuçlarına göre, Türkçe öğretmenleri 50 sorudan 32'sini doğru yaparak en başarılı, Fransızca ve Almanca öğretmenleri ise 12 soruyu doğru cevaplayarak en başarısız grup oldu.
15 Eylül 2015, Salı 05:00
Haberin Devamı