Sigorta sektörü son yıllarda teknolojiye büyük yatırım yaptı. Tüketicinin hayatını kolaylaştırıcı birçok çözüm üretti. Bunu yaparken de ciddi bütçeler harcadı. Sigorta şirketleri tabi bu yatırımları sadece kendileri için de yapmadı. Aynı zamanda en önemli dağıtım kanalı olan acentelerin de teknolojiye yakınlaşması ve dijitalleşmesi için büyük çaba sarf etti. Ve tabii ki bunlarla da yetinmeyip yatırım yapmaya devam ediyor.
Geçtiğimiz günlerde ITC ve DIA, yerel sigorta alanındaki yeni gelişmeleri ve insurtech inovasyonundaki en son güncellemeleri vurgulayarak dünya çapında 30’dan fazla bölgesel, sanal durak düzenledi. 16 Eylül’de Türkiye durağına ise InsurTech Hub ev sahipliği yaptı. InsurTech Hub Genel Müdürü Emre Kutlu online zirvede açılış konuşmasını yaptı.
Quick Sigorta ve Katılım Emeklilik de zirveye sponsor oldu. Startuplar izlendi, yarışmalar yapıldı. AcerPro CDO’su Burak Gündüz, acentelerin dijitalleşmesi konusunda sunum yaptı. AcerPro Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Acer, Türkiye’de sigortacılığın dijitalleşmesi ve inovasyon için çok büyük gayret gösteriyor. Diğer taraftan sektörün teknoloji merkezi Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi de boş durmuyor.
Genel Müdür Murat Hakseven her görüştüğümde bana yeni bir projeden bahsediyor. SBM’nin Uluslararası İnovasyon ödülü var bu arada. Sektör yenilikçilik anlamında büyük bir atak içerisinde diyebiliriz. Sayfalarımızda okuyacaksınız Anadolu Sigorta IDC Türkiye CIO Summit’te iki ödül birden kazandı. Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Abacı, teknoloji alanında şirkete büyük katkı veriyor.
Mesela onların yapay zeka alanında bir ‘AS’lı sı var. Geçenlerde de Aksigorta’nın da yapay zeka uygulaması “ADA” ile tanıştık. Özetle tüm bu çaba sigortalılara hızlı hizmet verebilmek için. Bunlar çağın gerekleri. SBM Mobil Kaza Tutanağı varsa cebinde kaza yaptığında işleme başladığında şirketin sana hemen yerini tarif etmene gerek duyulmadan çekici gönderiyor.
AS’lılar, ADA’lar hasar süreçlerini kısaltan uygulamalar. Bu arada Pandemi döneminde sigorta sektörü dijitale yapmış olduğu yatırımın meyvelerini de yedi diyebiliriz. Sistem hiç kesintiye uğramadan devam etti. Hiç bir sigortalı bu süreçte mağdur olmadı.