Türkiye genelinde gençler arasında gerçekleştirilen “Gençlerin Algı ve Değerleri” araştırması gençlerin değerler algısı ve tutumları hakkında ilginç sonuçlara ulaştı. Türkiye’de gençler için özgürlük ve ailenin paradan daha önemli olduğunu ortaya koyan araştırmanın 2023 yılında kapsamının genişletilmesi planlanıyor.
Hayata dair genel tutum ve yaklaşımlar, özel yaşam ve toplumsal değerler gibi konularda Türkiye’de gençlerin değerlerini anlamaya yönelik olarak gerçekleştirilen “Gençlerin Algı ve Değerleri” araştırmasında Türkiye genelinde 14-29 yaş aralığındaki 1.000 gençle yüz yüze görüşüldü. Araştırma, Türkiye’de gençler için özgürlük ve ailenin paradan daha önemli olduğunu ortaya koydu.
"Gençlerin Algı ve Değerleri” araştırmasında, gençlere evlilik ve aile kavramlarına dair sorular yöneltildi. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’de gençlerin üçte ikisi evliliğe sıcak bakıyor ve en az iki çocuk sahibi olmak istiyor. Gençlerin çoğunluğu yani her dört gençten biri farklı etnik köken ve mezhebe sahip insanlarla evlenmeye karşı çıkmıyor.
GENÇLER, ÇALIŞAN KADINLARA EŞLERİNİN YARDIM ETMESİ GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYOR
Method Research Company’nin “Gençlerin Algı ve Değerleri” araştırması gençlere ve değerlerine ışık tutuyor. Gençlerin büyük bir çoğunluğu (yüzde 86’sı) çalışan kadına eşinin ev işlerinde destek olması gerektiğini düşünüyor.
Gençler toplumsal değerlere yaklaşım konusunda büyükleriyle yüksek oranda benzerlik gösteriyor
Araştırma sonuçları toplumda yaygın kanaatin aksine gençlerin toplumsal değerlere yaklaşım konusunda büyükleriyle yüksek oranda benzerlik gösterdiğini ortaya koydu.
Sonuçlara göre,
- Gençler özgürlük ve aile kavramlarına paradan daha fazla önem atfediyorlar.
- Gençlerin teknolojiyi eğitim ile birleştirerek uyumlu bir şekilde kullanıyor.
- Bilgisayar sahibi olan gençlerin oranı yüzde 77.
“KUŞAKLAR ÜZERİNDEN TANIMLAMAK, GENÇLERİ ANLAMAMIZI ZORLAŞTIRIYOR”
Son yıllarda genç nesillerin sıklıkla belirli kuşaklara ayrıldığı ve buna göre adlandırıldığına değinen Araştırma Başdanışmanı Prof. Dr. Deniz Ülke Arıboğan kuşaklara atfedilen özelliklerle gençleri anlamaya çalışmanın sakıncalı ve gençleri anlamamızı kısıtlayan bir bakış açısı olduğunu belirtti. Dünyanın farklı ülkelerinden örneklerle ülkemizdeki gençlerinin değerlerini karşılaştıran Arıboğan, gençlerin tutum ve değerlerinin evrenselliğine dikkat çekti.
Bu araştırmanın 2023 yılında gerçekleşecek ve “Gençlerimiz” odaklı, çok daha büyük bir projenin ilk adımı olduğunu belirten Method Research Company Genel Müdür Yardımcısı Esengül Berişah, gençlerin iç görülerini bilmenin ve anlamanın sosyokültürel ve ekonomik açılardan büyük önem taşıdığını belirtti.